Full version: Knölar i armhålorna
Magdis
Kände idag att det ömmade i armhålan och när jag tittade efter så fanns det en ärtstor knöl där. Tittade i andra armhålan och hade en knöl där också. De är väldigt ömma. Tycker det är lite skumt att det var i bägge samtidigt. Ska man behöva gå till doktorn för detta nu? Imorgon åker jag bort i över en vecka så det får bli när jag kommer hem i så fall. Trots att jag är sjuksköterska så vet jag ju inte särskilt mycket om knölar, särskilt inte såna som sitter på mig! rolleyes.gif
Reserv
Är det inte nån förkylning som spökar i kroppen för dig? I såna fall så kan det va´lymfkörtlarna, dom kan bli betydligt större när man blir rejält sjuk wub.gif
Magdis
Knölarna sitter väldigt ytligt och går att rucka omkring. Det ser inte ut som svullna lymfkörtlar.
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-04-2006, 22:48)
Knölarna sitter väldigt ytligt och går att rucka omkring. Det ser inte ut som svullna lymfkörtlar.

Såna knölar hade jag från o till i yngre år. Ibland ömmade de ibland inte.
De växte inte och försvann sedan utan att jag märkte när.

Jag tror inte att du behöver vara orolig, men om det inte känns bra så
kan du kanske få komma till MVC och få kollat.
I mitt fall fick jag lugnande besked. smile.gif

Svullen lymfkörtel (min opererades bort) är större och känns annorlunda..
liksom mjukare än de små.
netaave
Går dom att rucka på är dom inte farliga sa min husläkare om min knöl i ryggen!
Rapchic
min pojkvän hade en knöl i bröstet och den gick typ å rucka på
läkaren sa att det antagligen var hormonrubbningar...
den gjorde ont för han så han fick operera bor den....
operationen tog bara 15 min så det var nog inte så allvarligt
men om han inte hade opererat bort den hade han kunnat haft den hela hans liv
Lena i Torslanda
Självklart ska du kolla knölarna!!!!!!!!
Magdis
Det är säkert inget farligt. Att det gör så ont kan ju tyda på att det är en inflammation. Lite märkligt att det var på båda sidor samtidigt bara.
Gåsis
Kan det vara inflammerade hårsäckar? Om jag är lite risig rent allmänt kan det ploppa upp såna på mig om jag rakat mig. Det konstiga är att jag får antingen ingen alls eller flera samtidigt. Jag har trott det beror på hur kroppen mår just då.

/Åsa
Magdis
CITAT (Gåsis @ 13-04-2006, 10:42)
Kan det vara inflammerade hårsäckar?

Det kan det säkert vara. Tänkte på det eller inflammerade talgkörtlar. Har ju inte mått särskilt bra på sistone, nygravid och supertrött. Kanske kan bero på det.
Tesa
Hormoner kanske...de dansar väl jitterbugg i dig just nu..
Kolla med MVC kanske...redan idag för att om möjligt slippa oron..
forget-me-not
Ring MVC och prata med dem. De kan direkt säga om det är något du behöver komma in och få undersökt eller inte.

wub.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker också att du skall låta kolla det. Inte för att jag tror att det är något farligt men för att du skall bli lungnt.

Jag har ju sedan några år en knöl på ryggen, är en fetknöl säger hudläkaren. Och så en bakom örat. Dom dyker upp lite här och var.

Magdis det är säkert något helt ofarligt, men låt det kolla. Så att du kan fira påsk i lugn och ro

Elisabeth
Ophelia
Kan vara igentäppta talgkörtlar som har blivit infammerade. Har haft sånt. Det gör ont (varjefall ömt smile.gif ) och är svullet. Jag försökte hålla rent med koksaltlösning och sedan klämde jag den när den inte gjorde ont längre smile.gif

Tji fick den fulingen!
Angeleyetears
Jag har också hittat en knöl, dock var den i brösten.
På tisdag blir det vårdcentralenn.
Den är nog ca 5 mm stor, runt och sitter rätt ytligt.
Jag kan nästan knipa runt den så jag känner den.
Har någon annan haft något likande?
Hoppas verkligen att det inte är cancer!!

//Angel
Tesa
Fy vad jobbigt..måste vara oroligt..
Men även där kan det ju vara nåt hormonellt eller en igentäppt por eller nåt...vi hoppas på det bästa...
wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon