Full version: Fy f-n för
Yin o Yang
Kom till jobbet imorse. På lånedisken (jobbar på bibliotek) låg en lapp från städerskan. Hon hade hittat innanmätet till vår kassaapparat i trapphuset - tomt förstås mad.gif . Lyckligtvis hade man inte förstört något eller stulet något annat, men nästan 3 000;- som skulle till banken efter helgen var borta sad.gif . Enligt polisen hade tjuvarna haft en tuff natt, för det hade varit inbrott på massor med ställen i närheten. Något hopp om att de åker fast har jag inte sad.gif
Rapchic
stackare... sad.gif
som tur är finns ju dna bevis och sånt..
får håppas att tjuvarna inte var smarta
Gillan
CITAT (Yin o Yang @ 28-04-2006, 10:23)
Kom till jobbet imorse. På lånedisken (jobbar på bibliotek) låg en lapp från städerskan. Hon hade hittat innanmätet till vår kassaapparat i trapphuset - tomt förstås mad.gif . Lyckligtvis hade man inte förstört något eller stulet något annat, men nästan 3 000;- som skulle till banken efter helgen var borta sad.gif . Enligt polisen hade tjuvarna haft en tuff natt, för det hade varit inbrott på massor med ställen i närheten. Något hopp om att de åker fast har jag inte sad.gif

Fy, sjutton! Man upphör aldrig att förvånas över att det
ska vara så fantastiskt att sabotera för andra. I det här
fallet även för sig själv. Man blir bara så frustrerad sad.gif
LadyG
Ush vad tråkigt, och det är inte tillräckligt för att försäkringen ska täcka det heller?
Yin o Yang
Tyvärr LadyG sad.gif , om jag inte minns fel är självrisken ett basbelopp wink.gif.
Whiskuchi
CITAT (Rapchic @ 28-04-2006, 10:25)
stackare... sad.gif
som tur är finns ju dna bevis och sånt..
får håppas att tjuvarna inte var smarta

Tror tyvärr inte att polisen kommer undersöka så mycket mer om det inte var en större stöld än så. Dna-bevis används mest vid våldtäkter, mord och dylikt, inte stölder.
LadyG
CITAT (Yin o Yang @ 29-04-2006, 11:11)
Tyvärr LadyG sad.gif , om jag inte minns fel är självrisken ett basbelopp wink.gif.

Visst är det typiskt? De är smarta försäkringsbolagen.
Rapchic
jag vet whiskuchi... men man kan ju alltid håppas smile.gif..
ska inte säga vad jag tycker om poliser.. men det behövs mer
Whiskuchi
CITAT (Rapchic @ 05-05-2006, 15:43)
jag vet whiskuchi... men man kan ju alltid håppas smile.gif..
ska inte säga vad jag tycker om poliser.. men det behövs mer

Där är vi definitivt överens smile.gif
lilla mamma
Där blev Degerfors kommun fattigare än annars.
ullislerum
Jag jobbar på en förskola med ganska ny lekplats. Och när vi kom en morgon var den stora lådan med alla uteleksaker vällt, ett bord upp och ner och klottrat med stora bokstäver på alla fasta träleksaker... SUCK!!! Ungdommar har helt klart för lite meningsfulla saker att göra!! mad.gif
Yin o Yang
Tjuvarna har gripits smile.gif . De hade fångats av bankens övervakningskamera vid uttagsautomaten tongue.gif . Den hade filmat när de bröt sig in hos frisören laugh.gif . 2 ökända missbrukare mad.gif
Kakaduan
Vi blev jätteoroliga i lördags. Kom precis hem från New York och fick se att någon tagit bort våra jättetunga vikter från den pressening som täcker hålet där vi haft källartrappa tidigare. Den är bortgrävd men vår bakdörr finns därunder. Vinden kan inte ha orkat lyfta vikterna - bla ett gammalt flaggstångsfäste och ett stort cementrör.

Nu hoppas vi att de inte var intresserade och stack - inte att de tänker komma tillbaks!

Kakaduan
LadyG
Inget larm innanför dörren?
Kakaduan
Nej, vi tog bort vårt larm eftersom larmfirman aldrig fick det att fungera riktigt. En vecka när vi var på semester gick larmet tre gånger utan anledning. Eftersom vi har husdjur vill vi inte riskera att det står och larmar när han är ensam hemma. Tyvärr!

Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon