Ulle
Usch! Idag har jag ingen arbetslust och har suttit och läst en massa inlägg här på Odla.
Kan någon ge mig en spark och tala om för mig att jag ska jobba när jag är på jobbet och drömma om trädgården när jag kommer hem...
LadyG
Det är inte alltid man är motiverad att jobba. Låt dagen passera och se till att vara på hugget imrogon istället som kompensation smile.gif
Ulle
Ja, jag kanske ska strunta i att jobba mer idag! Som min man sade när jag pratade med honom. -Du måste ju ha något att göra imorgon också... tongue.gif
Sannolikheten att jag står där utan arbetsuppgifter är ganska minimal, för att inte säga obefintlig.
LadyG
Dessutom är det bara negativt stressande att försöka tvinga sig själv att jobba när man inte är motiverad. Negativ stress ska man undvika, imho smile.gif
Ulle
Ja, negativ stress kan få hemska konsekvenser! Jag får nog lägga ner för idag! biggrin.gif
Just nu skulle jag bara villa sätta mig i soffan och se på en bra film och äta lite gotta!
LadyG
Det låter inte tråkigt, fast det är lite för ljust ute för att det ska bli rätta mys-stämningen än. Men det blir väl kväll nån gång smile.gif
Betty
CITAT (LadyG @ 07-06-2006, 15:57)
Det låter inte tråkigt, fast det är lite för ljust ute för att det ska bli rätta mys-stämningen än. Men det blir väl kväll nån gång smile.gif

Ska man behöva vänta på mörker för att få mysstämning så får man vänta till i höst nångång... Här är det dagsljus hela natten så här års, har knappt vett att gå och lägga mig på kvällarna. biggrin.gif
Ulle
Ja, det är lite tidigt, fast inte desto mindre skulle jag behöva en lugn stund i soffan! Men först ska jag cykla 5 km hem och sedan blir jag nog påhoppad av två små busungar som vill ha uppmärksamhet och så ska vi äta middag. Men sen - kanske.... En timme i sofffan innan jag ska sova...

Nä, det låter väldigt negativt! Jag älskar mina barn och det är verkligen en energikick att få vara med dem. Slappa i soffan kan jag göra när jag blir gammal. Och det dröjer lääänge innan jag blir det... rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Betty @ 07-06-2006, 17:05)
CITAT (LadyG @ 07-06-2006, 15:57)
Det låter inte tråkigt, fast det är lite för ljust ute för att det ska bli rätta mys-stämningen än. Men det blir väl kväll nån gång smile.gif

Ska man behöva vänta på mörker för att få mysstämning så får man vänta till i höst nångång... Här är det dagsljus hela natten så här års, har knappt vett att gå och lägga mig på kvällarna. biggrin.gif

Oj din stackare, då blir det inte mycket film-mys-kvällar för din del om du inte har bra persienner och mycket levande ljus. Hur man står ut utan natt-och-dag-rytm är mer än jag förstår, fast jag har iofs aldrig testat heller tongue.gif

Jag älskar värmeljus som kan flyta i skålar med vatten. Brandsäkert, så länge man låter dem självslockna, välter de fylls de med vatten och det glittrar så fint.
LadyG
CITAT (Ulle @ 07-06-2006, 17:07)
Ja, det är lite tidigt, fast inte desto mindre skulle jag behöva en lugn stund i soffan! Men först ska jag cykla 5 km hem och sedan blir jag nog påhoppad av två små busungar som vill ha uppmärksamhet och så ska vi äta middag. Men sen - kanske.... En timme i sofffan innan jag ska sova...

Nä, det låter väldigt negativt! Jag älskar mina barn och det är verkligen en energikick att få vara med dem. Slappa i soffan kan jag göra när jag blir gammal. Och det dröjer lääänge innan jag blir det... rolleyes.gif

Mys med barnen vetja? Sätt på en bra familjefilm ni kan titta, släpa upp ungarna i knäet och ät praliner tillsammans smile.gif
netaave
CITAT (Ulle @ 07-06-2006, 16:07)
Slappa i soffan kan jag göra när jag blir gammal. Och det dröjer lääänge innan jag blir det... rolleyes.gif

Fortare än du anar!!! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon