Floppy
Ett webb test på Expressen

TESTET

Jag fick 9 rätt!!!! Tjoho...jippi... tongue.gif

Resultat

9 rätt: Du har jord under naglarna ...

... och grönaste gröna fingrar som kan få vilken växt som helst att prunka i grönt och färgranna blommor. Dina knän är skavda av otaliga timmar på knä i rabatterna. Du älskar när knoppar brister och njuter i fulla drag när våren kommer och du äntligen får dyka ner bland maskar och skalbaggar i myllan igen.
cic
7 rätt: Visst har du gröna fingrar!

Du hittar rätt i handelsträdgårdens djungel och kan skilja ogräset från de önskade växterna i rabatten, driva upp en tomatplanta och hålla balkongväxterna vid liv hela sommaren. Men för att bli ett riktigt äss i trädgården får du allt ligga i lite mer!

Nåja.. Det var ju inte svåra frågor, när till och med jag kunde så mycket.. rolleyes.gif
Ciczi
Jag fick me nie!

(fattas bara annat med tanke på vilken utbildning jag går... laugh.gif )

Ciczi
Caprice
9 rätt: Du har jord under naglarna ...

... och grönaste gröna fingrar som kan få vilken växt som helst att prunka i grönt och färgranna blommor. Dina knän är skavda av otaliga timmar på knä i rabatterna. Du älskar när knoppar brister och njuter i fulla drag när våren kommer och du äntligen får dyka ner bland maskar och skalbaggar i myllan igen.

wub.gif
titti49zon6
oj, jag fick 10 rätt wub.gif
kanske därför mina fingrar är bruna biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ninnisky
9 rätt - du har jord under naglarna!
yenny
10 rätt biggrin.gif
Snöflinga
Också 9 rätt laugh.gif
wolkenkrabber
10 rätt: Du har jord under naglarna ...

... och grönaste gröna fingrar som kan få vilken växt som helst att prunka i grönt och färgranna blommor. Dina knän är skavda av otaliga timmar på knä i rabatterna. Du älskar när knoppar brister och njuter i fulla drag när våren kommer och du äntligen får dyka ner bland maskar och skalbaggar i myllan igen
Klematis
7 rätt!
Zazu
9 rätt här med! biggrin.gif
men jag måste gnälla lite på fråga 3, det heter väl ändå inte binuell, det heter väl bienn? huh.gif
netaave
10 rätt! rolleyes.gif
Lena
10 Rätt

Lena zon 4
jendah
10
Jippi biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
8 rätt: Visst har du gröna fingrar!

Du hittar rätt i handelsträdgårdens djungel och kan skilja ogräset från de önskade växterna i rabatten, driva upp en tomatplanta och hålla balkongväxterna vid liv hela sommaren. Men för att bli ett riktigt äss i trädgården får du allt ligga i lite mer!

tongue.gif wub.gif
fruberglund
9 rätt...jag kan jag också biggrin.gif
*Felix matte*
Fastän jag har varken skit under naglarna eller skavda knän. tongue.gif
Bevisar att man lär sig mycket här på Odla.nu. smile.gif

Resultat

9 rätt: Du har jord under naglarna ...

... och grönaste gröna fingrar som kan få vilken växt som helst att prunka i grönt och färgranna blommor. Dina knän är skavda av otaliga timmar på knä i rabatterna. Du älskar när knoppar brister och njuter i fulla drag när våren kommer och du äntligen får dyka ner bland maskar och skalbaggar i myllan igen.
Maria i Helsingborg
10p !

Och jag har just tagit död på en hoya.........igen wink.gif
Betty
Jag är en 10-poängare. rolleyes.gif ... laugh.gif
Tesa
9-poängare..är inte så bra på det där med rosor.. wink.gif
Blomstertanten
Lätt som en plätt ! Alla rätt !!! rolleyes.gif

Till o med rätt på fråga 3 ! Fast frågan va fel ! tongue.gif

Men ändå så lyckas jag ta död på vissa växter ! unsure.gif
Linda_A
Är inte så konstigt att jag har lyckas ta del av massor av växter innan hoyorna.

Jag fick ju 7. laugh.gif Så lite har jag lärt mig.
Bee
Jösses! Jag fick 9 rätt! JAG!?
Fast jag håller med föregående talare, så svåra var frågorna faktiskt inte.
Undrar vilken jag svarade fel på.
ejjan
10 rätt!

Fast då kan jag erkänna att jag gissade på en fråga....
Miamamma
10 Rätt.

Jag är jordig om fingrarna och mina knän är skavda!

Vad gör väl det för det är VÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AnitaO
Och här kommer en som har mycket att lära *snyft* sad.gif sad.gif
Fast det visste jag ju redan å andra sidan.

5 rätt
Svagt, svagt grönt kan man ana i dina fingrar.
Liksom ett litet frö av en ÖNSKAN om att kunna hantera en planteringsspade och sekatör.
Men än är det lååång väg att vandra. Börja med att plantera några färdiga petunieplantor
i år och läs en grundlig trädgårdsbok så kanske intensiteten av grön färg i dina fingrar ökat lite till nästa år.
LindaLunda
10 RÄTT!!! Nu skall jag testa gubbens kunskaper.............. tror han hamnar på 4-5 rätt om han har tur!!!
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Linda
Whiskuchi
Nio rätt wub.gif
karjo
Fick oxå nio!! smile.gif smile.gif

Men vill ju veta vad jag hade fel på... Kanske vill någon som hade 10 p lägga upp ett facit?! rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
fast frågorna var ju inte precis allmäna frågår förutom några i början å så wub.gif
den som kna mycket om frukt,roser eller vad där var får ju alla rätt den som bara kan magnolia å rohoderndron får ju noll poäng . eller jag ni förstår fast med alla stava fel ^^
wub.gif
renate
10 rätt,fattas väl annat med så lätta frågor.Jag reagerade med på fråga nr 3,det heter väl bienner?
zaaritha
9 rätt--alltid något!
Tatta
"6 rätt: Svagt, svagt grönt ...

... kan man ana i dina fingrar. Liksom ett litet frö av en ÖNSKAN att kunna hantera en planteringsspade och sekatör. Men än är det lååång väg att vandra. Börja med att plantera några färdiga petunieplantor i år och läs en grundlig trädgårdsbok så kanske intensiteten av grön färg i dina fingrar ökat lite till nästa år."



Som jag ana då typ wink.gif
Glenn
5 rätt: Svagt, svagt grönt ...

... kan man ana i dina fingrar. Liksom ett litet frö av en ÖNSKAN om att kunna hantera en planteringsspade och sekatör. Men än är det lååång väg att vandra. Börja med att plantera några färdiga petunieplantor i år och läs en grundlig trädgårdsbok så kanske intensiteten av grön färg i dina fingrar ökat lite till nästa år.


Dags och börja utöka igenkännandet på latinska namn och vad växterna vill ha för förhållanden då. Lärt mig akvarieväxterna och så iaf och det är ju ändå nånting. Inte för att man direkt kan odla pujölok i ett akvarium fullt med vatten men ändå tongue.gif



/Glenn
jennyp
9 rätt här med, det var äpplena jag inte kunde... sleep.gif Jag skyller på att jag är norrlänning laugh.gif
Annica i Sörmland
7 rätt hade novisen vid spisen! laugh.gif Beror säkert på pappas gröna gener. wub.gif laugh.gif Att fråga om specifika namn känns lite överkurs för mig.. wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon