Full version: Sopskåpet!
Helen i Skåne
Nu har jag lagt in bilder på mitt sopskåp! laugh.gif Ännu har inte blommorna blivit så mycket att skryta med men de kommer väl så småningom... smile.gif
Hasse_h
Det var ju en intressant användning för ett gammalt sopskåp! Har också ett sådant som kommer plockas ner en vacker dag. Kanske kunde vara något...

Funderar på hur du har löst dräneringen i botten? Eller har du tagit bort plåtbottnen helt?
Erika zon 4
Smart o snyggt! Det är alltid roligt att kunna återanvända gamla saker! smile.gif
Hannele
Gôrsnyggt!
Tangerar Avdelning Pallkragar... wink.gif
Monica M zon 4
Tycker också det blev jättesnyggt! biggrin.gif
Smart sätt att återanvända gamla prylar på!
Ella
Alltid lika kul när det kan bli vackert av gammalt skräp!
Eva i Skåne
Bra idé smile.gif Det gäller att ta vara på så mycket som möjligt.

Jag funderar på om man kan använda ett gammalt badkar biggrin.gif , men det blir väl svårt med dräneringen.........
Helen i Skåne
Jag borrade ett flertal hål i botten och lade i stora stenar, ovanpå dem stora block med torv och sedan en massa matjord blandad med barkmull och torv och rhododendrongödsel. Får väl se hur länge skåpet håller, det ska målas på utsidan så småningom.
digitalkarin
CITAT (Eva i Skåne @ 12-05-2003, 21:28)
Bra idé smile.gif Det gäller att ta vara på så mycket som möjligt.

Jag funderar på om man kan använda ett gammalt badkar biggrin.gif , men det blir väl svårt med dräneringen.........

Badkar brukar väl inte ha problem med dräneringen...?
Hål rakt ut ju!
Ella
Fast badkaret får nog stå rätt. Jag menar hålet ska ju vara längst ner, ännars kandet ju bli vatten kvar!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon