Full version: Eurosong
melly
Vem tror ni vinner?
ullislerum
i alla fall inte Finland! biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (ullislerum @ 11-05-2006, 00:04)
i alla fall inte Finland! biggrin.gif

Var inte så säker på det, det verkar vara de udda inslagen som hamnar på de högsta placeringarna numera och själv tycker jag det är en ganska bra låt som finland tävlar med.
storm
Jag tror Makedonien vinner,men jag hoppas på Findland.
yenny
När är finalen?
Alexander-VG-zon3
CITAT (yenny @ 11-05-2006, 16:08)
När är finalen?

det undrar jag med smile.gif
andersen
Carola vinner biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Den 20 maj är stora finalen, men jag missar semifinalen 18 maj, jag är på tjänsteresa i Holland. sad.gif sad.gif
Men jag får väl se till så någon bandar semifinalen åt mig.
yenny
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,11-05-2006, 16:26)
Den 20 maj är stora finalen, men jag missar semifinalen 18 maj, jag är på tjänsteresa i Holland. sad.gif sad.gif
Men jag får väl se till så någon bandar semifinalen åt mig.

Aha... tackar... då är det nästa helg alltså!
Latmask
Jag håller på Finland... biggrin.gif

Vet ej vem som vinner, kan inte tippa heller. Har inte hört finallåtarna än, utan bara de som kommer till kval. Jag är lite rädd för att Belgien kan ta det. Bosnien ligger nog bra till också. Och Ryssland.

(ESC är ett av mina största intressen, man kan nog kalla mig en fanatiker.)
Hannele
CITAT (ullislerum @ 10-05-2006, 23:04)
i alla fall inte Finland! biggrin.gif

Finland!! laugh.gif
mulle
tongue.gif
En enda gång om året äter jag chips med dip och det är när jag bänkar mig framför ESC. Jag ÄLSKAR att gotta mig i hela den karusellen.
Jag tror att Ryssland vinner och jag hoppas att Finlands bidrag klarar sig till final och till nästa final. Vinner gör de knappast.
Mulle
smajlizz
Tror Sverige har en chans faktiskt, iaf kommer vi nog högt upp.. Island tror jag på, den låten var kul, annars kommer nog Belgien, Bosnien, Armenien, Ryssland, Irland och även Finland att gå mycket långt också.
zaaritha
Måtte inte Carola vinna! Såg nå´n de här programmen på TV1, där
personer fr nordiska länder säjer vad de tror att bidragen ska "göra för intryck"? Han den flintskallige sa, precis det jag tänker om Carola! wub.gif
Latmask
Jag tror tyvärr inte att Carola har en chans... jag tror att en stor del som gör låten bra är att det är just CAROOOLA!! som är en sån storhet för svenskar, men i Europa vet de inte det. Det enda de ser är en kvinna som springer omkring med en massa vibrato, och om låten får en relativt direkt översättning - en text som knappt ens handlar om nånting...
smajlizz
Vem tycker ni skulle ha vunnit melodifestivalen istället för Carola?
Jag tycker också hon har fått lite storhetsvansinne men låten är rätt ok och vad jag har sett av dom andra låtarna så är det rätt dåligt utbud i år.. så Sverige har nog en chans trots allt.. men några bra låtar finns det ju.
ullislerum
Latmask
där tror jag att du har fel!! Om det är någon som är känd utomlands i melodifestivalsammanhang så är det just CAROLA! Jag tror att tack vare detta har vi en chans, sen kan man ju tycka vad man vill om låten eller om henne men fakta kvarstår, att hon faktiskt funkar i sånna sammanhang.

Visst har Finland en skojig maskeradlåt men jag tror nog att den är för flippad för ett strömlinjeformat musikevent för att hålla hela vägen ut.

smile.gif
Latmask
Jag tror Carola är tämligen glömd i Europa efter vinsten 91. Det har hänt tidigare att storheter som gjort framgång inom festivalen återvänt bara en handfull år senare eller mindre ändå, och floppat totalt. Europa struntar i artisten om det inte är någon som har en pågående karriär i Europa, och det har inte Carola.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker Carolas låt är intetsägande och ganska lätt att glömma, och med tanke på att en av låtförfattarna var inblandade i det bidrag som kom sist i semifinalen förra året (Litauen) så tycker inte jag det är hoppingivande.


Väldigt många av länderna som deltar nu var inte med när Carola vann så hon är inte känd för majoriteten av de som deltar nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon