Full version: Nackdelar med FAQ
Diabolique
Tro det eller ej, jag erkänner att det finns nackdelar med FAQ... biggrin.gif

Den enda jag kan komma på nu är att det kan bli svårt att enas om vem som ska sammanställa informationen.

Att man lär sig mycket av att söka håller inte riktigt som argument eftersom det fortfarande går att söka info fast man har en liten sammanfattning (FAQ).

En sak som kan vara en nackdel med FAQ är att det är lite töntigt med "frågor och svar". Man skulle ju lika gärna kunna sammanfatta det mest grundläggande utan att ha med själva frågorna.
Det är möjligt att det är en bättre idé...

Kanske ska starta en omröstning om det. smile.gif
*Stintan*
På odlas första sida finns en ruta, aktiviteter, Under den finnns massor med frågor och svar. Har du kollat in där? unsure.gif
andersen
CITAT (Diabolique @ 09-06-2006, 19:52)
Tro det eller ej, jag erkänner att det finns nackdelar med FAQ... biggrin.gif

Den enda jag kan komma på nu är att det kan bli svårt att enas om vem som ska sammanställa informationen.

Att man lär sig mycket av att söka håller inte riktigt som argument eftersom det fortfarande går att söka info fast man har en liten sammanfattning (FAQ).

En sak som kan vara en nackdel med FAQ är att det är lite töntigt med "frågor och svar". Man skulle ju lika gärna kunna sammanfatta det mest grundläggande utan att ha med själva frågorna.
Det är möjligt att det är en bättre idé...

Kanske ska starta en omröstning om det. smile.gif

Det finns en annan tråd startad av dej i samma ämne.
Hannele
Varför ny tråd...? unsure.gif sad.gif
andersen
CITAT (Hannele @ 09-06-2006, 21:05)
Varför ny tråd...? unsure.gif sad.gif

Det kallas för spam.
Hannele
Ja, så onödigt... blink.gif
Varje gång vi hittar på en ny träning, s¨öppnar vi inte en ny tråd..
forget-me-not
blink.gif

Tips till andersen och Hannele: Gnälltråden
Snöflinga
Instämmer sleep.gif
hellen99
Vilket gnäll av er alla mad.gif
Diabolique
CITAT (andersen @ 09-06-2006, 21:04)
Det finns en annan tråd startad av dej i samma ämne.

Nej, det gör det inte.
Den andra tråden syftar till åsikter (som ofta styrs av känslor), och denna syftar till sakliga argument.

Fördelen med lättillgänglig info, tycker jag att jag har tjatat sönder i den andra tråden. Som svar på negativa känslor angående ämnet.

Nu vill jag veta vad nackdelarna är.

Nu kom för övrigt på en ny nackdel:
Tanken på införande av sammanfattande info i de trådar där det skulle kunna tänkas vara relevant, väcker negativa känslor hos en del.

Det finns säkert fler nackdelar... Kom igen nu!
Diabolique
CITAT (hellen99 @ 10-06-2006, 00:18)
Vilket gnäll av er alla mad.gif

Det är ok att gnälla i den här tråden.
(Om det motiveras sakliga argument mot FAQ). smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon