emmsing75
JAg o sambon hade tänkt åka ner till Göteborg o gå på fri idrotts EM men nu har vi köpt ett sånt fantastiskt tält (tycker vi själva, är vana att ha ett där man ålar in på kvällen o byter om ålandes på morgonen också, med det nya nu har vi ståhöjd!!) så nu ska vi ut och campa istället och har riktat in oss på Skåne. Är därför tacksam över alla tänkbara tips på vad man kan göra i Skåne o vad man bör se. Vi är båda ganska historieintresserade, gillar friluftsliv och jag är ju så klart trädgårdsintresserad medan sambon är mer fascinerad av teknik och motorer. Kort sagt är vi väl intresserade av det mesta o är det soligt vill vi förstås kunna sola o bada lite. tongue.gif

Om nån känner till mysiga campingar så tar vi förstås gärna emot tips på de. Har tänkt oss bo på mindre, campingar med fina omgivningar o nära till vatten.
Biggan_
Här lite förslag på Campingplatser. Någon erfarenhet av dem har jag inte eftersom jag inte campar.
Här kan du välja efter vad ni är intresserade av i hela Skåne.

-ligt välkommen hit. biggrin.gif
Lilla My
Det finns massor att se och göra i Skåne...!
Nordvästra delen (eftersom det är där jag bor):
Historie- och trädgårdsintresse kan ju kombineras t.ex. i Helsingborg på Fredriksdal och/eller Sofiero. I närområdet finns ju även Söderåsen med nationalpark och allt... I Ängelholm har ni fina stränder...

Dålig på camping, campar så sällan på "hemmaplan".
gammelnalle
Kör skånes kust... men var inte rädd för att ta av inåt landet... alla vägar bär någonstans..

Ale stenar... snacka om historiens vingslag.
Tyvärr missar ni de underbara RAPSFÄLTEN... men bokskogarna står i sin vackra grönska.

Hela skånes (syd) östra kust är en lååååååååååååååååång sandstrand... och det finns hur många "pärlor" som helst...

på väg ner genom halland kan ni besöka bilmuseet:
http://www.svedinos.se


b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon