Meliss
Hej! Tänkte att jag skulle täcka över mina kragar med ngt så det växer lite mer skyddat. Jag har tillgång till plast på rulle men den är lite disig att se igenom. Kan man ha plast istället för glas? Isolerar det likabra eller tillräcklignt? Släpper ngt disig plast igenom solljus? Tänkte bygga minitakstolar så att vattnet kan rinna bort. Taxam för tips!
biggrin.gif
Betty
Visst kan du det! Jag funderade själv på att klamra fast byggplast på en träram innan jag kom på att jag skulle bygga den här, ännu enklare varianten. smile.gif
fruberglund
Och jag köpte dessa lock på Granngården, är mjukplast på dem.

Meliss
Vad smart! Så enkelt! Helt värt att överväga. Jag har byggt ett stort upphöjt land ca 3*1,5 meter och upp till midjan högt. Ska bli skönt att stå upp och rensa! sleep.gif Jag har inte ens letat efter lämpliga fönster. Men din lösning, eller plast, blir nog bra!

Har fyllt med gammal kompost som är slarvigt lagd med småpinnar ohc skit i. Nu ska jag ta hit brunnen hästskit och sen fylla på med jord. Åh, vad jag längtar! wub.gif
Nicke i Tranås
Perfekt med korrugerad plasttak, ger lagom ljusinsläpp. Måste testa direkt.
Tack för bra tips.

Niklas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon