Full version: Hortogreen.com
Elisabeth P
har beställt en del rosor mm från Hortogreen, med önskemål om leverans i början av maj.
Jag bara undrar, ringer de innan de kommer eller ställer dom växterna vid dörren om jag inte är hemma? För visst var det väl hemkörning, eller får jag hämta på lämpligt utlämningsställe?

Någon som vet?/ Lisa
malin72
om du inte skrev nåt annat så ställs dom vid dörren om du inte är hemma,
mig ringde dom inte men om du vill det så kan du säkert ringa dom och säga att du vill ha en förvarning om att dom är på väg unsure.gif
det är hemkörning som gäller smile.gif
estet
Hemkört här också! laugh.gif Till mej ringde de inte heller innan men vi var hemma då de kom.
Ewa L
Kan inte låta bli att lägga in tråden här oxå: biggrin.gif

Den bedrövliga historien om DHL/Hortogreen

Finns alltså även att läsa i den andra tråden om Hortogreen, så den behöver inte läsas två gånger.
Elisabeth P
Läste din tråd Eva, Fy F-n va besviken man blir på folk som bär sig åt så. Fint att det ändå löste sig ganska bra, jag menar med ersättning och så.
Hur ser rabatten ut nu, ett år efter den hemska upplevelsen?

Får hoppas att jag har bättre lycka med dem.

Vi bor i ett mycket lungt område, så om de ställer växterna på trappan (och inte i nån rabatt) så är det ingen fara om jag inte är hemma. ville bara veta om de inte levererar innan de fått tag på en. Nu vet jag att jag inte måste passa telefonen, hoppas att de kommer snart.

Lisa
Ewa L
CITAT (Lisa:) @ 12-05-2006, 08:51)
Läste din tråd Eva, Fy F-n va besviken man blir på folk som bär sig åt så. Fint att det ändå löste sig ganska bra, jag menar med ersättning och så.
Hur ser rabatten ut nu, ett år efter den hemska upplevelsen?

Jag lyckades rekonstruera det mesta faktiskt. Det var ju en fullständigt ny rabatt under uppbyggnad. (Månskensrabatten som går att följa från ax till limpa i mitt album.)
Har stora förhoppningar på den i år.
netaave
Jag ringde dit igår och dom spårade mitt paket.
Det hade kommit på villovägar och skulle returneras till dom så nu får jag vänta några dagar till innan dom skickar nya växter.

Jag blir lite förvirrad när jag läser om transporterna, på min bekräftelse står att leveranssättet är post.
Har ni begärt hemsändning direkt?
Är det kanske något jag missade?
malin72
netaave!!!!!!!!!!!!

jag kollade på min beställning och det står post.... men den kommer hem direkt , det är ju lite deras grej att allt är färskt högst 2 dygn i bilen och direkt till dörren... det är därför du får vänta lite för dom måste fixa nytt för det ska ju gå snabbt från dom till dig rolleyes.gif
netaave
CITAT (malin72 @ 12-05-2006, 18:29)
netaave!!!!!!!!!!!!

jag kollade på min beställning och det står post.... men den kommer hem direkt , det är ju lite deras grej att allt är färskt högst 2 dygn i bilen och direkt till dörren... det är därför du får vänta lite för dom måste fixa nytt för det ska ju gå snabbt från dom till dig rolleyes.gif

Aha, vilken service!
Gräver dom ner det också? tongue.gif ohmy.gif biggrin.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif det vore nåt det tongue.gif har stått på knä hela dan för att få ner blåregnet blink.gif
fyyyyy vi bor på sprängt berg, så det blev till att gräva djupt och släpa sten rolleyes.gif men nu är den på plats smile.gif
Elisabeth P
CITAT (netaave @ 12-05-2006, 14:33)
Jag ringde dit igår och dom spårade mitt paket.
Det hade kommit på villovägar och skulle returneras till dom så nu får jag vänta några dagar till innan dom skickar nya växter.

Hade du sagt när du ville ha leverans? När beställde du?

Blir lite orolig. Begärde ju leverans i början på maj, snart är vi i mitten: Men det é klart vintern va ju lång så lite fördröjning kanske man får räkna med.

Lisa
Lady Hamilton
laugh.gif Jag fick mitt paket NU! För ca 10 min sedan. Förädlad syren (polkagris färgad) Allåkerbär och svart Rudbeckia. Men WAOW!! Vilka fina plantor och syren plantan var STOR...........

(Glömde att skriva att jag beställde för exakt 10 dagar sedan)
Elisabeth P
CITAT (Hamilton @ 12-05-2006, 22:29)
laugh.gif Jag fick mitt paket NU! För ca 10 min sedan. Förädlad syren (polkagris färgad) Allåkerbär och svart Rudbeckia. Men WAOW!! Vilka fina plantor och syren plantan var STOR...........

(Glömde att skriva att jag beställde för exakt 10 dagar sedan)

Fick du det sååå sent på kvällen ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ?
Jag har fortfarande inte fått mitt sad.gif , beställde 8/2 - men begärde iof sig leverans i början på maj). Men nu tycker jag det bör komma. Bör jag efterlysa det?
Lady Hamilton
CITAT (Lisa:) @ 13-05-2006, 14:24)
....Fick du det sååå sent på kvällen ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ?..........

laugh.gif Ja "transportör´n" hade tydligen varit förbi vid 18-tiden men då var jag inte hemma. Och eftersom det var levande plantor så var det viktigt att jag fick dem före helgen tyckte han wub.gif


Det står ingenting i katalogen om "speciell" leveranstid på rosor men det verkar som de övriga växterna börjar levereras i April.
Så jag tycker att du bör efterlysa ditt paket. Eftersom jag bor i zon 4-5 och du (enligt deras zon karta) bor i zon 4 Så borde även du få dina växter nu...........
Lady Hamilton
unsure.gif Förresten...har du fått någon orderbekräftelse? Det fick jag innan leveransen...........
Elisabeth P
Jag skickade via nätet och skrev då själv ut orderbekräftelsen. Idag skickade jag ett mail till dem så jag hoppas få svar snart.

Lisa
Elisabeth P
Idag ringde jag dem.
Mitt paket hade skickats 1/5. De säger att de försökt att nå mig för vägbeskrivning pluss att de skickat ett brev (som jag aldrig fått).
Nu ska jag äntligen få mina växter i morgon, som stått hos DHL sedan 1/5.
Hoppas verkligen att de är i gott skick. De säger att de mår bra och att jag annars får returnera dem, men lite orolig blir jag allt.
Var bara tvungen att skriva av mig lite. Håll tummarna för att allt går vägen nu.

Lisa
malin72
aj då det lät inte bra unsure.gif unsure.gif dom ska ju vara "färska" så vi hoppas men annars ringer du direkt om det finns minsta tecken på fel tex torka då får du ju nya frächa med biggrin.gif biggrin.gif
Kajsa
Håller tummarna Lisa att växterna inte torkat sönder.
Fick mina växter av Hortogreen idag, jättefina, stamros Mozart / underbar och en del andra rosor, en klematis Romantika, och några perenner.
Jättenöjd som vanligt biggrin.gif
Elisabeth P
Ja, det är bara att hoppas på det bästa. Och om de skulle se bedrövliga ut hoppas jag att hortogreen är bra att ha och göra med.

Lisa
Ewa L
CITAT (Lisa:) @ 16-05-2006, 16:17)
Idag ringde jag dem.
Mitt paket hade skickats 1/5. De säger att de försökt att nå mig för vägbeskrivning pluss att de skickat ett brev (som jag aldrig fått).
Nu ska jag äntligen få mina växter i morgon, som stått hos DHL sedan 1/5.

Du verkar ha lika stor framgång med DHL som jag.

Utöver den bedrövliga historien om Hortogreen/DHL ovan, har jag nämligen väntat på en försändelse sedan oktober! Visserligen ingen "färskvara" utan en askhink.

Företaget/leverantören säger sig ha skickat tre gånger, och uppger också vilka datum.
DHL påstår sig ha aviserat varje gång, men kan inte svara på hur. Skriftligen? Per telefon? Jag har inte fått någotdera! Bortsett från en avisering i höstas som varken bar mitt namn eller min adress, bara något liknande. Den ringde jag till DHL och frågade om, de skulle återkomma nästa dag om den öht var till mig. (Då visste jag ännu inte om att askhinken saknades.)
Det verkar ha gått troll i mina leveranser med DHL. Hoppas inte det gör det hos dig också Lisa.
Ewa smålänska höglandet
Jag fick också trubbel med DHL den här gången,
ville ha mina 22 rosor och trädpion, pioner o lite till sista veckan i april och gick här o väntade. På tisdagen hade de kommit till DHL, på torsdag när jag kom hem fanns en avisering unsure.gif , växterna skall ju lämnas på tomten.
Ringer Jönköping strax före fem och tjejen svarar att de kommer med paketet efter helgen ohmy.gif tisdag den 2 maj
Det är ju växter säger jag, de kan inte ligga hos er en hel vecka, men vi kör inga växter säger hon wink.gif

Fredag eftermiddag kom de med taxi, 8 mil
netaave
Jag fick mitt pkt idag, tremastarblommor, toppklockor och en höstanemon.
Det är 10 gr ute så jag vet inte om jag törs gräva ner dom. Jorden kan ju inte vara varmare än så.
Just nu står paketet ute på altanen.
Hur ska jag göra?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon