Full version: Hjälp
Elisabeth P
Jag fick idag mina växter ifrån Hortogreen.
I går efterlyste jag dem och fick till svar att de skickades den 1/5. Hortogreen var i kontakt med DHL som menade att de försökt att nå mig per telefon utan resultat. De påstår sedan att de skickat mig ett brev (som jag aldrig fått). Anledning var att de ville få vägbeskrivning. När de inte fick tag på mig blev växterna stående på DHL och levererades idag i detta skick ( se mitt album under nybetällt). Oj, bilderna hamnade på sne, ska försöka ändra det.

Stamrosen var slut, men tur va kanske det.

Ska jag verkligen godta dessa sad.gif ?
Jag har aldrig förr beställt växter via post och vet inte vad jag kan förvänta mig. Enligt min mening är det endast lewisian som är okej (med det lilla undantaget att jag trodde jag beställde en låg rosa, men det kan ju vara felbeställning av mig).
Vad ska jag göra? Kan jag rå för att de inte kunde ta reda på var min adress ligger?

Lisa
fandolin
Det tycker jag inte.
Gloriana
Jag har tittat på dina bilder och jag hade varit rosenrasande! Jag har läst lite på Hortogreens hemsida men inte hittat något om leveransvillkor.

Detta är inte första gången Hortogreen verkar ha problem med DHL - det finns en annan tråd också men jag orkar inte leta reda på den. Du ska reklamera växterna och begära återbetalning eller nya växter för de som du bedömer inte kommer att klara sig. Erbjud dig att skicka tillbaka dem på deras bekostnad.

Vad jag kommer ihåg från den tidigare tråden försökte Hortogreen lasta över ansvaret på DHL och lät den kunden reda upp det med DHL. Men det är Hortogreen som är ansvarig och säljer växterna till dig så jag tycker att du ska stå på dig om att få nya växter och att Hortogreen får ta diskussionen med DHL. Om du i mejl från Hortogreen fått leveransvillkor så läs det noga innan du kontaktar dem. Kanske finns det någon liten passus om att du måste vara anträffbar eller nåt. Sen kan man u tycka det är höjden att DHL är så korkade att de inte fattar att levande växter inte kan stå mörkt och varmt i fjorton dagar.

Lycka till med detta och ge dig inte!
Floppy
Å fy hur de såg ut...stackare... sad.gif
Jag tycker att DHL kan stå för nya eftersom de påstår sig ha försökt att kontaktya dig...så tycker jag att eftersom de inte har fått tag i dig så borde de ha ringt till Hortogreen för att höra efter hur de skulle göra...eventuellt kört tillbaka dem till dem...de kunde väl ha vattnat dem åtminstonde...

Ja vad ska man säga...tycker hemskt synd om dig över att det har blivit som det har blivit...berätta gärna hur det löste sig för dig...men så som jag skrev tidigare så skulle jag ha ringt den ansvarige på DHL...

Lycka till... wub.gif

Edit:
Visste inte att de hade haft problem med leveranserna tidigare...som 'Gloriana' skrev... ring du till Hortogreen och reklamera...
Elisabeth P
Jag har läst den gamla tråden, men hoppades givetvis på bättre lycka.

Men tyvärr, detta känns bedrövligt sad.gif . Så som jag väntat och längtat och så blir det så här.

Hur kriktisk ska jag vara? Ska rosorna se så konstiga ut? Hade ni skickat tillbaka allt?

Lisa
kerstin z5-6
Ring OCH maila foton -det är ju knappast Hortogreen s fel men de ska utreda saken med dhl
liljorna blir nog ok , perenner som är vita skott blir gröna -en del verkar som de bara behöver vatten nu -det är ju inte det ovanjordiska på perenner som kungsljus som är viktigt -lyft ur krukan o lukta på rötterna -är de vita ? då är de ok -är det gegga i krukan sad.gif
Alla rosor ska reklameras !
Elisabeth P
Det är rätt torrt alltihopa. Ingen gegga och luktar inte direkt.

Bör jag vattna rejält och plantera ut dem tillfälligt, tills jag får svar ifrån Hortogreen?

När jag redan igår var skeptisk till hur de skulle se ut efter denna torra väntan så svarade mig Hortogreen att jag har två månaders tid att reklamera det som inte tar sig.
Hur påstridig kan jag vara om att inte behöva vänta i två månader när det ser så eländigt ut?

Ska givetvis kontakta dem omgående både via mail med bilder och telefon

Lisa
kerstin z5-6
naturligtvis ska du vattna dem -ställa ut vet jag inte i så fall under fiberduk -
De lär ju inte vilja ha tillbaka dem blink.gif smile.gif
Elisabeth P
Nu har jag skickat ett mail ialla fall där jag begär att få reklamera allt.

Lewisian såg iof sig okej ut men bilden var toltalt missvisande så i stundens hetta får de faktiskt ersätta den med.

Lisa
malin72
lessen Lisa det gjorde ont när jag såg det där sad.gif sad.gif
men dom sa väl till dig att höra av det om du var missnöjd....
du betalar ju för det och inte skulle man köpa det där i en affär mad.gif , jag tror att dom skickar nytt till dig unsure.gif
ang det du har beställt om du tror att det är fel så kan du ju titta i din beställning du hade gjort....
malin72
Horto Green Växtkatalog

Nyhetsbrev

Fråga oss gärna!









GARANTI-VILLKOR



2 månaders tillväxtgaranti tillämpas.



Vi levererar alltid växter av högsta kvalitet, därför kan vi lämna garanti. En tillväxtgaranti på 2 månader för alla vedartade växter (ej perenner) gäller, under förutsättning att du har följt odlingsråd och ev zonindelning. Garanti för sortäkthet lämnas endast intill fakturavärdet. Är paketet skadat vid mottagandet, anmäl det genast hos transportören. Är växten skadad eller något saknas vid uppackningen, kontakta oss omgående.




så står det ju hos dom så det är bara till att ringa imorgon sad.gif sad.gif
Caprice
Självklart ska det reklameras!

Jättesynd när det blir sådär...

Måste vara jättetråkigt för Hortogreen när det händer... i slutändan kan deras rykte skadas, pga DHL... mad.gif

Hortogreen är ett jättebra företag, hoppas det reder upp sig...
Elisabeth P
Angående lewisian. Artikelnr 797, står samma nummer på den jag beställde och den de skickat. Men visst ser de olika ut?

Skickade som sagt ett mail, men ska även ringa dem. Det är bara så himla svårt att ringa från jobbet. Givetvis måste jag göra ett försök i morgon, för det känns länge att vänta till fredag då jag är ledig

Lisa
malin72
ja det är verkligen jätte tråkigt alla mina växter var ju jätte fina så jag är jätte nöjd kommer fortsätta att beställa från dom rolleyes.gif
men som sagt post gången vet jag inte riktigt vad man ska säga om....
Elisabeth P
Nu får vi hoppas att allt löser sig smile.gif .
Förrut idag var jag inget vidare glad, då jag fick svar att plantera, vänta och se. För de har två månaders garanti.
Jag svarade att två månader med gräsliga växter var ju inte vad jag önskade mig.
Nu har jag pratat med en annan person som lovade mig nya växter på tisdag. Jag hoppas verkligen att det funkar denna gång.

Håll tummarna!!!

Lisa
Ewa L
CITAT (Lisa:) @ 18-05-2006, 15:56)
För de har två månaders garanti.

Jättetråkigt Lisa! sad.gif

Mina växter var ju åtminstone OK när de kom (bortsett från de som var under kartongen huh.gif biggrin.gif )

Jag tror iofs att de skulle klara sig allihop med din omvårdnad, frågan är bara om det är den starten du skulle vilja ha?
- - -
Var så seg med att skriva inlägget att du hann rapportera om nya växter. Bra!!

Observera också att garantin inte gäller perenner!
malin72
jo men det var ju bra lisa för nu kan du ju få flera fina växter rolleyes.gif hoppas dom andra klarar sig och att du får nya med smile.gif smile.gif håller tummarna tongue.gif
Elisabeth P
wub.gif Idag fick jag nya växter wub.gif
Vilken skillnad och tur att jag stod på mig. Först fick jag ju till svar att vänta två månader och se vad växtgarantin gav.

Men när jag väl fick prata med rätt person var det inga som hellst problem smile.gif Jag har nu planterat allt ute i rabatterna. De första elendiga planterna fick jag behålla, så de har jag grävt ner på lite undanskymda ställen. Bara till att hoppas att även de klarar sig wink.gif

Skam den som ger sig/ Lisa
malin72
ahhh vad roligt smile.gif smile.gif
Ophelia
Kan bara beklaga för Hortogreen är ett mycket bra företag.
kerstin z5-6
Bra , men perennernas överjordutseende är inte så mycket att bekymra sig om -är de inte frusna i transport -eller mögliga och luktar surt kommer de att bli lika fina som de andra
ewa zon 3
CITAT (Lisa:) @ 23-05-2006, 18:04)
wub.gif Idag fick jag nya växter wub.gif
Vilken skillnad och tur att jag stod på mig. Först fick jag ju till svar att vänta två månader och se vad växtgarantin gav.

Vad skönt att det redde upp sig och att du stod på dig. Man vill ju få det man beställt och inte något som stått och tynat bort på något lager smile.gif

/Ewa
Elisabeth P
CITAT (kerstin z5-6 @ 24-05-2006, 16:01)
Bra , men perennernas överjordutseende är inte så mycket att bekymra sig om -är de inte frusna i transport -eller mögliga och luktar surt kommer de att bli lika fina som de andra

Det var precis vad killen på Hortogreen sa, fast han förstod helt och fullt att jag ville ha nya växter.

Det är så skönt när saker och ting löser sig så bra wub.gif

Nu är det bara till att vänta och se på allt vackert wub.gif

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon