Latmask
Kom att tänka på en fråga jag undrat över appropå trådarna jag sett nu.

När jag är i affären och handlar och ex plockar en påse äpplen som jag sedan tappar i golvet så de får mjuka fläckar, vad är det rimliga att göra då? Plocka en ny påse och lämna kvar dem man förstört eller betala för påsen man tappat?

Jag tar alltid med dem och köper dem, skulle aldrig komma på tanken att lämna kvar dem efter att jag förstört dem, men vet också att de flesta jag känner skulle lämna dem och plocka en ny påse. De tycker att jag beter mig konstigt.

Vilket beteende uppskattas av personalen och räknas som det "normala" att göra?
Airamya
Hm, det är nog lika individuellt som allt annat tror jag... (vad personalen tycker alltså)... men jag har jobbat i många affärer och skulle tycka att det vore snyggt om man tog upp äpplena, gav dem till någon i personalen o talade om att de ramlat i golvet, och sedan plocka nya äpplen till sig.
Då har man som personal möjlighet att ta undan de skadade äpplena (ofta hamnar de på personalens fikabord i ett sånt läge) samtidigt som kunden kan gå nöjd därifrån med fina äpplen.

A win-win-situation som det brukar kallas.
Reserv
CITAT (Latmask @ 10-04-2006, 15:56)
Vilket beteende uppskattas av personalen och räknas som det "normala" att göra?

Att gå till nån som jobbar i affären och tala om att det hände en olycka, då får dom själva avgöra om äpplena ska kastas eller läggas tillbaka. Så länge du är kvar i affären så är det inte dina varor, samma gäller om du tappar en dricka, är den inte betald så är den inte din. Men sen gäller det att hålla i äppelpåsen och drickorna så fort man passerat kassan rolleyes.gif
Biggan_
Jag skulle uppskattat om du kom med påsen och sa som det var, att du tappat dem i golvet. Då hade jag tagit hand om de kvaddade och du fick plocka nya, och inte hade du fått betala för dom kvaddade. För det första så hade du känt dej glad för att det löste sej så bra. För det andra så hade jag känt mej glad för att ha sluppit en påse kvaddade äpplen som kanske hade stått på golvet eller bland frukten i flera timmar utan att man sett det.
Nu är ju inte kvaddade äpplen det värsta. Kunder kan välta ner eller tappa värre saker än så, och säger dom inte till så kan det gå riktigt illa.
Det är ju inte så kul att halka i t.ex olja, sylt, saft, ägg o.s.v.
Därför blir personalen väldigt tacksam om kunden säger till när det hänt en olycka, och inte tar vi betalt för varan som blivit förstörd i vår affär i allafall.
Leia
CITAT (Birgitta P @ 10-04-2006, 17:24)
Därför blir personalen väldigt tacksam om kunden säger till när det hänt en olycka, och inte tar vi betalt för varan som blivit förstörd i vår affär i allafall.

Instämmer!
Men jag upplever att många tror att de måste betala en förstörd vara, och därför inte riktigt törs säga till.
Vi blir även tacksamma om en kund på ett trevligt sätt påpekar att en vara gått ut i datum, så att vi kan ta bort den.
Pirum
Angående datum så har jag ibland sagt till och blivit trevligt bemött i butikerna, de vill ju inte sälja gamla varor. Åtminstone tror jag inte det.

Däremot säger jag inte till när det gäller potatis, det skulle helt enkelt bli för jobbigt att klaga varenda gång man går in i en livsmedelsaffär smile.gif Många affärer inser inte att potatis bör behandlas ungefär som ägg och mejeriprodukter. Att nån enstaka potatis är grön från bonden, det må väl vara hänt, men att de ligger ljust och varmt i butik och får både groddar och "solbränna", det är trist.
Latmask
Tack ska ni ha så mycket för era svar! Nu kommer jag våga säga till att jag tappat. (i fall som ägg etc skulle jag självklart ha sagt till hur som helst). Jag har alltid räknat med att om jag förstört det så måste jag betala för det. Men nu känns det genast bättre. Win-win är ju aldrig fel. biggrin.gif
Rapchic
min mamma fick då betala halva av en sak min lillasyrra råkade hä sönder (i en djurbutik)...
så alla är nog inte så snälla att dom låter en slippa betala.. sad.gif
men en bra sak var när jag och min pojkvän köpte korvbröd och märkte att dom var mögliga så fick vi ett nytt paket och pengarna tillbaka...
snälla dom va va smile.gif (ej samma butik)
AndreasBlomquist
Det är väl ungefär som vissa av den äldre generationen som kan ställa sig och äta t.ex. vindruvor och jordgubbar och sånt från sitt pack direkt vid grönsaks/fruktdisken och sedan fylla på med fler druvor så att det är fullt när de går därifrån mätta och belåtna? Jag tycker det är skitfel och blir irriterad varje gång jag ser det men jag tror knappast någon av dem säger till personen i kassan att de redan inne i butiken ätit t.ex ett halvt paket med vindruvor och även vill betala för det.

Man gör väl som samvetet tillåter och som man är uppfostrad att göra?
Rapchic
har jag alldrig hört talas om....
tror inte mina morochfarföräldrar skulle göra nått sånt
men det kanske deras barnbarn också tror
LadyG
Det finns folk som snattar smågodis också, inte bara vindruvor.

Det vore svårare om sådana, "snatt-vänliga varor", såldes över disk.

F ö måste jag säga att jag våra kassörskor (Vi-butiken i Rinkeby) minsann måste vara de mest tålmodiga jag mött. Stackars tjejer vad de får stå ut med ibland, i synnerhet som somliga kunder har en tendens att sluta förstå svenska när de inser att de gjort fel.

Om man har fel ber man väl om ursäkt? Eller har jag missat något? huh.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Leia @ 10-04-2006, 17:11)
.

Instämmer!
Vi blir även tacksamma om en kund på ett trevligt sätt påpekar att en vara gått ut i datum, så att vi kan ta bort den.

Och säger man till då blir man otrevligt bemött. I alla fall i vår ICA affär. Och går man dit nästa dag så ligger det fortfarande där.

Jag skulle här aldrig köpa färskvaror utan att ha glasögon med mig.

Tycker det är mycket dåligt. Det handlar så många äldre där som kanske inte ser så bra och då skall dom kunna lite på affären att dom färska varor.

Tycker det är affärens skyldighet att ta utgångna varor bort

Elisabeth
Rapchic
där vi köpte dom där mögliga bröden tog dom direkt ut dom ur sortimentet eller vad det heter
han verkade lite generad över att dom var ute typ hur kunde vi lämna dom ute
såg det ut som han tänkte och det var en ica butik
men den var liten det kanske är förklaringen
Iris i V-botten
Javisst blir man tacksam när nån påpekar att ett paket har utgånget datum. Man vinner absolut inget på att prångla ut såna varor och det är absolut förbjudet i lag också. Men sen ska ni veta att det inte är lätt att hålla koll på alla varor . Man ska kanske kolla en rad med ca. 50 paket kokt skinka och att man missar ett paket är bara mänskligt. De flesta av oss som jobbar i butik gör allt för att kunden ska trivas och komma tillbaka .
Vi försöker att bemöta alla klagomål och oförskämdheter med vänlighet, även om det är svårt många gånger. Tur att man får snacka av sig i fikarummet biggrin.gif laugh.gif
Jag kommer ihåg en gång när en man var mycket upprörd och ARG för att det fanns en rutten körsbärstomat i en förpackning. Föreslog att han skulle ta en annan förpackning där alla var Ok. Men nej, han skulle inga ha. Han skulle bara se till att vi inte skulle sälja sådan skit. Om då en annan kund kommer en stund senare och klagar på nåt då kanske det inte är så lätt att le.Vi är trots allt bara gjorda av samma kött och blod som våra kunder.
Rapchic
jag tyckte det var jätte svårt med alla frågor folk kom med när jag praoade på coop...
jag sa alltid att jag var ny och skickade alltid domm till nån annan
*Felix matte*
Eftersom jag själv jobbat i både chark och kassa så vet jag
att man inte medvetet lämnar framme gamla varor.
Sådant ger butiken dåligt rykte och vem vill då handla där.

Ett fel som många gör.. är att de klagar till kassörskan
både på dåliga varor och felaktiga priser.
Men kassörskan kan inget göra åt det eftersom det är annan personal
som matar in priser och extrapriser i datasystemet och har ansvar för
olika avd. i butiken.
Rapchic
och jag som har planerat på att skola mig så jag kan öppna eget....
men det finns ju bra och dåliga sidor med allt
Hannele
CITAT (Rapchic @ 10-04-2006, 18:36)
men en bra sak var när jag och min pojkvän köpte korvbröd och märkte att dom var mögliga så fick vi ett nytt paket och pengarna tillbaka...
snälla dom va va smile.gif

Självklart!
Jag lämnar alltid tillbaka förstörda saker.
Det är aldrig några problem att få pengarna tillbaka.

Barnen har också lärt sej.
Minns lille sonen, som ett par gånger ensam gick tillbaka till leksaksaffären med en trasig legsak. Abdra gången det gick sönder, fick han pengarna tillbaka. smile.gif
Hannele
CITAT (Rapchic @ 10-04-2006, 18:36)
men en bra sak var när jag och min pojkvän köpte korvbröd och märkte att dom var mögliga så fick vi ett nytt paket och pengarna tillbaka...
snälla dom va va smile.gif

Självklart!
Jag lämnar alltid tillbaka förstörda saker.
Det är aldrig några problem att få pengarna tillbaka.

Barnen har också lärt sej.
Minns lille sonen, som ett par gånger ensam gick tillbaka till leksaksaffären med en trasig legsak. Abdra gången det gick sönder, fick han pengarna tillbaka. smile.gif
Hannele
CITAT (Rapchic @ 10-04-2006, 18:36)
men en bra sak var när jag och min pojkvän köpte korvbröd och märkte att dom var mögliga så fick vi ett nytt paket och pengarna tillbaka...
snälla dom va va smile.gif

Självklart!
Jag lämnar alltid tillbaka förstörda saker.
Det är aldrig några problem att få pengarna tillbaka.

Barnen har också lärt sej.
Minns lille sonen, som ett par gånger ensam gick tillbaka till leksaksaffären med en trasig legsak. Abdra gången det gick sönder, fick han pengarna tillbaka. smile.gif
Rapchic
okej...
men många här är väl lite godtrogen eller vad det heter?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Felix matte @ 10-04-2006, 20:22)
Eftersom jag själv jobbat i både chark och kassa så vet jag
att man inte medvetet lämnar framme gamla varor.
Sådant ger butiken dåligt rykte och vem vill då handla där.

Ett fel som många gör.. är att de klagar till kassörskan
både på dåliga varor och felaktiga priser.
Men kassörskan kan inget göra åt det eftersom det är annan personal
som matar in priser och extrapriser i datasystemet och har ansvar för
olika avd. i butiken.

Men om det ligger gammalt pålägg t.ex. och man säger till personalen och så ligger det nästa dag fortfarande kvar då är det medvetet för mig.

Frysdiskar är också ofta ett problem likaså grönt och frukt.
När man ser hur dom häller upp lådor med Åpple och tomater t.ex. så förstår man ju att dom snabbt blir dåliga. Om åpplene rullar ner från högen så tar dom bara upp det och lägger på högen.

Elisabeth
*Felix matte*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-04-2006, 21:42)
CITAT (Felix matte @ 10-04-2006, 20:22)
Eftersom jag själv jobbat i både chark och kassa  så vet jag
att man inte medvetet lämnar framme gamla varor.
Sådant ger butiken dåligt rykte och vem vill då handla där.

Ett fel som många gör.. är att de klagar till kassörskan
både på dåliga varor och felaktiga priser.
Men kassörskan kan inget göra åt det eftersom det är annan personal
som matar in priser och extrapriser i datasystemet och har ansvar för
olika avd. i butiken.

Men om det ligger gammalt pålägg t.ex. och man säger till personalen och så ligger det nästa dag fortfarande kvar då är det medvetet för mig.

Frysdiskar är också ofta ett problem likaså grönt och frukt.
När man ser hur dom häller upp lådor med Åpple och tomater t.ex. så förstår man ju att dom snabbt blir dåliga. Om åpplene rullar ner från högen så tar dom bara upp det och lägger på högen.

Elisabeth

Ok... det låter verkligen som ett skräckexempel. Har aldrig varit med om liknande.
I såna fall så undrar man om de vill att butiken ska slå igen...
kan inte vara trivsam arbetsplats om man inte bemödar sig om att
få nöjda kunder. sad.gif
Rapchic
det är väl annurlunda från butik till butik och jag tycker att dom iallafall är lite snällare mot kunderna i dom mindre butikerna....
men dom måste väl det.. det är ju oftast dyrare där
Iris i V-botten
Åtgärdar man inte felen är det en brist på information från ledningen. Utbildning behövs i alla brancher.
Tyvärr har jag under årens lopp sett en viss tendens till låt gå mentalitet bland yngre medarbetare.
Men som chef har man skyldighet att lära sina anställda vad som gäller.
En förklaring till att så många kunder blir illa bemötta är att det är ett "genomgångsyrke."
Dvs. man jobbar ett tag i butik i väntan på nåt bättre. Då behöver man inte engagera sig i servicen.
Rapchic
jag är själv ung men jag tycker att vi unga är väldigt lata.....
och dom klagar på nyheterna att unga inte få jobb,
förstår det lite man vill ju inte anställa nån som inte går nått
vi ungdomar är väl bortskämda.. eller så äre bara så här
Ewa L
Jag har påpekat vid några tillfällen att varan har utgånget datum och aldrig bemötts med annat än tacksamhet från personalen.
Kanske har det också en del med att göra hur man påpekar. Gnälligt och klagande? Trevligt och upplysande?
Tror det har stor skillnad.
- - -
Numera öppnar jag alltid min påse med korvbröd redan i affären och snusar. Alltför ofta de är lite mögliga. Tror det beror på att de fryses innan leverans, och sedan tinas i affären — i samma påse. = Går inte att frysa om.
Kathy
CITAT (Ewa L @ 11-04-2006, 08:21)
Numera öppnar jag alltid min påse med korvbröd redan i affären och snusar. Alltför ofta de är lite mögliga. Tror det beror på att de fryses innan leverans, och sedan tinas i affären — i samma påse. = Går inte att frysa om.

...och när brödet tinas i påsen i butiken bildas kondens i påsen och det möglar fort.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Ewa L @ 11-04-2006, 07:21)
Kanske har det också en del med att göra hur man påpekar. Gnälligt och klagande? Trevligt och upplysande?
Tror det har stor skillnad.
- - -

Men om man påpekar det gång på gång och det händer ingenting ja då är man inte lika trevligt kanske.

När du går med ett utgånget paket pålägg till personalen och det läggs tillbaka då är det att lura kunder. Och personalen är grinigt och sur när man säger något, men kunden skall alltid vara lika trevligt trots att dom blir lurade.

Tycker bara synd om alla gamla som inte kann åka till andra affärer. Skulle det finnas en affär till då hade dom nog fått anstränga sig lite mera.

Elisabeth
Björken
CITAT (AndreasBlomquist @ 10-04-2006, 18:57)
Det är väl ungefär som vissa av den äldre generationen som kan ställa sig och äta t.ex. vindruvor och jordgubbar och sånt från sitt pack direkt vid grönsaks/fruktdisken och sedan fylla på med fler druvor så att det är fullt när de går därifrån mätta och belåtna? Jag tycker det är skitfel och blir irriterad varje gång jag ser det men jag tror knappast någon av dem säger till personen i kassan att de redan inne i butiken ätit t.ex ett halvt paket med vindruvor och även vill betala för det.

Man gör väl som samvetet tillåter och som man är uppfostrad att göra?

Eller när färskpotatisen kommit och någon står och plockar till sig "bara" de stora potatisarna.
När man snällt påpekar för dem att så kan man inte göra men får till svar att jag vill inte ha de där små potatisarna.
Hmmmm vem ska ha dem då, kan man fråga sig?
Rossi
CITAT (Björken @ 11-04-2006, 11:08)
CITAT (AndreasBlomquist @ 10-04-2006, 18:57)
Det är väl ungefär som vissa av den äldre generationen som kan ställa sig och äta t.ex. vindruvor och jordgubbar och sånt från sitt pack direkt vid grönsaks/fruktdisken och sedan fylla på med fler druvor så att det är fullt när de går därifrån mätta och belåtna? Jag tycker det är skitfel och blir irriterad varje gång jag ser det men jag tror knappast någon av dem säger till personen i kassan att de redan inne i butiken ätit t.ex ett halvt paket med vindruvor och även vill betala för det.

Man gör väl som samvetet tillåter och som man är uppfostrad att göra?

Eller när färskpotatisen kommit och någon står och plockar till sig "bara" de stora potatisarna.
När man snällt påpekar för dem att så kan man inte göra men får till svar att jag vill inte ha de där små potatisarna.
Hmmmm vem ska ha dem då, kan man fråga sig?

Ursäkta en kanske dum fråga men varför skulle man inte få lov att bara ta de stora potatisarna? Det finns säkert de som bara vill ha de små potatisarna också och som tar enbart dem.

Hm, förstår inte riktigt varför jag skulle plocka till mig små potatisar och betala för dem om jag nu inte vill ha dem?

Själv tar jag en skopa full och får med både stora och små men jag ser inget fel i att bara ta och betala för det man vill ha.
Anki på Öland
CITAT (Björken @ 11-04-2006, 12:08)
........ de där små potatisarna.
Hmmmm vem ska ha dem då, kan man fråga sig?

Jag, tack!! rolleyes.gif
Anki
Pirum
Jag handplockar varenda potät (de få gånger jag köper), så man får bra kvalitet och i rätt storlek. Är själv inte förtjust i de största potäterna.
Ser inget större fel med det, inte konstigare än att man inte köper bananer som är gravt stötskadade. Om folk inte vill ha de allra minsta så får väl affärerna sluta köpa in dem.

Alternativt köper jag potatis färdigförpackade, trots lite högre pris, då är chanserna större att man iaf får rätt sort. Inte Cultra etc istället för King Edward osv.

Är själv inte speciellt intresserad av att köpa alltför tidiga färskpotatisar

Skoporna förstör förresten många potatisar, speciellt färskpotatisar.
Inga från Närke
Om jag personligen skulle ha tappat en påse med frukt så har jag sagt till personalen för det kunde har varit en dålig påse jag plockade det i och då kanske de säger att man kan ta ny frukt.
Om det var helt mitt fel så skulle jag ta med det hem.

När det gäller potatis så plockar jag också för hand, jag gillar de stora potatisarna som inte är EU-modell eftersom jag är lite allergisk mot stärkelsen när jag skalar och då vill jag ha så stora som möjligt så det går fort att skala.
Kathy
CITAT (Anki på Öland @ 11-04-2006, 12:27)
CITAT (Björken @ 11-04-2006, 12:08)
........ de där små potatisarna.
Hmmmm vem ska ha dem då, kan man fråga sig?

Jag, tack!! rolleyes.gif
Anki

Här är en till som hellre plockar de små färskpotatisarna. wub.gif
Bettson
Jag klagade hos min ICA-handlare på lövbiff jag köpt en gång.

Tyckte att han skulle ta packeriet i örat. Jag köpte nästan ett kilo löfbiff när jag skulle ha gäster. De två översta skivorna var jättafina. Det som var inunder var trasor. Gick inte att steka.

Eftersom jag skulle steka lövbiffen strax innan serveringen så blev jag kort sagt lite ställd. Men skam den som ger sig.

Fyllda lövbiffar med potatisgratäng blev snabbt utbytt mot gräddstuvad pyttipanna gjord på hackad frusen klyftpotatis och trasig lövbiff.

Handlarn kollade sina andra lövbiffspaket dagen efter och konstaterade att det var likadant i dom andra paketen.

Jag fick DUBBLA ersättningen som tack för hjälpen och som lite plåster på såren för palavern med gästerna. Handlarn var mycket tacksam för han sa att folk klagade väldigt sällan och att kunderna oftare uteblev än gick tillbaka och klagade om något var fel. rolleyes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Sånt händer ju alltid när man har gäster.

Jag har aldrig gillat allt plastförpackad kött för man bara ser ju översta lagret. Men man får ju knappt något annat.

Min sambo var för några veckor sedan i saluhallen och köpte då några specielle tyska korvar som han gillar så. När vi värmde dom på kvällen så var dom allt annat än fräscha.

Jag ringde och han var mycket tacksam för att jag sa till honom och han bad mig att frysa in dom tills jag kommer in till stan igen. Sagt och gjort och min sambo tog dom ed sig nästa gång. Han fick också många andra korvar med sig hem. Och då går man ju dit igen.

Elisabeth
Lotta150
CITAT (Rossi @ 11-04-2006, 12:13)
CITAT (Björken @ 11-04-2006, 11:08)
CITAT (AndreasBlomquist @ 10-04-2006, 18:57)
Det är väl ungefär som vissa av den äldre generationen som kan ställa sig och äta t.ex. vindruvor och jordgubbar och sånt från sitt pack direkt vid grönsaks/fruktdisken och sedan fylla på med fler druvor så att det är fullt när de går därifrån mätta och belåtna? Jag tycker det är skitfel och blir irriterad varje gång jag ser det men jag tror knappast någon av dem säger till personen i kassan att de redan inne i butiken ätit t.ex ett halvt paket med vindruvor och även vill betala för det.

Man gör väl som samvetet tillåter och som man är uppfostrad att göra?

Eller när färskpotatisen kommit och någon står och plockar till sig "bara" de stora potatisarna.
När man snällt påpekar för dem att så kan man inte göra men får till svar att jag vill inte ha de där små potatisarna.
Hmmmm vem ska ha dem då, kan man fråga sig?

Ursäkta en kanske dum fråga men varför skulle man inte få lov att bara ta de stora potatisarna? Det finns säkert de som bara vill ha de små potatisarna också och som tar enbart dem.

Hm, förstår inte riktigt varför jag skulle plocka till mig små potatisar och betala för dem om jag nu inte vill ha dem?

Själv tar jag en skopa full och får med både stora och små men jag ser inget fel i att bara ta och betala för det man vill ha.

Jag måste allt hålla med. Om det nu är "plock-potatis" så är det väl klart att jag bara plockar/köper dom som jag vill ha. Jag vill förresten ha dom små smile.gif
Björken
Ok, då är det väl bara jag som är dum och tycker att man ska tänka till att det kommer dem efter mig också som kanske inte vill ha bara små ärtor till potatis, för det är ju så att när de första färskpotatisen kommer så är skillnaden stor mellan de största och minsta.
Anma
Vad det gäller potatis så är det väl så att de har olika koktider beroende på storlek. Har man några jättepotatisar och några småpluttar så är ju de små mos innan de stora är klara.

I min ica står det vid bananerna något om att "vi har växt ihop tillsammans, så köp oss tillsammans, dela inte på klasarna".
Helknasigt tycker jag, i synnerhet när klasarna har 5-6 bananer och jag bara vill ha en! En i veckan dessutom så man kan ju inte hamstra på sig heller bara för att göra butiken till viljes. Än så länge har ingen påpekat mitt felaktiga beteende när jag bara betalar för en banan... smile.gif

Jag storhandlar alltid på MAXI och deras storpack med skinkskivor är det nästan jämt fina och stora bitar överst och små slamsor underst. Jätteirriterande! Numer köper jag bara småpack av dessa och tar en fyra-fem paket istället. Kilopriset är ju desamma i den affären. Man kanske ska ta och klaga på det istället så att det blir bättring.
Kathy
Visst kan man dela en bananklase. wink.gif
Men om alla kunder delar på alla klasar, så blir den en massa "lösa" bananer som ingen köper pga att de lättare blir kantstötta. (har själv jobbat som frukt & gröntansvarig i butik en gång i tiden)
Kathy
CITAT (Björken @ 12-04-2006, 04:28)
Ok, då är det väl bara jag som är dum och tycker att man ska tänka till att det kommer dem efter mig också som kanske inte vill ha bara små ärtor till potatis, för det är ju så att när de första färskpotatisen kommer så är skillnaden stor mellan de största och minsta.

Jag tycker att de där små färskpotatisarna är godast. wub.gif Men visst är det storleksskillnad på den allra första färskpotatisen som kommer.
Bättre blir det då Vit drottning kommer, den brukar vara mer jämnstor.
krellus
En del tappar/välter prylar på affären och går bara iväg lite snabbt för att slippa bli upptäckta!

Sådant gör mig myyye irriterad!
Latmask
CITAT (krellus @ 12-04-2006, 07:09)
En del tappar/välter prylar på affären och går bara iväg lite snabbt för att slippa bli upptäckta!

Sådant gör mig myyye irriterad!

Jag är en sån trist person som inte säger nåt om andra gör så, ger dem dock onda ögat och plockar själv upp saken de tappat. Så som jag håller på ibland borde man kanske begära städlön i kassan. tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon