Full version: Knölar i armhålorna
Magdis
Kände idag att det ömmade i armhålan och när jag tittade efter så fanns det en ärtstor knöl där. Tittade i andra armhålan och hade en knöl där också. De är väldigt ömma. Tycker det är lite skumt att det var i bägge samtidigt. Ska man behöva gå till doktorn för detta nu? Imorgon åker jag bort i över en vecka så det får bli när jag kommer hem i så fall. Trots att jag är sjuksköterska så vet jag ju inte särskilt mycket om knölar, särskilt inte såna som sitter på mig! rolleyes.gif
Reserv
Är det inte nån förkylning som spökar i kroppen för dig? I såna fall så kan det va´lymfkörtlarna, dom kan bli betydligt större när man blir rejält sjuk wub.gif
Magdis
Knölarna sitter väldigt ytligt och går att rucka omkring. Det ser inte ut som svullna lymfkörtlar.
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-04-2006, 22:48)
Knölarna sitter väldigt ytligt och går att rucka omkring. Det ser inte ut som svullna lymfkörtlar.

Såna knölar hade jag från o till i yngre år. Ibland ömmade de ibland inte.
De växte inte och försvann sedan utan att jag märkte när.

Jag tror inte att du behöver vara orolig, men om det inte känns bra så
kan du kanske få komma till MVC och få kollat.
I mitt fall fick jag lugnande besked. smile.gif

Svullen lymfkörtel (min opererades bort) är större och känns annorlunda..
liksom mjukare än de små.
netaave
Går dom att rucka på är dom inte farliga sa min husläkare om min knöl i ryggen!
Rapchic
min pojkvän hade en knöl i bröstet och den gick typ å rucka på
läkaren sa att det antagligen var hormonrubbningar...
den gjorde ont för han så han fick operera bor den....
operationen tog bara 15 min så det var nog inte så allvarligt
men om han inte hade opererat bort den hade han kunnat haft den hela hans liv
Lena i Torslanda
Självklart ska du kolla knölarna!!!!!!!!
Magdis
Det är säkert inget farligt. Att det gör så ont kan ju tyda på att det är en inflammation. Lite märkligt att det var på båda sidor samtidigt bara.
Gåsis