Full version: pallkragar
Annelie O
Jag har nu startat med odling i pallkragar jag köpte 6 st dagliljor olika sorter som jag skall ha i en låda. I en annan pallkrage har jag satt lökar av gladiolus. De andra lådorna har jag sått sommarblommor. Finns det fler förslag. wub.gif
Eva i Skåne
Varför inte lite grönsaker wub.gif Ingen jätteodling, men lite sallad och rädisor att plocka in till mackorna..........
Avvi
Ja, och persilja och gräslök och citronmeliss och liljor och akvileja! rolleyes.gif
Hannele

Gladiolus blir vackrare i en latrintunna! wub.gif
L8 B.
Nu har jag satt lite i mina kragar. Tänker alltid att det ska bli fler blommor sådda "i år", men så blir det så svårt att välja bort, morötter, lök, potatis, rödbetor mm... Men det blev i alla fall två lådor med blommor. Får se om några av mina gamla frön vill gro ... wink.gif Annars kan man juh peta ner nya =)
Trädgårdsmannen
Vi koncentrerar oss till ätbart i våra pallisar men ramar in dom med trevliga ettåringar som blommar vackert i olika grupper och rader runt om (förutom mellan pallisarna där vi lägger stengångar).
Annelie O
Tack för alla förslag jag är ovan att odla i pallkragar så det är bra med tips. Jag är annars med i trädgårdsamatörerna och van att odla perenner på traditionellt vis. Alltid roligt med ny kunskap. rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Annelie O @ 15-05-2003, 15:41)
Finns det fler förslag. wub.gif

Jag kan inte komma på något, man inte kan odla i en pallkrage...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon