Full version: Profender
Lady Hamilton
Har fått Recept på ett nytt avmaskningsmedel för katt. Fördelen med detta medel är att det är Profender appliceras lokalt på huden med en pipett.
Och har man som jag katter som INTE tycker om att tabletter och gärna vill kräkas upp dem OM man fått i tabletten, så verkade detta vara bra.
Är det någon som har provat detta medel o har någon erfarenhet av det?
kristerh
Jag har aldrig hört talas om det, men det låter ju väldigt bra, var kan man köpa det? varför recept?
krister
Lady Hamilton
Jag såg på en affisch på djursjukhuset att det fanns, och jag bad en vetrinär skriva ut det eftrersom att jag tyckte att det verkade bra

Så här står det i FASS om Profender

Whiskuchi
Vilken smart idé!! biggrin.gif

Men glöm inte att regelbunden avmaskning kan orsaka resistens hos inälsvparasiterna. Så - med vuxna djur - avmaska inte i onödan! Kattungar ska alltid avmaskas, men vuxna katter behöver man inte göra det med om man inte misstänker mask.
Ramoth
Får man fråga vad det kostade och hur doseringen är i förhållande till förpackning.

Kissarna hemma är visserligen inte svåra att ge tabletter, men det här lät väldigt smidigt.
Lady Hamilton
Doserings- och behandlingstabell (endospipetter)


>0,5 – 2,5kg
Profender för små katter
0,35
Spot-on, lösning, endosbehållare 0,35 ml
2 dos(er) endosbehållare, receptbelagd, 108 kr

>2,5 – 5 kg
Profender för medelstora katter
0,70
Spot-on, lösning, endosbehållare 0,70 ml
2 dos(er) endosbehållare, receptbelagd, 118 kr

>5 – 8 kg
Profender för stora katter
1,12
Spot-on, lösning, endosbehållare 1,12 ml
2 dos(er) endosbehållare, receptbelagd, 181 kr


>8 kg
Använd en lämplig kombination av engångspipetter
cic
Förlåt en O/T fråga.. Men finns det katter som väger över 8 kilo?!
Lady Hamilton
Ja det finns det ju!.............
Lokatter, tigrar o Lejon på djurparkerna laugh.gif
Vet förresten inte hur mycket den största "huskatts rasen" väger Main con eller vad den heter
cic
Hittade en bild..



Jösses..

Förlåt Hamilton att jag sabbar din tråd! unsure.gif
Lady Hamilton
wub.gif Inte sabbar du min tråd! Det är bara HÄRLIGT att få med din härliga skratt laugh.gif laugh.gif
Och i ärlighetens namn så ställde du ju bara en fråga........ smile.gif
Ramoth
Dä va´ allt hiskeligt dyrt mad.gif
Håller mej nog till Drontal ett tag till.

Apropå stora katter tongue.gif
(Kan inte låta bli att nappa på ämnet)
Ett par av mina kompisar hade en Européhane som vägde 8 kg.
Önskar jag varit med på den utställning där domaren först ojjade sig över att Européerna på utställningen var små, å sedan fick denne ståtlige röde herre på bordet laugh.gif wacko.gif
Whiskuchi
CITAT (cic @ 21-04-2006, 14:14)
Förlåt en O/T fråga.. Men finns det katter som väger över 8 kilo?!

Jadå, Maine Coon är stora. Och så finns det stora exemplar inom andra raser också, som tex Norsk Skogkatt, Ragdoll, Europé m.fl. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon