Bettson
Handla på webben, kanon. Idag har de flesta web-butiker säkra betal-lösningar. Man går in beställer de udda varor eller storlekar som ortens handlare tar ca två månader att få fram eller inte alls.

Betalar med VISA-kortet och väntar på varan om dimper ner i lådan efter en utlovad leverantid om 5-12 dagar.

Men.......så kommer inte varan. Man ringer och kollar. Får i bästa fall veta att varan är leveransförsenad. För man har ju ingenting på lager utan beställer produkten själv när ordern kommer.

Och leverantören han har ingenting på lager heller, utan han beställer i sin tur varan när ordern kommer. Och om de utlokaliserat din fabrik till utlandet så kan leveranstiden bli inte max två veckor som utlovats utan ungefär sex till åtta veckor.

Så nu undrar jag.... vilka erfarenheter har ni av web-butiker som är snabba.....det är så förbenat irriternade att vänta på varor som aldrig kommer.

Please gör listan lång för jag gillar att web-handla wub.gif
Castea
CD-ON är blixtsnabba om varorna (skivor, böcker) finns i lager. Fick en bok idag som jag beställde igår! Finns varorna ej i lager tar det upp emot en vecka, vilket jag tycker är helt ok också.
Whiskuchi
Det beror ju helt på vad du vill beställa wink.gif
AdLibris är helt ok med leveranstid (böcker), snabbast av dem alla är Barbarella (piercingsmycken), men det kanske inte var vad du var ute efter? laugh.gif
ninnisky
Köper en hel del böcker via nätet och det går alltid på några dagar. Bokus och Adlibris är mycket snabba - och har bra priser!
Har även köpt videokamera och digitalkamera via tyska technicdirekt även där går det fort. Jag har egentligen aldrig fått vänta speciellt länge på något och alltid fått bra service om det behövts! Handlar också en hel del elektronikprylar från USA - men det tar i regel några fler dagar!
Jag gillar att handla på nätet biggrin.gif biggrin.gif och vill också gärna ha tips på fler bra nätbutiker.
Björken
Handlar också gärna via nätet.
Några jag kan rekommendera är http://www.internetbokhandeln.se när det gäller böcker, snabb leverans och billiga
Strumpor handlar jag från http://www.strumpbutiken.com snabb leverans och billiga, bra och häftiga strumpor.
wolkenkrabber
http://www.zoovillage.se - kläder
Elisabeth-Västkustkolonisten
Adlibris är mycket bra
Rapchic
vi beställe från internet en gång först sa dom att vi inte hade betalat......
men när vi skaffat bevis att vi hade betalat och hotade med att ringa polisen gick det snabbt smile.gif.....
(minns inte vad dom het dock)
Anki på Öland
Har bara köpt böcker på nätet och det har funkat bra.
Anki
*Felix matte*
Adlibris, Netonnet, Komplett.se, Ginza m.fl har alla haft snabb leverans och inget strul.

IKEA däremot mad.gif
Beställde 4 juni bl.a köksstolar men fortfarande inte ett ljud från dem...
förutom automatisk orderbekräftelse bara en stund efter jag knappat in ordern.

Jag har försökt ringa kundtjänst ett antal ggr men får bara knappa in en massa siffror och kommer aldrig längre än så. mad.gif mad.gif mad.gif
Bettson
Strumbutiken har jag också provat. Leveranstid 6 dagar helt OK

Fast strumbutiken ligger under TImarco.

Har beställt en BH ( abecita) och betalat för en månad sedan. Idag fick jag leveransbesked till mitten av juli. Ej acceptabelt.

På samma ställe TImarco så beställde jag ett par Birkenstock. Efter fjorton dagar så får jag leveransbesked att de är fördröjda ytterligare två veckor, inte acceptabelt. Eftersom jag beställde ett par skor med utbytbar fotbädd vilket inte är så vanligt så ringer jag till birkenstock och frågar efter närmare leveranstid. En snarlik modell som inte Timarco för, kunde jag få på en gång. Fast då var jag tvungen att beställa via ett systerföretag till Birkenstock som heter Hyssnaskor.

Sagt och gjort jag avbeställde hos Timarco och här och häpna jag fick tillbaka pengarna så att de satt på mitt bankkonto redan i kväll. Det tycker jag var snyggt.

Och så ringer jag till Hyssnaskor. Dyrare än Timarco och trots att de har varan i lager hemma så måste de ha fjorton dagar på sig i alla fall, för att packa och skicka skorna. Undrar om de sitter och gör kryllor på snörena i fjorton dagar eller vad det är som tar sådan tid när varan är hemma.

Känner mig lite irriterad eftersom jag har fått individuella fotbäddar efter två månaders väntetid. Det skall lindra knä-värken lite. Och så är det nästan stört omöjligt att hitta skor så jag kan använda dom. Skulle vara kul att kunna gå lite mer än sjuttiofem meter när jag får semester. wink.gif

Tror snart att en pensionärsracer eller en skottkärra är enda alternativet.
Bettson
Fler butiker, dataprylar.

Dustin, dyra och leveranspålitliga. Är det något jag verkligen behöver så beställer jag där. Går att se direkt om varan finns hos Dustin eller deras leverantör.

Om jag inte har bråttom så beställer jag hos Webhallen. Billigt bra men oftast hiskeliga väntetider. Fast inget undatag som bekräftar regeln.

Beställde ett 1GB minne till min telefon. Hade varan efter tre dagar så den måste ha gått på störten smile.gif
Bettson
Web-affärer för dataprogram.

Stora varningstecken Symantec. Ville ha fysisk programvara CD eftersom jag ville täta de värsta hålen innan jag får ut på nätet och daterar upp.

Beställde i Symantecs web-butik.När de inte levererat på sex veckor avbeställde jag varan. Var tvungen att gå till butik och köpa. Så började karusellen att få pengarna tillbaka. Det tog fem månader förutom att jag var hemst oartigt behandlad. Sköter man sin administration så dåligt så sköter man säkert annat också dåligt så Symantecprodukter hamnar aldrig mera i mina datorer. Bytte till F-secure som funkar kanonbra.

Köpte acrobat betalversion 7,0 standard. Likaså över nätet och fick fysisk vara levererad efter fyra dagar. Och då skedde leveransen från Holland. Var dessutom artigt och trevligt bemött.

Köpte Roboform och tog nedladdningsversion. hade lite problem med installation och annat och fick kanonservice från supporten. Kan rekommenderas.
Gloriana
Har beställt böcker och skivor av nämnda leverantörer utan problem. Men jag vill verkligen varna för Eigashop som säljer asiatisk film. Jag beställde en film före jul som juklapp till min son. Betalt ville de ha i förskott men trots flera mail har filmen ännu inte anlänt. Någon kundtjänst finns inte och beloppet är för litet för att anmäla till Allmänna reklamationsnämnden. Eftersom mina barn har ett stort intresse av asiatisk film, särskilt min dotter som läser japanska, skulle jag gärna beställa fler. Men det blir inte av Eigashop i alla fall! mad.gif
Björken
CITAT (Bettson @ 27-06-2006, 22:29)
Strumbutiken har jag också provat. Leveranstid 6 dagar helt OK

Fast strumbutiken ligger under TImarco.

Det är inte samma strumpbutik vi menar, den jag handlat av alltså med adressen jag nämnde leverer oftast dagen efter om det inte är helgdag jag beställer på-
Rossi
Jag handlar en del på nätet men har faktiskt aldrig drabbats av förseningar. Det går alltid supersnabbt. Om något är slut på lagret så får man ofta reda på det innan man beställer och så kan man själv välja om man ändå vill lägga sin beställning och vänta eller strunta i det hela.
AnitaO
Bra erfarenhet har jag av:
Adlibris
Netonet
Mytrendyphone.dk
forget-me-not
CITAT (Castea @ 27-06-2006, 16:45)
CD-ON är blixtsnabba om varorna (skivor, böcker) finns i lager.

Jag föredrar Ginza framför CD-On. Jag har beställt från CD-On två gånger och båda gångerna så har fodralen till cd-skivorna varit trasiga och skivorna har legat lösa i fodralen.

Däremot har jag beställt cd-skivor massor med gånger från Ginza och det har varit felfritt varje gång.

edit: kan inte stava
Betty
Bra erfarenhet av NetOnNet, Internetbokhandeln.se smile.gif

Mycket dålig erfarenhet av Pixmania.com och Itbutikken.dk mad.gif
kristerh
Det jag köper mest på nätet är flygbiljetter, det fungerar jättebra, har beställt av alla möjliga flygbolag o resebyråer.
böcker köper jag ibland oftast av Adlibris eller bokus, och de levererar snabbt och billigt.
När jag vill slänga in en lottorad eller tips går jag in på svenska spel, hur bekvämt som helst.
Blommor köper jag på interflora på nätet (om det är någon som har en högtidsdag och jag inte kan komma själv)
Enda gången jag haft strul är när jag köpte kläder från USA, då fick jag vänta i månader på leveransen, skickade mail efter mail o frågade varför kläderna inte kom, tillslut tröttnade jag och ringde upp dem, och fick till svar att en av varorna var slut... kunde de inte höra av sig?, men det löste sig och jag fick dessutom kompensation.
Ibland köper jag kläder o skor från en tysk firma jag inte kommer på just nu, och det fungerar oxså bra.
Vykort beställer jag via posten.se då kan jag använda mina egna bilder som finns lagrade i datan. Cdon köper jag skivor ifrån.
På Netonet har jag köpt min digitallkamera, utan problem.
Slutklämmen; jag köper massor på nätet och det fungerar till 99,9% bra.
krister
Mozart
Jag älskar att beställa saker på nätet, det är ju bara så bekvämt! Sitta hemma och surfa runt och jämföra priser, mm. Perfekt till jul, slippa ut och trängas i butiker! tongue.gif
Jag brukar beställa från adlibris, cdon, ginza, inkjet, mfl. Men så brukar jag även beställa kläder från H&M och LaDeurote, de är också snabba med leveranser, kanske inte "vecko-snabba", men man brukar få varorna inom 14 dagar i alla fall. (om de inte är slut i lagret, men det ser man ju redan när man lägger varan i "kundvagnen")
Tack för tipset om Strumpbutiken, behöver nya strumpor, så jag ska kolla in den sidan! smile.gif
Magdis
Idag kan jag konstatera att Ginza är supersnabba. Vi skickade beställningen i förrgår och hade skivorna i brevlådan idag. smile.gif
forget-me-not
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-06-2006, 12:37)
Idag kan jag konstatera att Ginza är supersnabba. Vi skickade beställningen i förrgår och hade skivorna i brevlådan idag. smile.gif

smile.gif
Bettson
Det verkar som om allal bol och musikhandlare sköter sig exemplasiskt.

Förresten biljetter på SJ är kanon att köpa på nätet. Speciellt om man bor i en liten håla ohc har tre mil till närmsta biljettexpedition.

Fast då skall man begära hämtning i närmsta ATG-butik. Det är pålitligast.

En gång gjorde jag misstaget att be att få dom med posten. Jag skulle åka halvåtta på morgonen om två dagar. Biljetterna kom med posten kockat ett dagen efter att jag skulle åkt.

Fick köpa nya biljetter och det var ont om sittplatsbiljetter så jag fick stå mesta delan av en fem timmar lång resa, inte coolt.

Till råga på allt så var jag tvungen att rekomendera biljetterna till att facilt pris av 85 kronor för att på oengarna tillbaka.

Så ATG-ombud är bra på mycket mera än spel
Magdis
CITAT (Bettson @ 30-06-2006, 00:49)
Förresten biljetter på SJ är kanon att köpa på nätet. Speciellt om man bor i en liten håla ohc har tre mil till närmsta biljettexpedition.

Flygbiljetter från SAS funkar också smidigt, beställa via internet och betala med VISA-kortet. Man behöver inte hämta ut några biljetter heller utan VISA-kortet funkar som biljett när man checkar in.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon