Full version: englandsresa
spatzz
Vi ska bila till England i slutet av maj.Kan vi få några tips på mysiga platser i södra England. Vi tänkte bo på Bed and Breakfast på landsbygden.Kan man besöka privata trädgårdar? Vi kör dit via Tyskland och Frankrike. Åker sedan båt över Engelska kanalen. Kan det finnas fina platser på vägen ner? Hoppfull trädgårdsälskare
Fru fet
Absolut! Det finns hur många vackra trädgårdar som helst i södra England! Köp en bok, eller låna en på bibblo, och tänk ut vilka du vill se. Det kan nog vara bra att ta reda på öppettider i förväg så slipper man bli besviken.
Sissinghurst med Vita Sackville-Wests vita trädgård är alltid fantastisk (och belamrad med folk): http://www.invectis.co.uk/sissing/.
England är härligt (fast regnigt)...
Maria73
Omdu har vägarna förbi London, åk till Kew Garden, englands botaniska trädgård. Jag var där för ca 1 1/2 vecka sedan och det var fantastiskt fint och énormt stort! (och appropå regn, var där 10 dagar och det regnade endast en halv dag smile.gif )
malin72
en jätte bra sida wub.gif i nr allt om trädgård som är ute nu står det om"trädgårds London" med olika adresser och öppet tider..... smile.gif smile.gif
massa fina tips
Blå Iris
Jag gjorde en kort "trädgårdsresa" för tre år sedan. Körde mest norr om London. Vi besökte Beth Chatto Gardens (fin plantskola) se www.bethchatto.co.uk, Audleys End - en fin slottsträdgård, Anglessey Abbey - också en fin trädgårdspark ( i deras plantskola stod en blomma som jag än i dag ångrar att jag inte köpte!). Vi besökte även Botaniska trädgården i Cambridge - den skall man nog bara besöka om man gillar träd och stora parkytor. Vi var även till en plantskola som hette The Place for Plants som var sisådär.
Lycka till med din resa!
Madeleine1
På den här sidan finns det bra tips:

Adderley Travel Limited

Jag har ingen erfarenhet av själva arrangören, men de har bra info om olika besöksmål på sin hemsida.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon