Full version: hur gör man?
pejori
har köpt och betalt för en stickling här på köp och säljsidan.
tyvärr har säljaren inte levererat den, trots upprepade påstötningar.
hon har heller inte återbetalat köpesumman.
fick ett mail där hon meddelade att sticklingen dött, men inte fått någon ersättningsstickling.
ska jag lägga in en varning för henne på köp och säljsidan eller hur ska jag komma tillrätta med problemet? mad.gif mad.gif
har sett henne på tradera också...men får ingen respons från henne.
Gillan
Tar för givet att du har försökt att stöta på henne.
Har det gått lång tid?

Kanske räcker det med att du skrivit här och påtalat
problemet.

Annars tycker jag att du ska fråga Ingemar.
Har man betalt en vara, ska man också få den.

Själv har jag haft jättetur med de försändelser jag beställt
från olika medlemmar.
pejori
CITAT (Evgeni @ 22-05-2006, 10:22)
Tar för givet att du har försökt att stöta på henne.
Har det gått lång tid?

Kanske räcker det med att du skrivit här och påtalat
problemet.

Annars tycker jag att du ska fråga Ingemar.
Har man betalt en vara, ska man också få den.

Själv har jag haft jättetur med de försändelser jag beställt
från olika medlemmar.

jag köpte och betalade den i feb. mad.gif mad.gif
nu när värmen kom, har jag vid fyra tillfällen mailat och stött på henne.
fick efter fjärde mailet, ett, där hon skrev att den hade dött...
men några pengar fick jag inte tillbaka, trots påstötning.... mad.gif mad.gif
hon ville skicka en stickling av en sort jag redan har.... mad.gif sad.gif
kristerh
jag tycker du ska lägga in en varning, chanser har hon ju fått, om hon inte kan leverera eller säga när hon ska leverera så får hon väl betala tillb pengarna, det kan ju inte vara stora summor det handlar om.
krister
pejori
CITAT (kristerh @ 22-05-2006, 11:07)
jag tycker du ska lägga in en varning, chanser har hon ju fått, om hon inte kan leverera eller säga när hon ska leverera så får hon väl betala tillb pengarna, det kan ju inte vara stora summor det handlar om.
krister

nej...det är 70kr. bara... sad.gif sad.gif
Betty
Knepigt det där... Jag tycker att du ska maila henne en sista gång och tala om för henne att vi diskuterar saken här på forumet - och att du fått rådet att lägga in en varning på henne. Då kanske det lossnar för henne.
Jag tycker inte att det spelar nån roll om det handlar om 70 eller 170 kronor, självklart ska du ha tillbaka pengarna!
Caprice
Hmm, tråkigt...

Men det verkar ju som om hon iaf försöker att ersätta med ngt annat..?

Tycker du ska skicka mail och fråga hur hon tycker ni ska lösa detta... då får hon en sista chans sas... om hon inte svara dej, då visar hon vad hon går för...

Att det pågått sedan feb är ju absurt...
pejori
CITAT (Betty @ 22-05-2006, 11:24)
Knepigt det där... Jag tycker att du ska maila henne en sista gång och tala om för henne att vi diskuterar saken här på forumet - och att du fått rådet att lägga in en varning på henne. Då kanske det lossnar för henne.
Jag tycker inte att det spelar nån roll om det handlar om 70 eller 170 kronor, självklart ska du ha tillbaka pengarna!

gjorde det...efter fem minuter var pengarna på mitt konto...hot är tydligen bra... laugh.gif
Betty
CITAT (pejori @ 22-05-2006, 14:01)
CITAT (Betty @ 22-05-2006, 11:24)
Knepigt det där... Jag tycker att du ska maila henne en sista gång och tala om för henne att vi diskuterar saken här på forumet - och att du fått rådet att lägga in en varning på henne. Då kanske det lossnar för henne.
Jag tycker inte att det spelar nån roll om det handlar om 70 eller 170 kronor, självklart ska du ha tillbaka pengarna!

gjorde det...efter fem minuter var pengarna på mitt konto...hot är tydligen bra... laugh.gif


Ja den typen av hot brukar alltid funka, inte alla vill ha upp sin smutsiga byk i dagsljuset... Skönt att höra att det löste sig! biggrin.gif


Har själv erfarenhet av en som försökte "dra mig vid näsan" ända tills jag hotade med att offentliggöra hela affären, då blev hon spak... wink.gif
pejori
mmm...fick efter hot om att kontakta ledningen här och på tradera, tre mail på fem minuter.. rolleyes.gif
det är mer än jag fått på hela tiden...sammanlagt rolleyes.gif smile.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 22-05-2006, 14:44)
mmm...fick efter hot om att kontakta ledningen här och på tradera, tre mail på fem minuter.. rolleyes.gif
det är mer än jag fått på hela tiden...sammanlagt rolleyes.gif smile.gif

Snacka om snabba kontakter! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon