Bee
Fredagkväll. Vad gör ni alla?

Själv har jag avverkat ”fredagsmyset” – Ja, dvs ätit middag m rödvin, kollat på ” Så skall det låta” och sen är det ”fri aktivitet” i vårt hus. Maken tittar på actionfilm (som jag bara inte kan med),. och jag, ja, lilla jag, jag förnöjer mig med datorn!  . Plus en livekonsert på dvd:n i bakgrunden.

För damerna: har ni lyssnat på, eller sett, Tony Joe White? Jag lovar – den karl’ns musik ”is just reeeeking with sex” som dom säger på ett annat språk. Alltså det som går i bakgrunden just nu. Herre jösses, han är så låååång. Stooora fötter. Klädda i ormskinn. Jo, jag har sett på ett tvprogram att han helst har orm- eller krokodilskinn runt fötterna. Wow!
Och så musiken sen - Deltablues! Kräver kanske tillvänjning men sen – ja sen är man såld! Och TJW är en väldigt bra repr för musikstilen.
Ok, alla herrar, strunta i hur kvinnor uppfattar framföraren av musiken – bara lyssna och NJUT!! ( Ni missar en dimension men det är inget att göra åt biggrin.gif) Det är samma fenomen som med Papa Dee som nyss var med på tv. Han, tillsammans med Daniel Lemma, är svenska nutida kopior av Otis Redding (och det gör gott att dom är göteborgare!!).
Så jag har det väldigt gott.

Hur har ni andra det ikväll?
ingmet
Jag hänger i soffan.. surfar lite ... funderar på helgens ihopbyggnad av den nya införskaffade komposten, Stiga Kitchen... Har en Hot Pot sen tidigare men den blir fylld till bredden ständigt och jämt.. Enligt SMHI ska solen skina imorgon bitti.. tänker då rasta benen med stavgång.. Sköööööönt med helg..
Leia
Jo, tack. Sambon som ska jobba i helgen har precis gått och lagt sig. Sonen sover sedan ett par timmar och jag dricker martini... Jag har det ganska bra med andra ord! smile.gif
AnitaO
Ganska lungt.
Husse har tittat på James Bond ... själv har jag aldrig förstått tjusningen med det.
Pysslat lite, skrivit lite här på forumet, gått en kvällsrunda med hundarna.
Nu börjar det bli lite grusigt i ögonen så det börjar närma sig sovadags.
AnitaO
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 21:56)
Jo, tack. Sambon som ska jobba i helgen har precis gått och lagt sig. Sonen sover sedan ett par timmar och jag dricker martini... Jag har det ganska bra med andra ord! smile.gif

Ja ha du ... laugh.gif
Skål då!
yenny
Jag o killen var och åt middag på tacco bar, sedan blev det bio (ice age 2)
Nu sitter vi mest och slappar, han spelar nått dataspel och jag hänger här lite.
Leia
Skål!
AnitaO
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:04)
Skål!

Sug och svälj ... nu är det helg laugh.gif
zaaritha
Har lagat mysmat, nu häckar jag vid datorn........ smile.gif
Bee
CITAT (AnitaGg @ 07-04-2006, 21:00)
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 21:56)
Jo, tack. Sambon som ska jobba i helgen har precis gått och lagt sig. Sonen sover sedan ett par timmar och jag dricker martini... Jag har det ganska bra med andra ord! smile.gif

Ja ha du ... laugh.gif
Skål då!

SKÅL !!
*Felix matte*
CITAT (AnitaGg @ 07-04-2006, 22:05)
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:04)
Skål!

Sug och svälj ... nu är det helg laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 07-04-2006, 22:05)
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:04)
Skål!

Sug och svälj ... nu är det helg laugh.gif

Mitt första jobb var på kontoret på ett försäkringsbolag. En av tjejerna där var ihop med en polis. Hennes två standardfraser på fredagsfikat var just det du skrev och sedan "Nej! Nu ska jag hem och bli tagen av polisen!" laugh.gif
zaaritha
Skål! i vitt vin. rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:12)
CITAT (AnitaGg @ 07-04-2006, 22:05)
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:04)
Skål!

Sug och svälj ... nu är det helg laugh.gif

Mitt första jobb var på kontoret på ett försäkringsbolag. En av tjejerna där var ihop med en polis. Hennes två standardfraser på fredagsfikat var just det du skrev och sedan "Nej! Nu ska jag hem och bli tagen av polisen!" laugh.gif

Eller den där .....
"Nu ska jag ta en dusch så du får nåt rent över dig" laugh.gif
AnitaO
CITAT (zaaritha @ 07-04-2006, 22:15)
Skål! i vitt vin. rolleyes.gif

Mmm ... frestare där smile.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 07-04-2006, 22:16)
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:12)
CITAT (AnitaGg @ 07-04-2006, 22:05)
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:04)
Skål!

Sug och svälj ... nu är det helg laugh.gif

Mitt första jobb var på kontoret på ett försäkringsbolag. En av tjejerna där var ihop med en polis. Hennes två standardfraser på fredagsfikat var just det du skrev och sedan "Nej! Nu ska jag hem och bli tagen av polisen!" laugh.gif

Eller den där .....
"Nu ska jag ta en dusch så du får nåt rent över dig" laugh.gif

Den var bra! Hade faktiskt aldrig hört! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
Nä hörninini ... Nu ska jag göra slag i saken och krypa i säng smile.gif
*Felix matte*
CITAT (AnitaGg @ 07-04-2006, 22:20)
Nä hörninini ... Nu ska jag göra slag i saken och krypa i säng smile.gif

I så fall måste du leta reda på godnattråden och säga natti till oss laugh.gif
Biggan_
Kom hem från jobbet för en stund sen så jag har inte hunnit med nåt mys ännu, orkar nog inte heller blink.gif blink.gif
netaave
Vi åt bakad potatis med rödlök, rom, majs och turkisk youghurt med rött vin, såg Så ska det låta och zappade lite sen satt vi framför varsin dator innan jag slocknade vid 22.

I kväll blir det kycklingfilé med ris och bearnaise, vin och dans till Claes Lövgrens på Fyris park. Träning inför morgondagens båtresa. tongue.gif
stina
Jag är gräsänka ikväll. Sambon är iväg och firar en kompis födelsedag. Jag har just ätit bakad potatis med räkor + lättcremefraiche blandat med gräslök och dill. Grönsallad och 2 glas rödvin icke att förglömma.

Å nu är jag trött!!! Vinet månne???? Klockan 18.25 en lördagskväll. Ligger på sängen och surfar me den filt om benen. Hur ska den här kvällen sluta... Jäsp!!!
Alexander-VG-zon3
ska det inte vara sup å svälj nu är det helg .
sug å svälj nu är dte helg låter som nåt annat wink.gif tongue.gif biggrin.gif
stina
CITAT (flaxss @ 08-04-2006, 18:52)
ska det inte vara sup å svälj nu är det helg .
sug å svälj nu är dte helg låter som nåt annat wink.gif tongue.gif biggrin.gif

ohmy.gif
netaave
Gapa och svälj
nu är det helg, säger vi här!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon