Farmor
Nu skäms jag över att vara så osäker och korkad, men jag tar risken att göra bort mig. Vill inte förstöra något.
Jag ska resa bort några dagar och skulle vilja dra ur sladdarna till min bärbara dator. Kan jag göra det utan att några inställningar "kommer bort"???

wacko.gif wacko.gif wacko.gif
pejori
ingen dum fråga alls wub.gif
ja det kan du...inställningarna finns kvar... wub.gif
netaave
Ja om du sparat dom.
Farbror Blå
Om du har en bärbar dator, så kom ihåg att inte alltid köra den med "strömsladden". Den behöver ibland få tömma batterierna, för att dom ska bli så bra som möjligt.
Lika med mobiltelefoner, man ska bara ladda när den piper för dåligt batteri, annars så tröttar man ut batteriet i onödan.

Inga inställningar försvinner ur datorn om den slås av, eller man drar ut sladdarna=)
Lady Hamilton
Det kommer inte att "hända" mer än vad som "händer" när du stänger ner datorn smile.gif
Och din fråga är inte alla dum!
Hannele
CITAT (Farbror Blå @ 23-04-2006, 11:34)
Den behöver ibland få tömma batterierna, för att dom ska bli så bra som möjligt.

Det finns olika sorters batterier,
de nyare med innehållet NiMH behöver inte laddas ur, det påverkar inte deras "minne".
NiMH-batterier är mycket bättre än NiCd batterier.
Farmor
Tusen tack alla duktiga odla-människor!

Nu far jag och Sickan (katten) till barnbarnen i Linköping. Ska bli härligt! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon