Full version: Knölklocka
Wargen
Hittar ingen bild på knölklocka. Börjar misstänka att det är den som växer under alla buskar, i alla rabattkanter osv. unsure.gif
Har någon en bild på bladen åtminstone? De som växer hos mig är lite pil/hjärtformade med rödaktiga skaft....( Min första vår i denna trädgård så det kommer upp en hel del som jag inte sett tidigare...)
Betty
Här finns bilder:
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/campanula/...pa/camprap.html
Gunvor Nilsson
Bilderna jag hittade går inte att länka vidare. Gå in på Google, sök på knölklocka och klicka på bilder så hittar du den. Vill du har fler knölklockor så kan jag skicka ett lass! laugh.gif
/Gunvor
renate
Din beskrivning stämmer tyvärr exakt på knölklocka,den gar knappas att utrota,tro mig har grävt mig nästan till China.jag vet exakt vad mina knöklockor växer och kollar dem så de aldrig hinna går i frö.Det är bara att gräver,gräver osv.Lycka till du är inte ensam laugh.gif ohmy.gif wub.gif
Hälsar Renate
Hasse_h
Skulle markväv i botten på en drabbad rabatt och ny fräsch jord ovanpå stoppa knölklockan tro?
catlin
Gå in o kolla i mitt fotoalbum! Där la jag in bilder på bladen som ja då inte visste va d va för någe. Men NU vet ja däremot att det är Knölklocka wink.gif
Wargen
Suck sad.gif Jaha där ser man. Nu förstår jag vad de vita "morötterna" är för något....Blomningen verkar ju vara fin dock. unsure.gif Får väl se till att ta bort blommor och allt ovanjordiskt så fort de verkar gå i frö. Egentligen är knölklockorna ett milt ogräs om man betraktar kirskålen som brer ut sig runt hela stället. Stora FÄLT runt hela tomten. Verkar bli en ojämn kamp.
Men blir det hungersnöd så klarar jag mig ett tag.... wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon