Full version: Vad kan jag odla nu?
Sarina
Äntligen har jag fått upp mina pallkragar. Upptäckte det här med att odla i pallkragar sent. Finns det något jag kan sätta så här sent på säsongen?
Åsa, mälardalen zon 2
Vart någonstans bor du på ett ungefär??
Sarina
Jag bor i Skåne och är helt nybörjar på det här med att odla.
Åsa, mälardalen zon 2
Om du bor i skåne har du ganska lång odlingssäsong kvar, så du bör hinna odla en hel del ex. sockerärtor, mangold, morötter, rödbetor, någon snabb grönkål, broccoli, ruccola, rättika, spenat, asiatiska grönsaker, kryddkrasse, kålrabbi


OBS! Spenat, asiatiska grönsaker, ruccola och rättika sås med fördel i slutet av juli de går lätt upp i blom ifall man sår nu.

+Du kan stoppa ner vitlöksutsäde sent i höst (runt november brukar vara lagom) för skörd nästa år.
Sarina
Tackar för tipsen! Kommer nog att fråga mycket framöver, är som sagt nybörjare men detta verkar till att passa mig perfekt. Har börjat med att sätta mina smultronplantor och nu lär det bli mer.

Hälsningar

Sarina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon