Full version: hallon i pallkrage
Karrolina
Kan man odla hallon i pallkrage? Sprider dom sig mindre då? Och så orkar jag inte gräva... (Lat biggrin.gif )
noora
Jag tycker att det smartaste är att ha hallon i en rabatt omgärdad av gräsmatta. Då tar gräsklipparen hand om alla skott som är "på rymmen" smile.gif Fast det löser inte problemet med grävandet... Har du inga kompisar du kan lura att hjälpa till? En "gräv-och-grill-fest" kanske? smile.gif
KURT
Det går också bra att odla hallon i större hinkar. Man behöver inte, men kan också gräva ner hinkarna.
jesse
Jag planterade hallon i påskas i en egentillverkad "pallkrage" 200x 100 cm höjd ca 30 cm.

Jag la gamla tidningar direkt på gräsmattan och fyllde sedan på med jord. Kompost, barkmull, kogödsel och lite vanlig jord. Jag tänkte lägga barkmull uppe på jorden för att hålla ogräset borta och för att hålla fukten kvar.

Enkelt och bra och jag slapp gräva. Det blir nog jätte bra tror jag när de har växt till sig.
Hannele
Gröna Rum visade en odlare som hade hallon i vanliga 10-liters spann.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon