Full version: Märks att det vänt
netaave
Råkade vrida på huvudet och tittade ut alldeles nyss, och blev förvånad över hur mörkt det var.
Vill inte att det ska bli höst, vill inte vill inte vill inte...............
malin72
hm vet vad du menar fick samma känsla när jag kom till ica idag och såg att dom börjat sälja höstchryss sad.gif sad.gif dom brukar jag sätta ner när allt är rensat och hösten kommer
Lady Hamilton
smile.gif Men det gör ju lixom ingenting. Nu är semestern slut på Fredag. Och jag måste säga att vi har ju haft en varm och fin sommar smile.gif I allafall vi som hann ha semester. Nä nu längtar jag till slutet på November när jag får semester igen! laugh.gif Då blir det Jul-marknad i Lûbeck Skall nog börja "ladda" för det nu smile.gif
netaave
CITAT (Hamilton @ 12-07-2006, 00:21)
smile.gif Men det gör ju lixom ingenting. Nu är semestern slut på Fredag. Och jag måste säga att vi har ju haft en varm och fin sommar smile.gif I allafall vi som hann ha semester. Nä nu längtar jag till slutet på November när jag får semester igen! laugh.gif Då blir det Jul-marknad i Lûbeck Skall nog börja "ladda" för det nu smile.gif

Men jag har drygt 1 månad kvar av min ledighet och vill inte ha någon höstkänning förrän 14 aug kl 7.30! tongue.gif Så det så! biggrin.gif
Lady Hamilton
rolleyes.gif Ja men höst semester har ju också sin "charm" ni kan gå omkring i regnställ och titta på när bladen byter färg och ramlar ner. Säkert kan ni hitta lite bär och svamp i skogen innan den första snön börjar dala ner. Annars kan ni göra snögubbar (om snön hinner komma) laugh.gif
Kom på att jag har ledig vecka nästa vecka så då blir det nog fortsatt varmt , åtminstonde en vecka till...............
Men sedan blir det nog HÖST! biggrin.gif biggrin.gif
ah56
Men hallå. Det är fortfarande sommar, det är fortfarande sommar. Min sommarsemester börjar inte förrän vecka 31. Sommaren är inte slut än
Månskensbonden
"Sommar är när det är skönast att sitta i skuggan"

*nickar under parasollet, doppar ännu en jordgubbe i den nyslungade honungen, pillar sig i naveln och fundrar om det är för tidigt för en liten förmiddagslur eller om han skall ha sig lite kaffe först*

rolleyes.gif
netaave
CITAT (Månskensbonden @ 12-07-2006, 10:31)
"Sommar är när det är skönast att sitta i skuggan"

*nickar under parasollet, doppar ännu en jordgubbe i den nyslungade honungen, pillar sig i naveln och fundrar om det är för tidigt för en liten förmiddagslur eller om han skall ha sig lite kaffe först*

rolleyes.gif

Mmmm härligt!
Sitter också gärna i skuggan, vi har bytt ut plasttaket på altanen mot ett plåttak med innertak av trä. Det bästa vi gjort, dessutom stannar värmen kvar därute längre på kvällarna.
Vill vi ha sol går vi ju bara ut i trädgården.
För mig är sommar att sitta på nämda altan eller på stranden och lösa ett korsord eller två!
pejori
CITAT (Månskensbonden @ 12-07-2006, 10:31)
"Sommar är när det är skönast att sitta i skuggan"

*nickar under parasollet, doppar ännu en jordgubbe i den nyslungade honungen, pillar sig i naveln och fundrar om det är för tidigt för en liten förmiddagslur eller om han skall ha sig lite kaffe först*

rolleyes.gif

tack...nu blev jag genast på bättre humör... laugh.gif laugh.gif
SOMMAR SOMMAR SOMMAAAARRR laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Men visst märks det att det börjar gå mot höst smile.gif Och det är ju inget fel i det heller. Vi kan ju tro att vi skall ha sommarväder hur många veclor som hellst.
"Sommaren kort, det mesta regnar bort. Nu har den varit här, så varför tog du inte semester medans vädret var bra, Hösten kommer snart, det går med vindens fart.......................... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag är en STOR retsticka idag!!
Gillan
Jag är en STOR retsticka idag!!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det verkar inte bättre.

Ska be att få upplysa om att sommaren inte är slut
förrän jag plockar in utemöblerna tongue.gif

Och tills dess min vän, är det låååångt kvar wub.gif laugh.gif


wub.gif , Det var ju naturligtvis meningen att citera Hamilton sleep.gif
Tezzla
Usch så ni pratar. Jag blir ju alldeles kallsvettig ju sad.gif Varför prata om att det snart är höst nu när sommaren är som bäst? Men visst, det HAR vänt, dagarna är inte lika långa nu, men å andra sidan så är det varmare kvällar och nätter än det var i Juni. Varje månad har ju sin charm. Juni är underbar för att det är så ljust och allt är nytt och fräsch. Juli är underbart för att det är mer sommar, varmare kvällar så man kan sitta ute utan att ta på sig mormors stickade tröja och naturen är mer "etablerad". Augusti är underbar den också, men ändå lite dyster eftersom man ser att hösten är på intågande. Jag har alltid haft lite svårt för hösten. Visst, den är vacker och luften är klar och skön att andas, men sommaren dör... Växterna går och sover, träden fäller sina löv, fåglarna flyttar, igelkottarna gräver ner sig... sad.gif sad.gif sad.gif

Nä, nu har jag gjort mig själv deppig! unsure.gif
krellus
För mig känns det inte alls som att hösten närmar sig.

Börjar min semester v30 i 3 veckor och har en sen höstresa till korsica v37.
Kanske hälsar jag på min bror i "down under" i december också.

*don't panic*
*Felix matte*
Nämen usch! Inte är väl hösten på ingång ännu.... vi har ju midnattssol.
Fotot togs kl 23.23 ...dagsljus fastän vi har så gott som helmulet smile.gif
netaave
Din lyckost! Här är det mörkt nu!
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 12-07-2006, 23:30)
Din lyckost! Här är det mörkt nu!

Stackars sad.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
usch nu fick jag vinter panik sad.gif hösten är inte så farlig men i slutett av november börjar det bli tungt å framåt tils det bler vår igen .
men usch nej inte tänka på hösten nu det ska vara sommar framm till september . och sen så kan man ju njuta av alla sen blommande växter wub.gif

det är ju varmnt å skönt än väldigt varmnt .
Magdis
Nej nej nej, sommaren har inte ens börjat! Jag har tre veckor kvar till semestern! Det kan vara varmt långt in i september om man har tur. Mörkare är det tyvärr redan, just nu är det mulet och jag reagerade på hur mörkt det var. Tidigare har vi ju haft nästintill solsken natten lång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon