Full version: Måla eller inte?
Annicca
Hej!
Ny medlem idag 21/6 Så glad jag blev av att hitta Pallkrageklubben!!! Jag har helt nyligen "blivit med pallkragar" . Jag skulle gärna vilja ha dom en annan färg än träfärgade. Finns det några rekommendationer på vilken färg som jag kan använda? Har funderat på Faluröd, är det dumt lr?
Frida H
jag har målat mina med falurött mest för att det är lättast att måla med o förbättra med om man behöver. Det finns slamfärger i andra kulörer än rött om man vill ha.
Mozart
CITAT (Frida H @ 21-06-2006, 22:02)
jag har målat mina med falurött mest för att det är lättast att måla med o förbättra med om man behöver. Det finns slamfärger i andra kulörer än rött om man vill ha.

Färgar det inte av sig på kläder och så då?
fruberglund
Jag är noggrann med min målning, jag grundmålar och sen målar jag två strykningar med vattenburen husfärg. Tar mer tid men håller förhoppningsvis länge.
Annicca
Hej!

Tack för svar.

Jag målade faktiskt mina igår m Faluröd, enligt konstens alla regler. Dom blev väldans fina och som Fru Berglund säger så är den färgen lätt att bättra på. Visst finns det risk att dom färgar av sig men man är väl inte och "gnuggar" så mkt på dom. Idag ska dom ut och jordfyllas. Ngt oklart var jag ska ställa dom men sambon får bära runt m traktorn tills jag hittat en bra plats.

Hej/Annicca
Annicca
Hej!
Ursäkta det skulle stå Frida H, inte Fru Berglund.
Frida H
Hur mycket arbete man vill lägga ner beror väl på hur man är. Har man som jag fått en massa begagnade kragar o är lat så är man inte så noga. Har man däremot betalat en massa pengar för kragarna o inte är så slarvig så är man nog kanske mera noggran.
Mozart
Jag målade mina i dag. Men det tog tid, och jag förbannade mig själv. Måste dessutom måla dem en gång till. Meningen med pallkragarna för min del var att det skulle vara enkelt och billigt. Men nu har jag köpt kragar för 60 kr styck (begangnade, och inte alls fina), färg och penslar. Och lagt en massa tid. Nu måste det bli goda jordgubbar nästa år!! tongue.gif
Irene_L
Jag målade aldrig mina. Jag skaffade dom för att det skulle vara lätt att odla i dom och eftersom jag har värk i kroppen så ville jag inte lägga ner jobb på att måla. Nu njuter jag av att det växer så det knakar. Jag har planterat jordgubbar och blommor i dom. Och ogräs har jag knappt sett. Bättre kan det inte vara.
rolleyes.gif
mvh
Irene
Annicca
Hej Alla Glada!

Nu står dom på plats, röda och granna. Visst var det rätt slitsamt att måla dom men nu är det gjort. Mina pal.kra var av den begagnade typen och det kändes rätt att måla. Synd att jag kommit igång så sent men vi har 7000 kvm att ta hand om och sen finns det ju annat än trädgård att engagera sig i. Blir sommarblomster i år i dom, ska passa på nu när plantorna börjar reas ut.

Hej/Annicca
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon