Full version: Odlingslott
jennyp
Är sugen på att skaffa mig en odlingslott (vet iofs inte vad de kostar och om det finns lediga), är det för sent att starta med det nu?

Är det någon som vet vad det brukar kosta med en sådan? DEet är alltså bara en odlingslott - inget koloniområde med stugor och liknande. Ska gå förbi där i dag och se om någon är där så att man kan fråga om det finns ledig plats. Har tittat mig omkring där innan men inte sett varken skyltar eller annan information.
Linda_A
CITAT (jennyp @ 21-05-2006, 13:39)
Är sugen på att skaffa mig en odlingslott (vet iofs inte vad de kostar och om det finns lediga), är det för sent att starta med det nu?

Är det någon som vet vad det brukar kosta med en sådan? DEet är alltså bara en odlingslott - inget koloniområde med stugor och liknande. Ska gå förbi där i dag och se om någon är där så att man kan fråga om det finns ledig plats. Har tittat mig omkring där innan men inte sett varken skyltar eller annan information.

Kan du sluta tänka som jag!! Inte roligt när folk härmas. laugh.gif laugh.gif

Sambon sa att det ska finnas kolonilotter i sölvesborg.

I sthlm sålde min kompis mamma sin för 24.000 om jag inte minns helt galet.

Om du får mera fakta så tar jag gärna emot den med. wink.gif
jennyp
hehe, nähä det tänker jag minsann inte göra biggrin.gif

ja kolonilotter är svindyra, men just odlingslotter brukar väl inte kosta mer än några hundralappar om året tror jag... smile.gif

Ska nog trotsa vädret och gå dit på en gång och kolla om det är nån där tongue.gif
Linda_A
Jag hittade något om att hyran i olofsström var 250 kr/per år.

http://www.sydostran.se/002.lasso?id=22773&lay=nyheter detta låter ju rätt bra dock.

Hittade lite mera fakta på koloni.org

men självklart fanns det ingen mera ingångde fakta om "vårt" område.
Hittade några kontakt personer som man kan ta kontakt med dock.
jennyp
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 14:36)
Jag hittade något om att hyran i olofsström var 250 kr/per år.

http://www.sydostran.se/002.lasso?id=22773&lay=nyheter detta låter ju rätt bra dock.

Hittade lite mera fakta på koloni.org

men självklart fanns det ingen mera ingångde fakta om "vårt" område.
Hittade några kontakt personer som man kan ta kontakt med dock.

Var ute en sväng med kameran, men det började regna så jag gick inte ut till odligslotterna. Ska ta en sväng i morrn istället och hoppas på att det är nån där ute.
Linda_A
Vart ligger de hos dig? Frågade sambon men han var nollad. tongue.gif
Maria73
Jag tog över en lott förra året vid den här tiden,det gick utmärkt förutom att jag inte riktigt hann med att ogräsrensa från början (lotten var översållad med ogräs).
Betalar 650:-/året, det är verkligen värt pengarna!!! Förra året fick rabatterna till viss del vara så jag skulle kunna se vilka perenner som fanns, vilket var rätt spännande. Men i år blir det hårdrensning och nyplanteringar. I år utökar jag också med ett till grönsaksland (från två till tre) och hejdlöst mycket potatis (som jag har fått info om att är bra på att konkurrera ut ogräs osv.)
jennyp
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 15:47)
Vart ligger de hos dig? Frågade sambon men han var nollad. tongue.gif

De ligger ute vid Lidl.
jennyp
CITAT (Maria73 @ 21-05-2006, 20:56)
Jag tog över en lott förra året vid den här tiden,det gick utmärkt förutom att jag inte riktigt hann med att ogräsrensa från början (lotten var översållad med ogräs).
Betalar 650:-/året, det är verkligen värt pengarna!!! Förra året fick rabatterna till viss del vara så jag skulle kunna se vilka perenner som fanns, vilket var rätt spännande. Men i år blir det hårdrensning och nyplanteringar. I år utökar jag också med ett till grönsaksland (från två till tre) och hejdlöst mycket potatis (som jag har fått info om att är bra på att konkurrera ut ogräs osv.)

Tack för svaret smile.gif Ska se om jag hittar nån där ute i dag då smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon