Full version: Jag börjar
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
lilla mamma
Alltså jag börjar
Sedan fortsätter nästa person min mening.




Nu ska jag gå ut med hunden..
pejori
så jag får ta på stövlar.....
lilla mamma
men ångrar mig och tar på skor. Efter ett par meter upptäcker jag att..
AnitaO
jag borde ha tagit stövlarna i alla fall. Det ser mörkt ut borta i horisonten.
Floppy
CITAT (AnitaGg @ 21-05-2006, 10:56)
jag borde ha tagit stövlarna i alla fall. Det ser mörkt ut borta i horisonten.

...undrar om det blir regn...då måste jag...
Biggan_
...skynda mej på, men så upptäcker jag..
yenny
Att solen skymtar bakom molnen. Jag...
ninnisky
bestämme mig för att ta cykeln och tar med mig regnrocken som är...
cic
CITAT (ninnisky @ 21-05-2006, 11:35)
bestämme mig för att ta cykeln och tar med mig regnrocken som är...

Rödrutig och, till min stora förvånging, full med hål! Bästa sättet att laga en regnrock är att..
Linda_A
är att fylla hålen med bajspåsar.. Går ut genom dörren men inser att..
cic
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 12:04)
är att fylla hålen med bajspåsar.. Går ut genom dörren men inser att..

..det är bajs i påsarna! Hur tusan löser jag detta tänker jag.. Jo, genom att..
Inga från Närke
Nu ska jag gå ut med hunden.. så jag får ta på stövlar..... men ångrar mig och tar på skor. Efter ett par meter upptäcker jag att.. jag borde ha tagit stövlarna i alla fall. Det ser mörkt ut borta i horisonten....undrar om det blir regn...då måste jag... ...skynda mej på, men så upptäcker jag.. Att solen skymtar bakom molnen. Jag... bestämmer mig för att ta cykeln och tar med mig regnrocken som är... Rödrutig och, till min stora förvånging, full med hål! Bästa sättet att laga en regnrock är att.. är att fylla hålen med bajspåsar.. Går ut genom dörren men inser att.. ..det är bajs i påsarna! Hur tusan löser jag detta tänker jag.. Jo, genom att..


gå in igen och leta efter de oanvända. Hittar inga utan jag letar efter tejp och..
AnitaO
då hittar jag plötsligt den där batteriladdaren som jag har sökt efter en månad.
Klematis
Vad bra då kan jag ta med ig min freestyle eftersomjag har laddade batterier. men var har jag cd med Lordi?
LadyG
...tänker jag medan jag går ett varv genom...
ninnisky
trädgården och minns plötsligt att jag skulle...
AnitaO
ha hämtat grannens hund också, som skulle med på promendaden. När jag ringer på grannens dörr ...
ninnisky
där öppnar en okänd person som undrar vem som........
Biggan_
...söks? Han beter sej väldigt underligt och...
pejori
öppnar bara två centimeter av dörren
Biggan_
Så underligt, far det genom mitt huvud, är det en tjuv eller har granntanten en älskare?
pejori
eller tror hon jag ska råna henne på....
ullislerum
karameller? Nej vet du vad utbrister jag, kom igen nu och..
pejori
skulle gå ut med din hund inte din....
Lady Hamilton
......fähund som nu står i dörren. Var resonlig nu och släpp in mig innan jag......
ullislerum
..tar och sjunger en trudelutt här på stående fot! Du måste väl ändå...
Lady Hamilton
.....själv ha tänkt att hunden behöver komma ut och få rasta sig. Förresten klä på dig och............
pejori
raka dej så du...
ansan
du att du vid din dödsbädd inte....
Elisabeth-Västkustkolonisten
ser så förfärligt ut (usch det var ett svårt ord)
pejori
och vad ska prästen säga om...
ninnisky
du ligger där utan skjorta och....
Allis
och tredagars skäggstubb.Och till råga på allt...
Ophelia
...viftar med grekiska flaggan och har solglasögon på dig inomhus din...
cic
...Retsinastinkande mespropp! Sagt och gjort, till slut så..
pejori
gick han in och....
cic
..stängde dörren om sig. Senare samma dag ringde det på dörren. Utanför står..

edit:stavfel
Inga från Närke
Nu ska jag gå ut med hunden.. så jag får ta på stövlar..... men ångrar mig och tar på skor. Efter ett par meter upptäcker jag att.. jag borde ha tagit stövlarna i alla fall. Det ser mörkt ut borta i horisonten....undrar om det blir regn...då måste jag...skynda mej på, men så upptäcker jag.. Att solen skymtar bakom molnen. Jag... bestämmer mig för att ta cykeln och tar med mig regnrocken som är... Rödrutig och, till min stora förvånging, full med hål! Bästa sättet att laga en regnrock är att.. är att fylla hålen med bajspåsar.. Går ut genom dörren men inser att.. ..det är bajs i påsarna! Hur tusan löser jag detta tänker jag.. Jo, genom att.. gå in igen och leta efter de oanvända. Hittar inga utan jag letar efter tejp och..då hittar jag plötsligt den där batteriladdaren som jag har sökt efter en månad.
Vad bra då kan jag ta med ig min freestyle eftersomjag har laddade batterier. men var har jag cd med Lordi? ...tänker jag medan jag går ett varv genom... trädgården och minns plötsligt att jag skulle... ha hämtat grannens hund också, som skulle med på promendaden. När jag ringer på grannens dörr ... där öppnar en okänd person som undrar vem som........ söks? Han beter sej väldigt underligt och... öppnar bara två centimeter av dörren
Så underligt, far det genom mitt huvud, är det en tjuv eller har granntanten en älskare? eller tror hon jag ska råna henne på.... karameller? Nej vet du vad utbrister jag, kom igen nu och.. skulle gå ut med din hund inte din.....fähund som nu står i dörren. Var resonlig nu och släpp in mig innan jag.....tar och sjunger en trudelutt här på stående fot! Du måste väl ändå...själv ha tänkt att hunden behöver komma ut och få rasta sig. Förresten klä på dig och....raka dej så du... du att du vid din dödsbädd inte.... ser så förfärligt ut (usch det var ett svårt ord) och vad ska prästen säga om... du ligger där utan skjorta och.... och tredagars skäggstubb.Och till råga på allt...viftar med grekiska flaggan och har solglasögon på dig inomhus din....Retsinastinkande mespropp! Sagt och gjort, till slut så..gick han in och.... ..stängde dörren om sig. Senare samma dag ringde det på dörren. Utanför står..

granntanten rodnande och började stamma fram en förklaring...
cic
... "-Jo, det var så här. Jag var på tivoli igår kväll. Och i kön till pariserhjulet mötte jag..."
Klematis
en väldigt trevlig kille. jag brukar ju aldrig...
cic
..bjuda småpojkar på karuseller annars. Men det var något med hans..
AnitaO
Tog bort. Jag och Cic skrev samtidigt
Linda_A
glass som lockade mig.. Tog glassen ifrån pojken och..
Snöflinga
kysste honom våldsamt ... men då kom ...
lilla mamma
hans mamma och
ninnisky
samtidigt som det började regna och åska, men då ..
lilla mamma
var det under dunder och brak som en blixt som gick upp..
Kathy
CITAT (lilla mamma @ 22-05-2006, 00:24)
var det under dunder och brak som en blixt som gick upp..

....mot skyn och inte långt efter kom mullret. Då sa den lille pojken.....
AnitaO
Elaka tant! "du tog min glass", och det var då som jag bestämde mig för ....
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 22-05-2006, 07:56)
Elaka tant! "du tog min glass", och det var då som jag bestämde mig för ....

....att hämnas på honom genom att mula honom med glassen!
Tanken hann aldrig bli handling, för precis när jag skulle göra det så.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon