Full version: Florist
foolishRice
Hej,

Jag har blivit ombedd att fixa en enkel informationshemsida till min systers väninna som har en nystartad butik.


Jag skulle vilja få lite åsikter om sidan. Ett kritiskt granskande så att säga. smile.gif
Passion Flower Shop

(Än så länge bara ett utkast.)

/ Markus
Diabolique
Jättefin!

Det enda jag har en åsikt om nu är att jag skulle vilja kunna klicka på bilderna från butiken för att se dem i större format. smile.gif

Bra jobbat!
catlady
Jättesnygg, men håller med om att man skulle vilja kunna klicka på bilderna och få dem större. Jag sitter dessutom med en widescreen och reagerar därför på de stora vita ytorna, speciellt de 15 cm vitt till högerkanten. Kanske kan du göra bilderna större och fylla ut sidan lite?
Din syrra kommer bli skitnöjd tror jag! smile.gif
yenny
Det var en fin sida!

Håller med om att bilderna borde kunna klickas på så man kan se dem större.
Kanske en sida med lite förslag på buketter de kan göra vore kul.
foolishRice
Tack för alla svar!
smile.gif
Har gjort en del ändringar och uppdaterat nu...

Fungerar popp-upp-bilderna hos er?
Min explorer är minst sagt konstig (använder Mozilla Firefox). blink.gif

Den stora vitytan är lite problematisk... vet inte vad jag ska få in där (sitter också med bred skärm - och då ser det lite tomt ut). unsure.gif

/ Markus
Magdis
Ser fint ut tycker jag! Popup-bilderna funkade för mig.
Jill-Ulrika
CITAT (foolishRice @ 22-06-2006, 12:31)
Hej,

Jag har blivit ombedd att fixa en enkel informationshemsida till min systers väninna som har en nystartad butik.


Jag skulle vilja få lite åsikter om sidan. Ett kritiskt granskande så att säga. smile.gif
Passion Flower Shop

(Än så länge bara ett utkast.)

/ Markus

(Anv. PC och ME)
Du bad om lite åsikter om hemsidan och trots att jag inte är nåt proffs på hemsidor själv har jag ändå ideér om möjliga ändringar. Tycker hemsidan är enkel och lättöverskådlig vilket är ett stort plus. Gillar att rosen ligger kvar när resten av sidan scrollas:)

Men jag tycker gott att du kan ha adressen till butiken som en sidfot på varje ny sida tillsammans med öppettiderna.

Gillar inte att butikens adress är i förkortat skick under länken "hitta hit". Det är ju ändå en väldigt viktig information och delvis också syftet med sidan. Därför är det jättebra att du har en karta. Ett stort plus även det.

Sen tycker jag att "Beställ" kunde bevärdigas med en helt egen länk i huvudmenyn. (om det är brist på plats, kanske istället för "e-post"?)

Sen lite pet:
Tycker du kunde välja att ha antingen genomgående gemener eller versaler i länkmenyn och inte blanda.

Sen är det bra om länkarna i menyn och rubrikerna heter samma sak. (Användarvänligt och allt)

En annan petig detalj som mest handlar om tycke och smak är de tre (...) i rubrikerna; "butiken" och "Hitta till oss", tycker de är onödiga och ganska fula.

Men alltså överlag är sidan jättefin. Det var bara några detaljer smile.gif
*Molly*
CITAT (yenny @ 22-06-2006, 19:37)
Det var en fin sida!

Håller med om att bilderna borde kunna klickas på så man kan se dem större.
Kanske en sida med lite förslag på buketter de kan göra vore kul.


Ja den var fin, förslag på buketter på en sida är en bra idé smile.gif
foolishRice
Tack för all kritik!

Det är fruktansvärt svårt att utvärdera något man själv gjort...
Har gjort en del ändringar och uppdaterat.

... kommer att lägga till fler arrangemang och buketter. Än så länge saknar jag bilder på sånt'.


/ Markus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon