Full version: Himmel och pannkaka
Nanna
Efter två och ett halvt års jobbsökande har min sambo äntligen fått jobb i Falun! Så nu åker flyttlasset från Småland till Dalarna.
Jag är skitglad samtidigt som jag är livrädd. Har bott i Jönköping i sex år och har vant mig vid det. Även fast vi har längtat "hem".
Så nu ska lägenhet säljas.
Är det nåt man ska tänka på när man ska flytta långt?
grycken
Välkommen till Falun! Jag flyttade hit för tre år sen efter 40 år i Stockholm (och dessförinnan 15 år i Göteborg) och jag trivs jättebra!
Hannele
CITAT (Nanna @ 11-05-2006, 10:58)
Är det nåt man ska tänka på när man ska flytta långt?

Tja, lära sej språket. tongue.gif

Köp en hund eller skaffa ungar, så lär du känna folk.
Gå med i en trädgårdsförening.
Yin o Yang
Ta kontakt med föreningar och odla Dina intressen smile.gif . Det är det absolut bästa sättet att få kontakt med folk.
Bjud på Dig själv. Skaffa lånekort på Biblioteket smile.gif , där träffar man många likasinnade wub.gif
Nanna
laugh.gif Språket kan jag. Bodde utanför Ludvika (Söderbärke) innan jag blev snål smålänning. Så jag pratar nästan mer dalmål nu än när jag bodde i Dalarna.

Är det nåt område man "ska" bo i Borlänge/Falun? Vill så gärna köpa ett hus, gärna nära till stan men ändå på landet.

Tack för tipsen! smile.gif
Gunvor Nilsson
Grattis! Falun är jättefint av det jag sett! smile.gif

/Gunvor
gammelnalle
Lycka till!!
Falukorv är inte dumt...


men vofför fotar du inget numera.... det var länge sedan du la in nå´t i ditt album här.... mer kossor åt folket!!!


b
Nanna
Har inte orkat lägga in några kort här av någon anledning. Men här är några kort: http://www.fotogalleriet.se/alb_list_id202...254_order1.html Ganska nytagna en del, dock inga underbara kossor sad.gif Bonden har slarvat bort kossorna i år.
Inga från Närke
CITAT (Nanna @ 12-05-2006, 14:17)
Har inte orkat lägga in några kort här av någon anledning. Men här är några kort:

Vad fina bilder du har tagit. De med gamla hus var fina.
Nanna
Tack Inga! smile.gif
fruberglund
Jag bodde också i Ludvika innan jag flyttade till Jönköping tongue.gif Är född och uppvuxen i Avesta/Krylbo så jag är äkta Dalkulla.

Själv skulle jag aldrig villa flytta tillbaka till Dalarna, trivs alldeles för bra här!

Roligt att din sambo fått jobb efter så lång tid! Måste kännas skönt. Har du också fått jobb där?

Lycka till med flytten!
Nanna
Sa när jag flyttade från Dalarna att jag aldrig i livet skulle flytta tillbaka. smile.gif Se hur det gick.
Jag försökte satsa på Västerås... Men man får ta det där jobbet kom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon