|
Är det någon här som har både bredband och telefoni via bredbandsbolaget? Vi har haft bredband därifrån i snart ett år och trivts jättebra med det, det har nästan aldrig varit något strul. Så nu när vi hade chansen att få telefoni också därifrån så nappade vi på det. Så i måndags 05,00 stängdes vår telefoni från telia av och vi skulle få från bredbandsbolaget, men det funkar inte alls. Varje gång vi ringer dit så får vi olika svar. De hade ett stort problem med internet också från i måndags och till igår, så de dagarna hade vi varken internet eller telefon. Men detta med att telefonen inte kommer igång är så jobbigt.
andersen
20-05-2006, 15:59
Ja jag har det och har haft det i ett par år är helt nöjd med dom. Vad är det som falerar? har du fått teledosan och lösenord? om du har det så är det väll bara att koppla in grejorna, vill minnas att dosan skall sitta i första telejacket.
Nä, vi har varken fått någon teledosa eller lösenord. De säger att med vårt modem ska det inte behövas för telefonen ska kopplas in i modemet. Men det fungerar inte. Vi kan varken ringa ut eller ta emot samtal.
mamamaggan
20-05-2006, 16:20
Våra erfarenheter av Bredbandsbolaget är definitivt inte positiva. Men det är ju kul att det kan fungera.
Att du får olika svar när du ringer det känner vi igen. Vi har kämpat sedan drygt ett år tillbaka för att få bredband. När vi felanmäler så registreras inte det så när vi ringer nästa gång och undrar vad som händer så får vi höra att vi inte har gjort någon felanmälan. Nu har vi tröttnat. Vi har i familjen mer eller mindre experter på datakommunikation och vi har sökt reda på varför det inte skulle funka med bredband hos oss. När vi talat om detta för Bredbandsbolaget blir vi bara avsnästa ( felet ligger INTE hos dem utan hos Telia) .
Men kul att det funkar hos några som sagt var.
andersen
20-05-2006, 16:26
CITAT (pimpim @ 20-05-2006, 17:18) Nä, vi har varken fått någon teledosa eller lösenord. De säger att med vårt modem ska det inte behövas för telefonen ska kopplas in i modemet. Men det fungerar inte. Vi kan varken ringa ut eller ta emot samtal. Jaha. Jag har "riktigt" Bredband. Dvs fibrer ej modem, så hur det är med modem har jag ingen erfarenhet av.
*Felix matte*
20-05-2006, 16:29
CITAT (pimpim @ 20-05-2006, 17:18) Nä, vi har varken fått någon teledosa eller lösenord. De säger att med vårt modem ska det inte behövas för telefonen ska kopplas in i modemet. Men det fungerar inte. Vi kan varken ringa ut eller ta emot samtal. BredbandsbolagetLäs i länken... där står att du får gratis hjälp av installatör, beställs hos kundtjänst. Vi har både bredband (fiberoptik med uttag i väggen) och telefon. Till telefonen har vi ett modem, precis som visas på sidan. Om du ringer med mobil så ska du ha fått ett tel nummer till supporten som är gratis för mobilsamtal... inte det vanliga 020 nr.
tyvärr är mina erfarenheter av bredbandsbolaget enbart negativa dom vill ha kunder, men servicen är noll. även glocalnet är ett stort problem. nu har jag bytt från bredbandsbolaget till comhem toppen...allt fungerar och hjälp kommer direkt...lägre hastighet, men det är det värt.
*Felix matte*
20-05-2006, 16:33
CITAT (pejori @ 20-05-2006, 17:29) tyvärr är mina erfarenheter av bredbandsbolaget enbart negativa dom vill ha kunder, men servicen är noll. även glocalnet är ett stort problem. nu har jag bytt från bredbandsbolaget till comhem :) toppen...allt fungerar och hjälp kommer direkt...lägre hastighet, men det är det värt. :) :wub: Har vi kanske ovanligt bra service här i norr Inget strul och hjälp på direkten. Dottern som nyligt bytte bostad behövde inte vänta mer än 1 vecka från beställning tills hon hade både surf och telefon. Och som jag tidigare berättat så fick hon start +2 mån gratis internet plus 6 mån gratis telefon abonnemangsavgift.
Tack Agneta, det om fri installation hade vi missat och ingen har berättat det för oss alla de gånger vi ringt till dom. Men som sagt fram tills nu har vi varit jättenöjda med dom och det var därför vi bestämde oss för att ta telefonin också från dom. Men detta är så frustrerande och inte kunna använda telefonen.
andersen
20-05-2006, 16:40
CITAT (Felix matte @ 20-05-2006, 17:33) ervicen CITAT (pejori @ 20-05-2006, 17:29) tyvärr är mina erfarenheter av bredbandsbolaget enbart negativa dom vill ha kunder, men servicen är noll. även glocalnet är ett stort problem. nu har jag bytt från bredbandsbolaget till comhem toppen...allt fungerar och hjälp kommer direkt...lägre hastighet, men det är det värt. Har vi kanske ovanligt bra service här i norr Inget strul och hjälp på direkten. Dottern som nyligt bytte bostad behövde inte vänta mer än 1 vecka från beställning tills hon hade både surf och telefon. Och som jag tidigare berättat så fick hon start +2 mån gratis internet plus 6 mån gratis telefon abonnemangsavgift. Inte bara i norr, utan servicen är bra i från BBB i mellan Sverige åxå, har alldrig hört något negativt om BBB från mina grannar mm.
mamamaggan
20-05-2006, 18:34
Nej där kan jag inte hålla med dig andersen. Vi bor också i mellansverige och vi har som sagt inte fått någon service överhuvudtaget utan bara snäsiga svar när vi ber dem kolla om vi ringt tidigare och felanmält. Att vi ringt har registrerats men inte att vi felanmält.
Så våra erfarenheter är alltså olika.
CITAT (andersen @ 20-05-2006, 17:40) CITAT (Felix matte @ 20-05-2006, 17:33) ervicen CITAT (pejori @ 20-05-2006, 17:29) tyvärr är mina erfarenheter av bredbandsbolaget enbart negativa dom vill ha kunder, men servicen är noll. även glocalnet är ett stort problem. nu har jag bytt från bredbandsbolaget till comhem toppen...allt fungerar och hjälp kommer direkt...lägre hastighet, men det är det värt. Har vi kanske ovanligt bra service här i norr Inget strul och hjälp på direkten. Dottern som nyligt bytte bostad behövde inte vänta mer än 1 vecka från beställning tills hon hade både surf och telefon. Och som jag tidigare berättat så fick hon start +2 mån gratis internet plus 6 mån gratis telefon abonnemangsavgift. Inte bara i norr, utan servicen är bra i från BBB i mellan Sverige åxå, har alldrig hört något negativt om BBB från mina grannar mm. det är det internet-företag som har flest anmälningar hos konsumentverket enl. TV-programet QL..
Elisabeth-Västkustkolonisten
20-05-2006, 19:58
Jag har Comhem och bredbandet fungerar men telefoni skulle jag inte våga att ta för jag har hört så många här som har problem med det.
Linda_A
21-05-2006, 08:46
Jag håller med pejori och mamamaggan.
Inget funkade med BBB. Vi satt utan Bredband länge och när vi väl fick det krånglade det hela tiden.
Så vi bytte tillbaka till Telia så fort som vi kunde och det är vi mycket nöjd med.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2006, 20:58) Jag har Comhem och bredbandet fungerar men telefoni skulle jag inte våga att ta för jag har hört så många här som har problem med det. jag har comhems IP-telefoni det har fungerat från första dagen, och billigt är det också nackdelen är väl bara, att du inte har telefon vid strömavbrott, då behövs en mobil.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
|
|
|