Full version: Glasögonköp
Skatmor
Känner någon till om man på webben kan köpa färdiga, serietillverkade glasögon billigt, även för närsynta.

Tacksam för alla förslag.

rolleyes.gif
Kjellepelle
Hej, kolla på www.glasogondirekt.com vet dom som köpt där, verkade vara ett bra ställe.
kristerh
hittade den här länken via lensbuddy som jag brukar köpa linser av.
glasögon

krister
Skatmor
CITAT (Skatmor @ 03-07-2006, 15:47)
Känner någon till om man på webben kan köpa färdiga, serietillverkade glasögon billigt, även för närsynta.

Tacksam för alla förslag.

rolleyes.gif

Vill tillägga att jag undrar om det överhuvudtaget säljs billiga färdiga, serietillverkade glasögon även för närsynta. S.k. läsglasögon för "långsynta", alltså med positiv styrka säljs ju färdiga lite varstans (t.o.m. på bensinmackar), men finns det motsvarande även med negativa glas?
Månskensbonden
Jag beställde nya linser just igår från webben. Brukar köpa linser online, och det har funkat alldeles utmärkt, och är väldigt mycket billigare än hos optikerna!
Synundersökningar etc kan man ju fortfarande göra hos optikern, men man måste inte köpa sina linser där samtidigt!

Antar att det funkar lika bra med glasögon. Skaffa ett recept efter utprovning hos optiker, och köp sedan billigare online.
kristerh
CITAT (Månskensbonden @ 05-07-2006, 08:08)
Jag beställde nya linser just igår från webben. Brukar köpa linser online, och det har funkat alldeles utmärkt, och är väldigt mycket billigare än hos optikerna!

Så har jag gjort i många år, det är mycket billigare och fungerar bra,
pengarna som blir över kan man köpa plantor för smile.gif
krister
Månskensbonden
CITAT (kristerh @ 05-07-2006, 09:10)
CITAT (Månskensbonden @ 05-07-2006, 08:08)
Jag beställde nya linser just igår från webben. Brukar köpa linser online, och det har funkat alldeles utmärkt, och är väldigt mycket billigare än hos optikerna!

Så har jag gjort i många år, det är mycket billigare och fungerar bra,
pengarna som blir över kan man köpa plantor för smile.gif
krister

Javisst! Man kan ju till exempel odla sina egna linser!! laugh.gif

*skulle kunna tänka sig en och annan 'bondböna' också* biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon