kvalite
Har pallkragar, noga räknat 12 st. dubbla. Gjorde dessa förra året och då köpte jag "gammaldags riktiga" glas att lägga över. Sneda för vattenavrinning mm. Men nu min fråga. Om jag sätter frön till sallad så här tidigt behöver jag då vattna medetsamma eller ger kondens tillräckligt. Samt skall man sätta rutorna på glänt på dagen. Förra året så tog jag bort fönstren på dagarna men då satte jag inget förrän juni. Vad tror ni? Fönstren är stora och åbäckiga att ta av. Mina rädisor blev mastodontiska och gick inte att äta kanske de inte skall stå i mina drivbänkar? Ska jag kanske låta bli rutorna meddetsamma, eller?
KURT
Så varmt som det är nu så skall du definitivt inte ha fönster på! Sallad vill dessutom ha det lite svalare när de gror. Blir det kallare (och det blir det nog) så kan man ha nytta av fönstren, men sallad klarar svalare väder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon