Österlena
Kanske en besynnerlig fråga mitt i sommaren- men det kommer en vinter - det är jag hundra på.

Med den här ihållande värmen som gör att man inte orkar med några stora projekt så tänkte jag att man skulle ju kunna byta ut fönstrenas tätningslister. Så gör man nått vettigt.

Någonstans har jag sett nått test av olika tätningslister, nu hittar jag dem inte. Konsumentverket rekommenderar lister av EPDM-gummi eller silikon, men när jag var i bygghandeln fanns det ju massor av olika profiler och annat.

Nu måste jag ha hjälp. Vad ska man köpa?

undrar en riktig velpotta
gammelnalle
Hjälp BÖR du kunna få i din bygghandel... annars är det skit!!
Det är av den anledningen jag tycker om fackhandeln och undviker att köpa billigt på nätet.

Där jag köpte mina hade de en tavla med olika typer av tätningslister. P.. D ...O ... silikon, EPDM osv...men de har lite olika användningsområden, beroende bl.a. på HUR stort "glapp" du har mellan fönster och båge, samt hur ditt fönster är konstruerat.
Sen finns det självhäftande och så'na som man måste ha en BRA häftapparat till...

Lycka till ...och bara på dom i affären och KRÄV service.

b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon