Full version: Hej på en stund
netaave
Åker till Island i morgon, vi har fått låna ett hus med tillhörande jeep strax utanför Reikiavik.
Hemma igen nästa måndag!
Biggan_
CITAT (netaave @ 25-06-2006, 23:18)
Åker till Island i morgon, vi har fått låna ett hus med tillhörande jeep strax utanför Reikiavik.
Hemma igen nästa måndag!

Trevlig resa!
Glöm inte kameran! ohmy.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Ha så gott på resan och kom ihåg att fota mycket smile.gif
Betty
Reykjavik låter som ett spännande resmål, ha en trevlig resa! smile.gif
Castea
Reykjavik är jättefint, väldigt litet för att vara huvudstad. Finns mycket att se utanför staden också. smile.gif

Hoppas du får en fin resa!

Ta med vindtäta kläder, för det kan blåsa kallt. Och ta med mycket pengar, för allt är dyrt där, tyvärr.

Hoppas vi får se foton vid hemkomst!
*Felix matte*
Kom just på vad en av döttrarnas "fröken" berättade ang prisnivån på Island

En vanlig frukost kostade för ca 8 år sedan mínst 150kr och en liten läskeflaska ca 35kr(svenska) ohmy.gif
Alexander-VG-zon3
trevlig resa å ha det bra wub.gif
Kathy
Trevlig tripp.
Gillan
Ha det jättefint netaave!
Har inte varit där , men skulle inte ha något
att invända wub.gif

Som sagt var, glöm inte kameran tongue.gif
Leia
CITAT (netaave @ 25-06-2006, 23:18)
Åker till Island i morgon, vi har fått låna ett hus med tillhörande jeep strax utanför Reikiavik.
Hemma igen nästa måndag!

Åh vad avundsjuk jag blir!!!!!

Jag vill också dit!!!

Ha en trevlig resa, fota och berätta mycket när du kommer hem! smile.gif
ninnisky
Här är en till som blir avis!!!
Ta ett bad i den blå lagunen-underbart skönt
och passa gärna på att ta en jeeptur upp till Langjökull.

Trots att Reykjavik är en liten stan finns det gott om shopping om man vill det. Visserligen inte billigt men ett annorlunda utbud.

Ha det riktigt skönt!
stina
Jag vill också!!!! Drömmen är en långritt på deras underbara islandshästar. Jag bara älskar att tölta!

wub.gif

/Stina
Castea
Stina, hoppas du får förverkliga din dröm en dag! Jag red islandshäst på Island, och det var underbart! Vi red i ett kargt vulkanlandskap, alldeles tyst och stilla, bara vinden hördes och en enstaka ripa pep då och då. wub.gif

Jeep, ja Island lär vara världens jeep-tätaste land har jag hört. Och de bygger om dem och fixar starkare däck direkt vid importen, så att de ska hålla för de isländska vägarna. smile.gif

Blå Lagunen är det skönt att bada i, ja!

Och en tur åt Tingsvalla, Gullfoss och ut till geisrarna inte att förglömma.

Agneta, ja ungefär så är matpriserna. mad.gif
Högst ordinär pizza: 150 kr, maträtter på restaurang: från 200 kr och uppåt, Mc Donalds Meal: 75 kr, ett glas vin: närmare 100 kr. wacko.gif

Hamnar jag på Island igen så ska jag testa val-safari! smile.gif
gammelnalle
äh.... Island.... näääää wink.gif

och att campa dvs tölta kan väl inte va nått.... sad.gif
förresten så är trädbeståndet minimalt...

enl obekräftade uppgifter så finns det en skylt som pekar på en klunga träd och på den står det

SKOGUR >


avis??? jag??? wub.gif wub.gif wub.gif





Ha det riktigt skönt.
Hur fick n i tag på Huset?? Genom vänner/bekanta eller genom någon förmedling??

Jag vill också tölta !!!

b
Magdis
Ha en trevlig semester! smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Castea @ 25-06-2006, 23:30)
Reykjavik är jättefint, väldigt litet för att vara huvudstad. Finns mycket att se utanför staden också. smile.gif

Hoppas du får en fin resa!

Ta med vindtäta kläder, för det kan blåsa kallt. Och ta med mycket pengar, för allt är dyrt där, tyvärr.

Hoppas vi får se foton vid hemkomst!

Ja dyrt är det men ändå går dom ut väldigt mycket där. Mycket liv i staden om kvällarna.

Skulle gärna ville åka dit igen.

Elisabeth
Castea
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-06-2006, 15:41)
Ja dyrt är det men ändå går dom ut väldigt mycket där. Mycket liv i staden om kvällarna.

Ja, och fast Reykjavik är så litet så har de döpt sin nöjesgata till Broadway! laugh.gif

Huvudgatan i stan ser man här!

Och Hallgrimskyrkan är ju URTJUSIG! Tänk, en kyrka byggd i art deco-stil! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon