lyckero
Tänkte åka till Skåne och titta lite på odlas egen plantskola, men jag har inte sparat adress eller vägbeskrivning. Finns det någon som kan hjälpa mig?
Lyckero
Betty
HÄR!
lyckero
Tack så mycket!
Jag försökte att söka, men hittade inget själv. Vad är det för öppettider?
Lyckero
marskattan
Öppet-tiderna är som följer:

Måndag - fredag 09-18
Lördag - söndag 10-15
Helgdagar 10-15

Jag var där idag och blir allt mer imponerad för vare gång! Jag har hört så mycket positivt om Horsabäcks Perenner en bit från Skånes Fagerhult så jag packade min mor i bilen (som sällskap alltså) och körde dit i förra veckan... Och jisses vad jag blev besviken!! Odlas butik är så enormt mycket bättre!!! Visserligen dom kanske har något mindre sortiment, men dom hade fler nyheter och extremt mkt bättre priser.

På odlas plantskola har dom nyligen fått in sommarblommor oxå, stora fina exemplar av dubbla Petunior för 6 kr stycket. Sen kunde jag ju inte låta bli, det följde med en ny iris med hem för 39 kr *jippiiiii*

Så alla som gillar bra växter till mkt bra pris (perenner från 19 kr) MÅSTE boka in en tur till Odlas butik utanför Vätteryd.
lyckero
Tack så mycket för svaren. Det är skönt att man kan lita på forumisterna. I morgon ska plantskolan få ett besök!
Lyckero
marskattan
lyckero, ska du dit så snart som i morgon så kan jag verkligen gratta dig! Dom har även en del vår-kruke blommor till rea nämligen. Men se upp! Lökpåsarna är av den typen att dom "hoppar" upp i famen på dig så att du kommer hem med mycket mer än vad du räknat med *flinar*

Bla så har dom 20 vita freesia, olika sorters dahlia, Pleione, tremastarblomma (5 st) samt 5-öring för 10 kr påsen!

Trevlig tripp, och meddela gärna vad du tyckte!
Eva i Skåne
Men snälla marskattan unsure.gif huh.gif

var nu detta så bra att skriva? unsure.gif


Jag har ju bara en mil dit från min stuga... och till den ska jag köra imorgon... rolleyes.gif

Jag undrar om jag inte måste rolleyes.gif köra till Sösdala också laugh.gif laugh.gif wub.gif
marskattan
Men se det så här Eva... du gör dom stackars lökarna en tjänst om dom får följa med dig hem och få ett nytt boende. Då känner dom ju sig inte övergivna tongue.gif

Eller wub.gif
jennyp
usch ja, jag är med jättesugen att åka dit... en bit att åka har jag ju men inte såååå långt ändå. tur man inte har bil i alla fall, jag har lite för mycket redan som det är wub.gif
marskattan
då kanske jag är jääääättedum om jag berättar att det som blev över från deras pellis-erbjudande säljs för 5 kr per stickling tongue.gif
Eva i Skåne
Tack Marskattan wub.gif Jag har varit där idag och fyndat, även pelargonsticklingar biggrin.gif
och några sommarblommor och några lökar biggrin.gif rolleyes.gif

Perenner kollar jag, som har det nära, en annan dag. Det regnade så förb...at när vi var där.
rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
det ligger ju inte så långt ifrån mej ju wub.gif
där ska jag nog ditt å kolla
lyckero
Tack för alla tips!
Jag har varit där idag. Och det hade nog strosats omkring mer om det hade varit lite varmare väder. Snålblåst - det kändes som rena höststormen. Var tvungen att gå in i växthuset och värma mig flera gånger.
Jodå, jag hittade både pelargonsticklingar och pleione på rea. Och jag som aldrig klarar av att övervintra saker som inte klarar sig själva ute!
En trillium grandiflorum blev det också ( hoppas jag, för de hade inte tittat upp ur krukorna ännu - grisen i säcken kanske?). Och en röd och en gulblommig sockblomma. Och så en underbar variegerad dubbel flitiga Lisa.
Dit kommer jag att försöka komma flera gånger.
Lyckero
Almdalen
Det är ett nöje att gå runt och titta där och visst hoppar det ner mer än man tänkt sig i kassarna, idag blev det dock billigt. Kanske mest beroende på vädret, eller var det ressällskapet som köpte blomman till mig som jag själv velade om jag ville ha.
wub.gif
Tack Eva! den står i växthuset och doftar helt underbart, hade det funnit plats till en stol där ute hade jag nog suttit där i kväll och njutit biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon