Full version: floristen
foolishRice
Hej,

Nu har jag pulat lite mer med floristhemsidan.

Ligger bilder felplacerade? Är texten konstig? Saknas något eller så?
Skulle vilja ha så mycket kommentarer det bara går!

Länk:



Passion Flower Shop

/markus
kristerh
Jag tycker sidan är väldigt proffsig, men det är en sak som verkar lite underlig, nämligen kvinnan som är på 1:a sidan, Är det floristen själv wink.gif
hon är med på både höger och vänster sida , det borde räcka med 1 bild.
foolishRice
rolleyes.gif Jupp. Det är floristen. Jag glömde nämna att jag inte fått klart för mig var jag ska placera hennes porträtt... det är därför hon finns med på två ställen.
kristerh
Jag tycker bilden passar bäst på höger sida wink.gif
*Felix matte*
Håller med om att bilden passar bäst på höger sida
Men... vad irriterande att kvinnan saknar namn mad.gif sad.gif

Jag får Antikänsla direkt när namn på butiksägaren saknas
och än mer när det finns bild men inget namn.

Annars är sidan mycket proffsig enl min mening smile.gif
linlin
Ok,

TACK för alla bra kommentarer.

Har tagit bort bilden och lagt till ett namn.

Hur ser det ut nu då? Bör jag sätta hennes namn ("Maria") som vanlig text?


Passion Flower Shop

/ Markus
LadyG
Snyggt, men varför får man upp texten "butik" när man håller muspekaren över bilden på Maria?

ANnars är det jättefint smile.gif
Pirum
Jättesnyggt, stiligt, ganska "rent" (=bra), hyfsat lättnavigerat. Vet inte hur sidan funkar i 800x600 dock? Sen tycker jag att 'scrollningen' på exempelvis butiksidan är lite svår. Min mor hade nog exempelvis inte sett de små gröna pilarna för att rulla upp eller ner (Internet Explorer), i Opera får man stora scroll-lister, men det är å andra sidan inte så snyggt.

Jag hade valt att lägga all text/bild, inklusive adressen & öppettider alltså, i samma ruta så att folk kunde 'scrolla' precis som vanligt med den vanliga högerlisten i sina webläsare (eller mushjul)

Men alltså, jag tycker det hela är väldigt snyggt och bra, proffsigt utseende!
Björken
Snygg men varför scrollningslist i sidled?
Åsa Bi
Trevlig sida, jag kanske tittar in när jag är i Norrköping någon gång!

Några små synpunkter:
* Det heter "förstklassig" utan a
* Lägg kanske till någon inledning till listan på förstasidan, t ex "Jag erbjuder:"
* Jag skulle gärna se ett efternamn på floristen också, det skulle kännas lite mer seriöst smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon