yla
även om värmen inte riktigt kommit till oss så älskar jag den här årstiden då trädgården plötsligt börjar bli fin igen efter vinterns viloperiod
så här ser min tomt ut idag ifrån alla möjliga vinklar

klicka här o kolla ;o)

jag älskar alla dessa vitsippor som breder ut sej som mattor ja o allt dedär skira gröna som kommer hela tiden nu

men alla fåglarna dom käkar fortfarande massor av talgbollar de e rykande åtgång undras om inte flugor o annat kommit igång ännu , jag fortsätter o ge tills det tar slut
Eva i Skåne
Dina bilder är underbara smile.gif Jag tror du skulle vinna första pris bland forumisterna wub.gif
Ella
Vilken fotograf du är då! Det är ju döfina bilder!

Du råkar inte jbba med det?!
Fialotta
Maffiga bilder...misstänker att du
ligger på knäna för att ta dina bilder tongue.gif rolleyes.gif

Finns det någe vackrare än blåsippor o vitsippor just nu wub.gif
yla
jojo jag krälar omkring ibland fästingar o annat då jag plåtar o ibland tittar folk konstigt på mej då jag inte är på mina egna domäner förstås laugh.gif laugh.gif

jag jobbar inte med bilder jag håller bara på för att de e så himla roligt
wub.gif wub.gif o så blir jag sååå glad för berömmet o wub.gif wub.gif slickar i mej i stora doser ...ni säger så gulliga saker wub.gif thi hi vinna pris ,,? e de nån tävling nånstans wub.gif
Almdalen
Ansluter till de andra, underbara bilder, vilken underbar trädgård du har. Visst är det våren som är ljuvligast, när allt bara exploderar i färger. Vi blir så glada åt allt som kommer upp, bara det växer och ger oss merarbete!
biggrin.gif biggrin.gif
Ingegerd
Annki
Häääärliga bilder! wub.gif Men våren är också doften. Som imorse, när det regnat under natten. Doften av blöt mylla och den nya skira grönskan! Atjoo! (Björksnuva! wub.gif , men jag älskar det ändå!)
Posse
CITAT (oldwolfie @ 13-05-2003, 17:31)
även om värmen inte riktigt kommit till oss så älskar jag den här årstiden då trädgården plötsligt börjar bli fin igen efter vinterns viloperiod

Det är nog vår iallafall... idag mötte jag för första gången i år en skogssnigel precis utanför garaget. Jag lyfte undan den lille vännen så den inte skulle råka bli "snigelketchup" nästa gång jag kom samma väg.
rolleyes.gif

Jag förstår inte hur de lyckas hålla sin kropp så skinande vacker, trots att den känns så klibbig när man lyfter dem? unsure.gif

Nedan en från något tidigare år som såg ut att träna höjdhopp.
lavendel
Hjälp...så fort det går nu...är ute för att plocka vitsippor..och så ser jag att gullvivorna redan är på gång!
Och slånet har plötsligt slagit ut...och körsbärsträden!
Björkarna är helt gröna...häggen börjar blomma överallt ..visserligen får jag huvudvärk när den blommar för fullt..men det är det värt...det är så fantastiskt vackert!
Och så kommer päron och äppelblom...och syrenerna..dom ljuvligaste av dom alla!
Och det är bara början på denna fantastiska tid...spelar ingen roll om det regnar...det blir bara ännu grönare!
Lycksalig Lavendel smile.gif
Tommy
Var ute med gräsklipparen i går för första gången. Mmmmmmm nyklippt gräs efter en lång trist snöskottarsäsong biggrin.gif biggrin.gif
Grodan
Det är så härligt nu så jag kom till jobbet alldeles för sent idag ! rolleyes.gif

Var på väg till bilen i fågelkvitter och morgonsol och det var så skönt att jag kunde inte åka!

Hämtade hackan och grävde lite, planterade ormöga blå och vit som jag fick igår.

Ryckte kirskål här och där och hämtade en hink kompost och hällde i rabatten runt ormögat.

Det var så mysigt så jag nästan jobbstrejkade jag oxå fast jag inte tillhör kommunal..

Men sen fick jag åka förstås.. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon