Full version: Status Quo, live
zaaritha
Var o kollade på S.Q., Smokie o Refreshments i Boulognerskogen, i Skövde
i går kväll. Vi var ca 5500 pers. Måste bara få säja att jag tycker Smokie är bättre än Staus Quo!
Har "alltid" gillat Smokie, men många verkar ej känna till dem, ens...........
gammelnalle
Tyvärr är ju inte "originlmedlemmarna" kvar i Smokie eller SQ ... bara ca 50% orginalitet.

ALLA kommer väl ihåg Smokie !!! Vågar inte tro annat.. "Living next door to Alice" (fast av många bara kallad "Alice") är ju så sönderspelad/tjatat att vår trummis vill spy när den önskas...
andra stora hits med dem var bl.a: Don't Play Your Rock'n'Roll To Me, Lay Back In The Arms Of Someone , Mexican Girl, m.fl.

själv har jag tapetserat hela huset för ca 25år sedan till tonerna av Smokie...
unsure.gif undrar just ar det bandet är....???

b
Gillan
Det är lite lustigt det där.......för på den tiden det begav sig....
då avskydde jag dem ( Smokie, Status, Queen..etc....), medans
min lillasyter fullkomligt älskade dem.....

Hennes förklaring till mig på den tiden ( 60/70-talet ) var att allt
som inte var svenskt var bra blink.gif ( hon hejade på Sovjet i
ishockey bara för att de " brukade " vinna ) blink.gif blink.gif

Ja,ja,.....syskon är syskon, och jag älskar henne vad hon än tycker wub.gif

Idag är det i alla fall totalt motsatt läge,......Jag äskar dem och hon
tittar på mig som om jag inte vore riktigt klok blink.gif

Kanske är det så enkelt att det har med " syskonrivalitet " att göra!
Att man helt enkelt inte fååååår tycka lika dant ohmy.gif

Ja,ja, ...vad vet jag....intressant frågeställning i alla fall......?

I från det ena till det andra så måste jag ändå få säga att jag
är väldigt avis på dig zaaritha , som varit och sett dem wub.gif wub.gif
mittas
Hej
Lyckos dig som var där, själv bor ja I Mariestad, men kunde ej gå p.g.a att ja jobba mad.gif , ja har varit på både Smokie och 'refreshments förut och hade sett fram emot Status, kanske tur att ja inte gick om dom ej var bra.
Refreshments har ja tröttnat på allt låter ´ju likadant tycker jag i alla fall rolleyes.gif
MVh Catarina
Betty
CITAT (zaaritha @ 29-07-2006, 00:49)
Var o kollade på S.Q., Smokie o Refreshments i Boulognerskogen, i Skövde
i går kväll. Vi var ca 5500 pers. Måste bara få säja att jag tycker Smokie är bättre än Staus Quo!
Har "alltid" gillat Smokie, men många verkar ej känna till dem, ens...........

Håller med dig om att Smokie är bättre än Status Quo, det tycker jag med! biggrin.gif De hade sin turnépremiär här uppe i Luleå den 14 juli - jag var där och njöt av alla de gamla godingarna de sjöng. Refreshments tyckte jag lät ganska intetsägande och slätstrukna och Status Quo var väl sådär - men Smokie var klart bäst! wub.gif wub.gif
birgitek
Tacka vet jag Queen och Freddy Mercury ( en av de bästa rösterna någonsin)
birgit Ek
Gillan
CITAT (birgitek @ 29-07-2006, 20:02)
Tacka vet jag Queen och Freddy Mercury ( en av de bästa rösterna någonsin)
birgit Ek

Absolut! Utan tvekan wub.gif
gammelnalle
CITAT (birgitek @ 29-07-2006, 20:02)
Tacka vet jag Queen och Freddy Mercury ( en av de bästa rösterna någonsin)
birgit Ek

DET är ju fusk... han är ju död!! (tyvärr)

b
Boxer
...Oh Carol, Needles and Pins, When you walk in the room, Still the one

Fast jag tycker i alla fall att Status Quo:s Marguerita Time, What you're proposin, Whatever you want reser mina nackhår högre.

Jag såg dom för 15 år sedan. wub.gif
zaaritha
Ja, de har många bra låtar--som är klassiker numera!
Men--Smokie har också sina klassiker!
gammelnalle
CITAT (Boxer @ 29-07-2006, 22:40)
...Oh Carol, Needles and Pins, When you walk in the room, Still the one

Fast jag tycker i alla fall att Status Quo:s Marguerita Time, What you're proposin, Whatever you want reser mina nackhår högre.

Jag såg dom för 15 år sedan. wub.gif

jo visst... men att jag inte nämnde dessa var för att de var covers på andra artister (till skillnad från oven nämnda)

Oh, Carol var en STOOOR hit med kompositören Niel Sedaka 1959 . Han skrev den när han var kär i en kollega: Carol King (som co-wrote en massa hits tillsammans med sin sambo-senare sin man - Gerry Goffin ... Goffin-King gjorde bl.a.: "Chains" som bl.a the Beatles gjorde, Will you love me tomorrow´(Shirelles) "You Make Me Feel Like A Natural Woman" (Aretha Franklin), "Goin' Back" (Dusty Springfield and the Byrds) och "Pleasant Valley Sunday" the Monkees.

Needles and Pins, populariserades av the Searchers, men den skrev av två andra kändisar: Sonny Bono/Jack Nitzsche texten kan hittas bl.a. här:
http://www.risa.co.uk/sla/song.php?songid=10652

When you walk in the room blev först känd med kompositören själv: Jackie DeShannon och senare en stor hit med the Searchers (IGEN!!)
text: http://ntl.matrix.com.br/pfilho/html/lyric...in_the_room.txt


b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon