Full version: Ett konstanterande
adamos
"Bildextra Paris Hiltons hårfina bikinilinje" Detta står på Aftonbladets h-sida, So what eller vad ska man säga. Kvällstidningar har nu mera samma (eller lägre) nivå som Hänt extra och liknande tidningar och det är säkert många med mig som inte längre köper kvällstidningar av denna orsak. Verkar som om dessa kvällstidningsjournalister tävlar om vem som kan hålla lägst nivå och vem som är bäst att frossa i de så kallade kändisarnas liv. Någon som håller med mig?
Betty
Ja, jag håller med dig. Förr köpte jag Aftonbladet regelbundet men de senaste tio åren har jag nöjt jag med att köpa deras TV-bilaga på onsdagar - tycker de har den bästa TV-bilagan.
kristerh
Håller med, det var därför jag slutade med xpressen för flera år sedan.
krister
Whiskuchi
Tja, slaskbladet har väl aldrig gjort sig kända för seriös journalistik? wink.gif
Hannele
CITAT (adamos @ 09-06-2006, 14:44)
Verkar som om dessa kvällstidningsjournalister tävlar om vem som kan hålla lägst nivå och
vem som är bäst att frossa i de så kallade kändisarnas liv. Någon som håller med mig?

Jag håller med dej att du frossar själv i sånt, varför annars dra upp det här?? unsure.gif wacko.gif
fandolin
Jag håller också med dig, men inte såsom ovanstående. Har länge retat mig på det du tar upp och jag tycker att det är märkligt att människor med en gedigen, lång utbildning såsom journalister inte är mer seriösa än så. Det påstås att de skriver utifrån allmänintresse och att detta är precis vad folk vill betala för att läsa. Så då kan man undra lite mer. Vilka är de som vill läsa om sådant? Jag vill ha en tidning utan skvaller så jag prisar min morgontidning.
adamos
CITAT (Hannele @ 09-06-2006, 15:43)
CITAT (adamos @ 09-06-2006, 14:44)
Verkar som om dessa kvällstidningsjournalister tävlar om vem som kan hålla lägst nivå och
vem som är bäst att frossa i de så kallade kändisarnas liv. Någon som håller med mig?

Jag håller med dej att du frossar själv i sånt, varför annars dra upp det här?? unsure.gif wacko.gif

Jag var inne på Aftonbladets sida för att kolla vädret och då "råkade" jag se just den rubriken. Har länge retat upp mig på aftonbladet men är ändå där ganska så ofta för att kolla t.ex. sport, börs, väder m.m.
Castea
Vissa landsting förbjuder sina sjukhuskiosker att sätta upp kvällsblaskornas löpsedlar.

Ett bra initiativ, tycker jag, för hur trevligt är det för t ex en inlagd anorektiker eller bröstcanceropererad att gå ner till sjukhuskiosken och tvingas läsa om mirakeltips för fasta tuttar eller snabb-bantning? wacko.gif sad.gif

Jag som är frisk skulle inte sakna sådana löpsedlar heller - vart än de finns uppsatta.
kristerh
CITAT (fandolin @ 09-06-2006, 16:13)
Jag vill ha en tidning utan skvaller så jag prisar min morgontidning.

Fast då får man dessa förb... gratistidningar istället, nästan varje dag kommer det någon, och det är något landsting, kommun förening, turistbyrå mm som vill berätta om sitt, helt ontressant tycker jag, dessutom blir det så mycket papper att släpa på till insamlingen,
funderar på att skippa morgontidningen oxså wink.gif
krister
Snöflinga
Köper Expressen regelbundet ... nöjessidorna där kändisskvallret mest finns är få. Just nu reportagen om arbetsförmedlingens tjänster eller snarare icketjänster sad.gif Ledare, kultursidorna och övrigt är i stort sett bra anser jag ... och så sportbilagan intet att förglömma smile.gif
misSophie
Det är faktiskt så att en viss "skvallertidning" citerar AB o Expressen. Har själv sett! tongue.gif
Hannele
CITAT (adamos @ 09-06-2006, 16:41)
Har länge retat upp mig på aftonbladet men är ändå där ganska så ofta för att kolla t.ex. sport, börs, väder m.m.

Tack vare allt "snusk" kan du fortsätta att snylta och läsa gratis. tongue.gif
*Felix matte*
Jag läser AB och Expressen nätupplaga....flera ggr/dag...(men skulle aldrig betala för det eftersom jag prenumererar på dagstidning)
Läser också ibland sk kändisnytt och det tror jag faktiskt att 110% av alla läsare gör fastän få vågar/vill erkänna det. tongue.gif laugh.gif Är ju liksom inte riktigt rumsrent att läsa sånt. tongue.gif
misSophie
Jag kan erkänna att jag läser skvaller om allt o alla! smile.gif Tyvärr fastnar det på hjärnan oxå så jag KAN ju skiten oxå. Blir lite rädd för mig själv ibland, mina arbetskamrater tittar konstigt på mig, när jag hasplar ur mig info om möjliga o omöjliga "kändisar". blink.gif
Kan ju kanske skylla på att det är en arbetsskada; jag är frisör! biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (misSophie @ 09-06-2006, 22:38)
Jag kan erkänna att jag läser skvaller om allt o alla! smile.gif Tyvärr fastnar det på hjärnan oxå så jag KAN ju skiten oxå. Blir lite rädd för mig själv ibland, mina arbetskamrater tittar konstigt på mig, när jag hasplar ur mig info om möjliga o omöjliga "kändisar". blink.gif
Kan ju kanske skylla på att det är en arbetsskada; jag är frisör! biggrin.gif

Du kan känna dig som 100% frisk.... precis sådär är de flesta... fast det vågar de inte erkänna. tongue.gif laugh.gif laugh.gif
misSophie
Gissa vilka tidningar som är mest utbläddrade på salongerna runt om i vårt avlånga land! biggrin.gif tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (misSophie @ 09-06-2006, 22:44)
Gissa vilka tidningar som är mest utbläddrade på salongerna runt om i vårt avlånga land! biggrin.gif tongue.gif

rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon