Full version: Filmfråga
maimiti
För ett stort antal år sedan, typ 10-15 sisådär (kanske mer), gick det en Polsk science fiction-film på tv. Filmen utspelade sig efter ett tredje världskrig och ovansidan av jorden troddes vara förgiftad så alla bodde under ytan. Nedfallen hade gjort att alla män dött ut och kvinnorna förökade sig via kloning av ägg... Tills dess att två män dyker upp från ytan wink.gif

Filmen var rätt kul (som jag minns den iaf) och jag skulle vilja få tag i den. Problemet är att jag inte har något som helst minne av vad den hette. Kanske finns det någon på forumet som är en värre sci-fi nôrd än jag själv och som vet vad jag pratar om.
labarradepan
jag ska höra med min sambo om han vet.
Gossen Ruda
Kommer ihåg filmen men tyvärr inte titeln. Den gick ungefär samtidigt man visade en amerikansk film som handlade om en fejkad marsresa.
Gossen Ruda
Fick ett tips av en annan Odla-medlem, kanske den här? Sexmission
Pirum
Jag tror också att det är ovanstående film, såg den när den gick på TV, vilket den gjort minst två gånger. Fast inte på SVT båda gångerna kanske.

Däremot känner jag inte igen titeln, kanske hette den något annat i tablåerna i Sverige. Dessutom trodde jag den var gjord i slutet av 70-talet och inte 1984, fast det kanske var Polen som på den tiden såg "några år efter ut".
maimiti
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2006, 09:03)
Kommer ihåg filmen men tyvärr inte titeln. Den gick ungefär samtidigt man visade en amerikansk film som handlade om en fejkad marsresa.

Capricorn One?.
maimiti
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2006, 09:31)
Fick ett tips av en annan Odla-medlem, kanske den här? Sexmission

Jaaaa! Den är det. Kände igen skådespelaren på fodralet direkt biggrin.gif Titeln sa mig dock ingenting. Den svenska översättningen var nog något obskyrt som inte hade något med filmen eller originaltiteln att göra wacko:
Tack!
Gossen Ruda
CITAT (maimiti @ 02-05-2006, 12:47)
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2006, 09:03)
Kommer ihåg filmen men tyvärr inte titeln. Den gick ungefär samtidigt man visade en amerikansk film som handlade om en fejkad marsresa.

Capricorn One?.

Exakt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon