adrian
Jag åker ned till skåne på Röstånga marknad 13-14 maj och finns det några från forumet i krokarna så kom gärna förbi och hälsa på..smile.gif.

Röstånga är ett ganska konstigt namn, men han som ordnar denna är mannen som det skrevs en hel del om och även var på TV en del.

Han sålde vin i sin matbutik och det blev ett himla rabalder om detta... biggrin.gif [B]
Eva i Skåne
Hallå där! Vi skåningar tycker inte alls Röstånga är nåt konstigt namn huh.gif sleep.gif laugh.gif

OM jag inte har nåt annat för mig kanske jag kommer förbi.
Röstånga marknad brukar vi alltid besöka, men det är första året den ligger i maj. Slutet av juli har det varit förr.
marskattan
Jotack, dom alla flesta känner väl till herr Franzén. Jag är född och uppvuxen i Röstånga (nåja, 6 km utanför) så att det är en man som jag har fått lite för mycket av. Han är bra på så sätt att han har satt Röstånga på kartan.

Det här med vårmarknad i Röstånga är en ny företeelse, i år är det första gången. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli med folk, om det har anonserats på något ställe men jag håller tummarna för dig Adrian!

Det är ju nästan bud på att köra dit bara för att heja på Adrian och ge honom lite stöd. Kanske man får tillfälle att säga hej denna gången, och inte bara stå bakom rader av kvinn-folk som jag fick göra på Stockholms mässan *ler*
pimpim
CITAT
Det här med vårmarknad i Röstånga är en ny företeelse, i år är det första gången. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli med folk, om det har anonserats på något ställe men jag håller tummarna för dig Adrian!



För oss blir det kanske en tur till Röstånga marknad, bor nära.
Jo, jag har sett en hel del reklam om marknaden. Var annons i tidningen idag också. Skönt att det inte är mitt i sommaren som tidigare, har ofta varit så varmt att gå där.
adrian
CITAT (Eva i Skåne @ 10-05-2006, 22:31)
Hallå där! Vi skåningar tycker inte alls Röstånga är nåt konstigt namn  :huh:  -_-  :lol:

OM jag inte har nåt annat för mig kanske jag kommer förbi.
Röstånga marknad brukar vi alltid besöka, men det är första året den ligger i maj. Slutet av juli har det varit förr.

Röstånga är väl ett konstigt namn... tongue.gif

Är det röst-ånga alltså sånt där som det blir när det är riktigt kallt???

Eller är det rö(d) stånga, en tjur som stångar röda saker, typ tjurfäktning...???

(det kanske var så att när Urskåningarna kom till denna by så var det sen höst och det blev röst.ånga och de tittade på varandra...)

-:Döuuu... Dä bleir såen däar oånga näer jag andas.....
-: Vi kan kallat RÖST-Ånga...smile.gif
tongue.gif biggrin.gif

Ja.. Så måste det ju vara...

(Hämtat från min egenskapade historiebok...)
Eva i Skåne
Vet inte om någon av dina teorier stämmer, men roliga var dom laugh.gif
adrian
CITAT (Eva i Skåne @ 11-05-2006, 22:26)
Vet inte om någon av dina teorier stämmer, men roliga var dom   laugh.gif

Klart att det stämmer...
Det kan ju inte vara på nåt annat sätt... sleep.gif rolleyes.gif blink.gif tongue.gif
Nu ska jag fylla termosen med kaffe och sen drar jag söderut.. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon