Full version: Söka nytt arbete
yenny
Jag håller på och kollar efter jobb.... arbetsförmedlingen har ju endel... men vart mer kan man leta?

Jag som jobbar innom komunen har vid något tillfälle hört att de lagt ut anonser internt ... vad menar dom med det? någon som vet? och vart kan man hitta de?
(känns som kanske de "bästa" platserna hamnar där?)
Magdis
Jag har fått alla mina jobb genom att ringa till personalchefen direkt och fråga om de har nåt. I sjukvården brukar det alltid funka. Du är undersköterska va? Funderar du på att byta till nåt ställe där det inte är så mycket tunga lyft? Testa en medicinavdelning vettja...visst händer det att det är tungt ibland men det är intressant och utvecklande arbete.
yenny
nää.... jag är vårdare.... men tunga lyft har du rätt i... jobbar på ett gruppboende för gravt utv.störda.(rullstolsbundna)

Jag funderar mer på att hitta något på dagtid.... innom mitt område, men kanske som asistent på en skola eller kanske dagcenter.
Kathy
Här kommer några tips, Yenny:

Carema Orkidén AB

Frösunda LSS AB

Waxö omsorg AB - de driver flera dagligverksamheter i Solna, Nacka och Waxö.

J.A.G - brukarkooperativet J.A.G (Jämlikhet.Assistans.Gemenskap) har egen annonssida där de söker assistenter.

Assida - personlig assistans för livet

S.T.I.L - annonser där de söker personliga assistenter.

Attendo Care

Enigma omsorg

Stockholm omsorg

SOLOM - Sollentuna kommun LSS
ah56
Offentliga jobb

Här skall du också kunna hitta något.
Farbror Blå
CITAT (yenny @ 15-05-2006, 18:27)
nää.... jag är vårdare.... men tunga lyft har du rätt i... jobbar på ett gruppboende för gravt utv.störda.(rullstolsbundna)

Jag funderar mer på att hitta något på dagtid.... innom mitt område, men kanske som asistent på en skola eller kanske dagcenter.

Intern utlysning av jobb, betyder ju att de bara går ut i kommunen och inte annonserar i platsjournalen. OM tjänsten är liknande den du redan har, borde ditt fackombud ha fått jobbannonsen på internpost.

Din kommun har en hemsida på internet, titta där:
ta din kommuns namn, tex Vetlanda.se, Falun.se, borlange.se osv.

De flesta hemsidor har då en avdelning för lediga jobb.

Lycka till!
yenny
tack scrollan och ah56 jag skall kolla igenom där!


Farbror Blå: Jag misstänkte att det kunde vara så.... vi får nämligen inget sådant till oss eftersom saker inte riktigt har fungerat en tid.
(eller rättare sagt informationen når inte ut.)
Jag skall ptata med ansvarig på mitt arbete så får hon skriva ut de annonser som kommer till oss så man har en chans att titta på dom.

(hemsidan på internet hänvisar bara till platsjournalen och dit hittar jag ju sjölv)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon