linn
Fann ett par skor på en (troligtvis!?) amerikansk sida som jag funderar på att köpa.

Men då är frågan vilken amerikansk storlek som motsvarar mina svenska 36:or.

Som minsta alternativ var size 6 och största size 10, vilket säger mig ingenting. Rena grekiskan ju tongue.gif

Nån som kan det där utantill eller kan hänvisa till en sida med tabeller för måtten?
pejori
skorstorlek
kolla om du hittar något här
Pirum
Wikipedia är som vanligt lite bättre än susning smile.gif Tillägg : fast inte mycket...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skostorlek

http://www.i18nguy.com/l10n/shoes.html ger nog en tabell som duger.

36 = 6 i USA-storlek (kvinna)
linn
Tack så mycket , nu slipper jag gå barfota jämt laugh.gif
linn
Kom på att det var ännu ett frågetecken: hur är det med frakt när man beställer från ett land som Amerikat?? Beror förstås på vad/hur mycket man beställer, men jag menar, är det fasligt dyrt, i regel, överlag???? unsure.gif
Castea
Kolla om det står nåt på webbsidan, och om de ö h t levererar utanför USA?! Ibland kan man åka på att betala skatt också. unsure.gif
Rossi
Ja, inte nog med att det är olika storlekssystem - i USA har de dessutom olika skalor beroende på om det är damskor eller herrskor. Så om du är en dam med stora fötter så måste du veta om det är en herrmodell eller dammodell du köper. (Behöver ju inte vara någon större skillnad på en sportsko t.ex. men även om det är samma storlek på skon så kan den alltså ha olika nummer beroende på hur den klassas ....)
Tapio
Halaj!

Som om det inte vore nog så har man också olika bredder för samma sko. Detta kanske inte gäller alla skor, men för boots gör det det. Bredden anges med bokstav, ung. som BH:ar.

//Tapio, som har bott ett par år i New Mexico
Bee
Det där med att beställa saker utanför EU är ingen rolig historia. Räkna med att du kan få betala runt 30% av fakturabeloppet i avgifter till våra svenska myndigheter (moms, tull + frakt igen från Arlanda hem till dig).

Jag har råkar ut för det några gånger och man får ju avgöra om varan är värd det.
Rossi
Jag vet inte om det funkar i vanliga skobutiker men jag har beställt bowlingskor från USA via min bowlingshop i Sverige och dessutom utan köptvång om inte skorna skulle sitta skönt. Men visst, priset blev ju med handlarens påslag men jag fick fina skor!

Precis som Tapio skriver här ovan så fanns det olika bredder - superbra!!!! Fast de angavs inte i några "BH-storlekar" när det gällde bowlingskor i alla fall utan enbart med t.ex. W för wide.
linn
Jag mailade till sidan och frågade hur det fungerade, dee svarade att de överhuvudtaget inte skickade varor utanför landet, men de tipsade om att jag kunde ange adressen till någon bekant (??) i USA och därefter be mina bekanta (???) vidarebefodra varan till mig. Men liksom, SÅ gärna vill jag inte ha de där skorna ohmy.gif

tongue.gif

Tja, nu vet jag hur det ligger till iaf.

rolleyes.gif
Darin i skogen
CITAT (linn @ 29-06-2006, 17:17)
Tack så mycket , nu slipper jag gå barfota jämt laugh.gif

Fast det är sexigt.

Men jag fattar, hur ser skorna ut då?

Skor är snygga.

Jag har flera par stycken hemma.
linn
Uppdatering: Ok, jag skulle gärna vilja ha de där skorna så mycket.

Men jag känner ingen där så pass väl att jag skulle känna mig bekväm i att be om en sån tjänst :/

Jag har sån otur med skor: senaste paret var en storlek för små visade det sig, och paret dessförinnan var en för stora.
därför borde ju dessa, i rimlighetens namn, passa perfekt! tongue.gif Eller? rolleyes.gif
Ciczi
CITAT (Rossi @ 30-06-2006, 15:24)
Jag vet inte om det funkar i vanliga skobutiker men jag har beställt bowlingskor från USA via min bowlingshop i Sverige och dessutom utan köptvång om inte skorna skulle sitta skönt. Men visst, priset blev ju med handlarens påslag men jag fick fina skor!

Jag har gjort samma sak fast med baddräkt. Det var en fin baddräkt jag gärna ville ha som inte fanns i Sverige men den fanns på lager hos Speedo, så jag kunde få den specialbeställd. Den kom en vecka senare och den satt som en smäck. Bästa baddräkten jag haft.

Ciczi
linn
CITAT (ciczi @ 15-07-2006, 09:22)
CITAT (Rossi @ 30-06-2006, 15:24)
Jag vet inte om det funkar i vanliga skobutiker men jag har beställt bowlingskor från USA via min bowlingshop i Sverige och dessutom utan köptvång om inte skorna skulle sitta skönt. Men visst, priset blev ju med handlarens påslag men jag fick fina skor!

Jag har gjort samma sak fast med baddräkt. Det var en fin baddräkt jag gärna ville ha som inte fanns i Sverige men den fanns på lager hos Speedo, så jag kunde få den specialbeställd. Den kom en vecka senare och den satt som en smäck. Bästa baddräkten jag haft.

Ciczi

Så kedjor som vanligtvis inte levererar utanför landet gör undantag för butiker? unsure.gif

Hmm.. Tja, kan man med baddräkter och bowlingskor, varför inte vanliga skor. smile.gif Eller?
Fast jag är skeptisk, det vore en för enkel och smidig lösning tongue.gif
Jag skulle förstås kunna prova iofs, det har jag ju inget att förlora på. Frågan är bara vilken butik jag ska vända mig till.
Ciczi
vad är det för dojor?

Ciczi
linn
http://www.urbanoutfitters.com/shopping/pr...ProductID=11398
i svartblommigt och enfärgat svart rolleyes.gif
Emma_
Tjusiga!

Jag har faktiskt handlat på Urban outfitters i USA, det var billigt men relativt bra! wub.gif
Rossi
CITAT (linn @ 15-07-2006, 11:34)
CITAT (ciczi @ 15-07-2006, 09:22)
CITAT (Rossi @ 30-06-2006, 15:24)
Jag vet inte om det funkar i vanliga skobutiker men jag har beställt bowlingskor från USA via min bowlingshop i Sverige och dessutom utan köptvång om inte skorna skulle sitta skönt. Men visst, priset blev ju med handlarens påslag men jag fick fina skor!

Jag har gjort samma sak fast med baddräkt. Det var en fin baddräkt jag gärna ville ha som inte fanns i Sverige men den fanns på lager hos Speedo, så jag kunde få den specialbeställd. Den kom en vecka senare och den satt som en smäck. Bästa baddräkten jag haft.

Ciczi

Så kedjor som vanligtvis inte levererar utanför landet gör undantag för butiker? unsure.gif

Hmm.. Tja, kan man med baddräkter och bowlingskor, varför inte vanliga skor. smile.gif Eller?
Fast jag är skeptisk, det vore en för enkel och smidig lösning tongue.gif
Jag skulle förstås kunna prova iofs, det har jag ju inget att förlora på. Frågan är bara vilken butik jag ska vända mig till.

Butikerna i Sverige köper ju inte från butiker i USA utan från grossister i USA. Där har du skillnaden.
linn
Okej unsure.gif

Ingen som händelsevis råkar bo i USA (och kan beställa skorna till mig)? ehe
linn
Sökte på skornas namn på google, och fann dem på http://www.chinadirectstore.com ...
för $5.50 ohmy.gif
Exkl. frakt förstås men ändå, billigt..!
Men, jag vet inte jag, är skeptisk till sidan.. vad tror ni???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon