Full version: mitt adressfält
Gåsis
Hjälp, vad är det här? Mitt adressfält i explorer har bara försvunnit och nu har jag tryckt överallt men inte vill det komma fram för det. Kan ju vara att odla ligger som favorit, men nån annan sida kan man ju vilja besöka ibland wacko.gif

/Åsa
LadyG
Försök högerklicka på det grå fältet, bredvid någon av ikonerna inte på dem, så ska du få upp en meny med vad som ska ligga framme i Internet Explorer. Kontrollera att alternativet "Adressfältet" är förbockat.
Floppy
Gå på 'visa' och sedan på verktygsfält... kolla att adressfältet är förkryssat...
Gåsis
Japp, det är förbockat men det syns inte ändå mad.gif

/Åsa
humla
Du kanske kommit åt "F11"? Det är helskärm
Gåsis
Nopp blink.gif

/Åsa
Floppy
CITAT (Gåsis @ 18-07-2006, 11:41)
Japp, det är förbockat men det syns inte ändå mad.gif

/Åsa

Jahapp...då vet jag inte hur du ska göra...hoppas att någon annan kan hjälpa dig... sad.gif
LadyG
Är alternativet "Lås verktygsfälten" förbockat? Om inte kan du råkat dra och släppa adressfältet någon annanstans. Prova att avmarkera "Adressfältet" och markera det igen, och se om det dyker uppå där det ska vara.
Gåsis
Jo, det är förbockat och jag har provat att ta bort och sen lägga till det igen. Får adressfält verkligen bara försvinna på det här viset, jag bara undrar mad.gif Kan det ha gömt sig på något vis i listen?

/Åsa
LadyG
Jadå, om man inte låst verktygsfältet kan man dra runt och flytta på ikoner, menyer och fält lite hur man vill (eller inte vill, om det är oavsiktligt).

Har du någon smal ikon som ser ut som två hakar: >>

Isf antyder det att något ligger utanför fönstret, och klickar du på hakarna visas det som ligger dolt tillfälligt.
Det kan också finnas en liten pil som pekar nedåt, om det är ikoner.
Gåsis
Nej, inga små hakar. Men det har jag provat förr, jag blev lika irriterad då tills jag kom på det laugh.gif

/Åsa
LadyG
Har du provat att välja knappen "Återställ" under menyn "Visa", "Vertygsfält", "Anpassa"?
Gåsis
Ja, nu har jag provat det tongue.gif Men det hjälpte inte. Jag har dessutom startat om dator och hunnit ringa min man och skälla lite. Hjälpte inte det heller...
Vad snälla ni är som försöker hjälpa mig rolleyes.gif

/Åsa
LadyG
Problemet är att jag börjar få slut på ideér, det är så svårt när man inte kan peka och visa. sad.gif

Tills vidare, tills du hittar adressfältet, kan du använda alternativet "Öppna" under "Arkiv"-menyn. Lite omständligare än adressfältet, men du måste ju kunna surfa som folk.

Är verktygsfältet låst? (Det ser du genom att gå till "Visa" och titta under "Vertygsfält", näst längst ner finns det alternativet "Lås verktygsfält".)
Gåsis
Slut på idéer, du har verkligen försökt wub.gif Ja, det är låst. Det blir till att gå via öppna. Den här apparaten blir jag aldrig klok på blink.gif

Tack!

/Åsa
LadyG
Jag försöker gärna hjälpa om jag kan, men det går inte så bra alla gånger smile.gif

Det kanske går lättare att få tillbaka adressfältet om du låser upp verktygsfältet?
Pirum
Det kan ha "gömt sig".

Se följande bild:



Man kan då kanske "dra ner" adressfältet igen.
Gåsis
Nu känner jag mig som kalle motvalls laugh.gif Svårt att veta oxå vad andra kan, men jag lovar att jag har låst upp det innan jag ändrat inställningar. Det vill bara inte och det är så in i bängen irriterande.

/Åsa
LadyG
Jag gjorde det misstaget själv nämligen, jag försökte få fram Google-fältet men hade inte låst upp först rolleyes.gif

Pirum visade en bra bild, det kan inte vara så?
Gåsis
Jag trodde från början det skulle vara så enkelt som Pirum visade (jodå, det misstaget har jag oxå hunnit med förrut) men jag får ingen pil så det finns inget att dra i. Gick det där att förstå ens?

/Åsa
LadyG
Det får man inte när verktygsfältet är låst. smile.gif

Den har jag också gjort, gissa om jag svor smile.gif

Ser du raden prickar bredvid "File" och "Back"? Där kan man klicka och dra om man vill flytta hela konkarongen till en annan plats. De prickarna syns bara när man låst upp.
Gåsis
Jag tänker inte svara mer nu laugh.gif laugh.gif laugh.gif Men jag har ett adressfält igen wacko.gif Det är inte klokt att man kan göra samma misstag två gånger laugh.gif laugh.gif Där hade jag för vad jag trodde jag kunde.

Tack så hemskt mycket för hjälpen wub.gif

/Åsa
LadyG
laugh.gif Jag känner igen mig smile.gif

Skönt att det redde ut sig smile.gif
Gossen Ruda
Det är bara den digitala tombolan som slagit till igen. Det finns inte något som en ovan användare kan göra där en programmerare inte har lagt in nånting som får skiten att bråka. Syftet är väl gott, att man skall kunna göra allting, men för det mesta stökar funktionerna bara till för den som inte är superexpert. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon