Full version: Trädgårdsloppis
Eva i Norrköping
Jag var på trädgårdsloppis i helgen. Den anordnades av Missionskyrkan, och oj vad med växter folk skänkte! Jag gjorde massor av fynd, bl a vitt kungsljus, gammeldags vivor, aklejor, tovsippa, daglilja och mycket mera. Har aldrig varit på sådan loppis förut, men det var mycket folk och rejäl åtgång på växterna. Så det vore kanske en idé för någon förening, vilken som helst egentligen, för att dra in några slantar...?
Kristina zon 3
Vilken underbar idé biggrin.gif Jag älskar loppisar wub.gif . Har bara varit på (vanliga) men kan föreställa mig hur roligt det skulle vara med en trädgårdsloppis.

Kristina
Nutten
Trädgårdsloppis!??! Låter fullständigt livsfarligt för mig (ha-galen), men också underbart!!! wub.gif
Eva i Skåne
För er som bor i södra Skåne kan jag tala om att det är växtloppis i Alnarp på lördag, tiden är jag osäker på men jag tror 11-14. Det var visst förra lördagen också, men det är olika som håller i det. En av dem är trädgårdsamatörernas. Där säljer medlemmar sina överskott, ibland till låga priser och ibland till ganska ordinära. Jag tror att man ofta köper bättre plantor där, inte så hårt drivna som plantskolornas wink.gif och så har de fått mycket kärlek laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Livsfarligt för ha-galna, javisst. Jag har vissa funderingar på att inte ens åka dit unsure.gif , men det blir svårt smile.gif
Almdalen
CITAT (Eva i Skåne @ 13-05-2003, 17:53)
För er som bor i södra Skåne kan jag tala om att det är växtloppis i Alnarp på lördag.

Tack för tipset! Hoppas det blir regn för då kanske jag kan köra dit. Ha-galen är jag när det gäller växter så är det billigt och bra vet man aldrig hur mycket man får med sig hem.
biggrin.gif wub.gif
Ingegerd
Ewa L
Jag var på en sådan "loppis" förra året i Boxholm. Trädgårdsentusiaster som hade "förfröat" sig och fått för många plantor. Många såldes för 5,-. Köpte både tomater + paprika och en del perenner.

Har redan börjat hålla utkik i lokalbladet om det blir något liknande.
Sivan
Dit skall jag!!!!! Tack för tipset!!!
Nu kan gubben leta stormlyktor och
fotogenkök bäst han gitter på sina
loppisar. Nu är det min tid att fynda.
letar förbrilt efter t.e.x gammaldags
Daglilja (den gula), kanske har jag tur
och kan komplettera mina rabatter. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon