Snöflinga
Jag skickade efter 10 + 1 bonus smile.gif Krukade om dem genast, men tyvärr är 3 icke synliga för att inte säga utdöende sad.gif

Förra året beställdes 6 ... två har överlevt, vet ej varför, kanske fel jord och trivselbetingelse huh.gif

Är det bara jag som haft otur ?
Betty
Tror du har haft otur... Jag har beställt perenner från Odla varje år sen de började med perennförsäljning - alla har överlevt! Trodde att en höstanemon var död vid leverans i fjol och fick en ny då jag påpekade det, men den var bara seg i starten, den växte fint och blommade sedan till hösten. Jag brukar kruka mina direkt - ganska stora krukor med blomjord med leca i. smile.gif
stina
Mina som jag köpte i år står krukade och mår förträffligt. Igår beställde jag 27 småplantor av det nya erbjudandet.
mulle
Allt, både perenner och lökar, som jag har beställt från Odla mår alldeles utmärkt. Jag är mycket nöjd med dem.
Mulle
kristerh
Av de höstanemoner jag köpte förra året syns bara 2 wink.gif men de kanske kommer, årets plantor har börjat bra.
krister
fruberglund
2 höstanemoner jag köpte förra året dog. Kanske berodde på placeringen. Har köpt nya i år, får se om de kommer upp nästa år, de är väldigt små än så länge.

Resten har nog klarat sig, det jag krukat ser bra ut. Pionen var grön (mögel tror jag) på roten när jag fick den men jag tänkte att jag chansar och nu börjar den komma. Får se om den klarar sig till nästa år.

Jag är över lag nöjd, om det beror på mig eller kvalitén på vissa plantor kan jag inte säga men jag tror nog Odla är generösa om det är plantorna det varit fel på.
mulle
CITAT (fruberglund @ 24-05-2006, 11:27)
2 höstanemoner jag köpte förra året dog. Kanske berodde på placeringen. Har köpt nya i år, får se om de kommer upp nästa år, de är väldigt små än så länge.

Höstanemoner är ju rätt känsliga och bör täckas över vintern och också då är det osäkert om de klarar sig. Jag tänker testa i år...
Mulle
Ewa L
Jag har kanske haft tur med mina höstanemoner, men de har klarat inte bara en utan två vintrar och dessutom blommade de redan första året. Det hade jag inte räknat med. Jag har inte täckt någonting. Jag har den rosa Anemone hupensis 'Serenade' och den vita Anemone japonica-hybr. 'Whirlwind'.

(Beställde den lite lägre, mörkrosa Anemone x hybrida 'Pamina' vi precis fått erbjudande om från Odla. Plus en hel del annat förstås. biggrin.gif )
ingrid fuxwall
Själv är jag jättenöjd med de plantor jag köpte men fröna var inte ett lika bra köp.

ingrid
renate
Köpte bara tre plantor,2 nävor som jag planterade i växthuset för det var så kallt när de kom,1 höstanemon som jag planterade i kruka även den i växthuset.Alla växer bra,höstanemonen planterade jag ut i dag,nävorna ska ut med.Beställde nya växter från odla i dag.
Immix
För mig verkar allt ta sig utom jättevallmon...
titti49zon6
Jag köpte 21 perenner och alla utom två Heucherer växer bra wub.gif
Jag ger dom lite mer tid,kanske dom bara är sega biggrin.gif
virrevarv
Jag måste oxå säga att jag är nöjd med växterna från Odla. Det enda som inte tog sig förra året var en Iris men jag har förstått så här i efterhand att jag placerade den helt fel när jag planterade ut den. Rosorna jag beställde förra hösten kommer jättefint nu och även de andra perennerna från förra året. Alunroten jag köpte i år var seg men nu har där kommit två små blad så snart ska jag sätta ut den med.

Ha det gott!
Ullet
Allt jag köpt har fungerat bra. Inga bekymmer alls.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon