uno
Hej!

Då jag arbetar med plusjobbare, undrar jag hur det går i Din kommun.
Hur många plusjobb har Din kommun ordnat och hur går det med tillsättningen av platserna?
ah56
Hur vet man? Var inne på kommunens hemsida och hittade ett protokoll som tillstyrkte 80 plusjobb, men ingenting om hur det går.
yenny
Ursäkta men jag känner mej lite blåst här blink.gif
Vad är plussjobbare?
uno
Staten anslog medel för att ordna arbete åt långtidsarbetslösa personer.
Arbetet får inte ersätta ordinarie arbetare utan skall vara något utöver det vanliga. Tillsättningen skall ske innevarande år och anställningen får vara högst 2 år. De flesta jobben ordnas nog av kommunerna men även landsting och liknande har tilldelats medel för denna insats. 20.000 plusjobb hoppades staten att det skall bli. Till detta har nyligen fattats beslut om en speciell satsning på långtidsarbetslös ungdom mellan 20-25 år.
*Felix matte*
En av mina grannar har fått plusjobb...hos vår hyresvärd.
Han trivs jättbra och är sååå glad över att ha fått ett jobb att gå till. smile.gif
yenny
Aha... då förstår jag..tack för förklaringen smile.gif
Ophelia
Ja jag tror det fungerar ganska bra i kommunen där jag jobbar. Men utöver det så har jag för mig att det fungerar ganska bra här men det är alldeles för kort tid att få någon struktur över detta. Så typiskt av regeringen att slänga fram förslag och få det igenom med uppföljning på kortast tid.

Vi ska få en plusjobbare till mitt jobb. Ska bli jättebra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon