Full version: Hej på ett tag!
Magdis
Snaaaaart åker vi! Bara matresterna är uppätna och bilen är packad så...
50 mils bilresa ner till Sundsvall, en övernattning där och sen ytterligare 35 mil söderut. Det ska bli härligt att vara ledig och förhoppningsvis få rätsida på dygnet efter mitt nattjobb.

Ha en trevlig fortsättning på sommaren allesammans! smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Trevlig semester Magdis
Fialotta
Ha det så jätte mys Magdis...vila o ha det skönt wub.gif
yenny
Ha en fin semester Magdis!
suddis
Ha det så jättemysigt!!
*Felix matte*
Önskar dig och familjenen riktigt skön avslappande semester. smile.gif
Magdis
Hej alla godingar!!! En liten semesterhälsning från mig. Vi har det lugnt och skönt men vädret är inge vidare. Hemma är det visst fortfarande varmt och soligt. Trevligt har vi iallafall och så har jag ju fått tillfälle att påbörja en ny oljemålning längs min resa ner hit som känns väldigt spännande att jobba med...sprutande vatten har jag inte målat förr och ännu svårare blir det om det står en människa mitt i, så det är en utmaning laugh.gif
Ha det bra alla odlare!
LadyG
Ha det så skönt Magdis, och passa på att njuta ordentligt. Det har du gjort dig förtjänt av smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 02-08-2006, 23:32)
Ha det så skönt Magdis, och passa på att njuta ordentligt. Det har du gjort dig förtjänt av smile.gif

Tack! Den här helgen har jag verkligen njutit av semestern....sol och bad så man tror man befinner sig utomlands. smile.gif

Imorgon ska vi tillbaka till Sundsvall och träffa släkten lite mer. Det blir både glädje och sorg eftersom det blir begravning av min farmor. Det känns ju bra att få vara med och hedra hennes minne och ta farväl så jag ser ju inte enbart mörkt på det.

Sen får jag väl hänga vid fontänen i stan och hoppas att min modell dyker upp igen så jag kan måla lite till....annars får det väl bli till att måla av fotot. rolleyes.gif
LadyG
Beklagar sorgen.

Men... modell? I fontänen? Nu är jag förvirrad smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 07-08-2006, 01:12)
Men... modell? I fontänen? Nu är jag förvirrad smile.gif

Ja...ehumm...det är ju så att jag sysslar med oljemålning och jag har planerat en fontänmålning ända sedan förra sommaren.....först var det mest på skoj men sen började jag inse att det faktiskt skulle kunna gå att genomföra det. Nåväl...vi får se hur den blir! smile.gif
Magdis
Glömde ju säga att jag är hemma igen nu. Har en massa roligt arbete med uppackning och tvätt framför mig nu bara unsure.gif Men det har varit en mycket trevlig semester och vi har tagit farväl av min farmor ordentligt nu. Det var en fin minnesstund, enkel och "nära". Min syster spelade ett stycke på tvärflöjt och min man sjöng solo "Bred dina vida vingar".
Det är skönt att vara hemma igen. smile.gif
suddis
Välkommen hem igen och tillbaks till Odla! smile.gif
Skönt att ni fått tagit ett fint farväl av din farmor också!

Lycka till med tvätt och jox.. huh.gif

/Suddis.
LadyG
Men hur gick det med din modell och fontänen nu då?
Magdis
CITAT (LadyG @ 11-08-2006, 00:00)
Men hur gick det med din modell och fontänen nu då?

Det kanske visar sig så småningom! tongue.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2006, 00:00)
CITAT (LadyG @ 11-08-2006, 00:00)
Men hur gick det med din modell och fontänen nu då?

Det kanske visar sig så småningom! tongue.gif

Work in progress eller är du bara hemlighetsfull? smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 11-08-2006, 00:01)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2006, 00:00)
CITAT (LadyG @ 11-08-2006, 00:00)
Men hur gick det med din modell och fontänen nu då?

Det kanske visar sig så småningom! tongue.gif

Work in progress eller är du bara hemlighetsfull? smile.gif

Både och såklart! Innan ett verk är klart är jag alltid hemlighetsfull eftersom jag bara visar upp det jag blir nöjd med. tongue.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2006, 00:04)
Både och såklart! Innan ett verk är klart är jag alltid hemlighetsfull eftersom jag bara visar upp det jag blir nöjd med. tongue.gif

Aha, det kan jag förvisso förstå så då får jag väl ge mig till tåls smile.gif
Biggan_
Välkommen tillbaka Magdis! Skönt att vara nöjd med sin semester! Allt väl med pjuppen? wub.gif
På tal om den där målningen, visst var det väl så att Reserv skulle stå modell i fontänen? unsure.gif unsure.gif unsure.gif I snabelkallingar om jag inte missminner mej ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 11-08-2006, 01:48)
Välkommen tillbaka Magdis! Skönt att vara nöjd med sin semester! Allt väl med pjuppen? wub.gif
På tal om den där målningen, visst var det väl så att Reserv skulle stå modell i fontänen? unsure.gif unsure.gif unsure.gif I snabelkallingar om jag inte missminner mej ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Jodå, allt är väl med Pjuppen eller Djingis som den numera kallas. laugh.gif Det sprattlar i magen mest hela tiden.

Hehe...snabelkallingarna ja....wub.gif men de gjorde sig inte så bra på bild förutom om det skulle bli en väldigt humoristisk målning så det fick bli á naturell istället. biggrin.gif
Biggan_
Gick han med på det? ohmy.gif ohmy.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 11-08-2006, 11:39)
Gick han med på det?  :o  :o  :P

Det är förbjudet att bada i fontänen. Men det finns ju andra ställen där det inte är det! biggrin.gif

Edit: Och javisst, han ställer upp på allt jag befaller! tongue.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2006, 10:48)
CITAT (Birgitta P @ 11-08-2006, 11:39)
Gick han med på det?  ohmy.gif  ohmy.gif  tongue.gif

Det är förbjudet att bada i fontänen. Men det finns ju andra ställen där det inte är det! biggrin.gif

Edit: Och javisst, han ställer upp på allt jag befaller! tongue.gif biggrin.gif

Nja...inte allt, men mycket rolleyes.gif Och när jag kommer upp till Piteå till veckan så får kanske jag bestämma lite också biggrin.gif Tur att vi har en veckas semester kvar både du och jag rolleyes.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 11-08-2006, 13:59)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2006, 10:48)
CITAT (Birgitta P @ 11-08-2006, 11:39)
Gick han med på det?  ohmy.gif  ohmy.gif  tongue.gif

Det är förbjudet att bada i fontänen. Men det finns ju andra ställen där det inte är det! biggrin.gif

Edit: Och javisst, han ställer upp på allt jag befaller! tongue.gif biggrin.gif

Nja...inte allt, men mycket rolleyes.gif Och när jag kommer upp till Piteå till veckan så får kanske jag bestämma lite också biggrin.gif Tur att vi har en veckas semester kvar både du och jag rolleyes.gif wub.gif

Jaha...vi får väl se om vi hittar nåt du inte ställer upp på så småningom då! rolleyes.gif
Här är det jag som bestämmer förresten!! laugh.gif Fast jag är ganska snäll så du kan väl få bestämma liiiite då. Du hittar väl till Havsbadet nu då? Det är ju skyltat och det ligger inte långt från mig. wink.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2006, 13:04)
CITAT (Reserv @ 11-08-2006, 13:59)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2006, 10:48)
CITAT (Birgitta P @ 11-08-2006, 11:39)
Gick han med på det?  ohmy.gif  ohmy.gif  tongue.gif

Det är förbjudet att bada i fontänen. Men det finns ju andra ställen där det inte är det! biggrin.gif

Edit: Och javisst, han ställer upp på allt jag befaller! tongue.gif biggrin.gif

Nja...inte allt, men mycket rolleyes.gif Och när jag kommer upp till Piteå till veckan så får kanske jag bestämma lite också biggrin.gif Tur att vi har en veckas semester kvar både du och jag rolleyes.gif wub.gif

Jaha...vi får väl se om vi hittar nåt du inte ställer upp på så småningom då! rolleyes.gif
Här är det jag som bestämmer förresten!! laugh.gif Fast jag är ganska snäll så du kan väl få bestämma liiiite då. Du hittar väl till Havsbadet nu då? Det är ju skyltat och det ligger inte långt från mig. wink.gif

Jodå, havsbadet hittar jag till nu efter din beskrivning jag fick när du va´hit. Men jag tror inte badgästerna uppskattar din a´la´naturella modell på badplatsen så vi får nog leta den där nudistviken vi fick nys på tongue.gif Annars får vi slutföra målningen i hyrstugan, det går säkert bra det också wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 11-08-2006, 14:16)
Men jag tror inte badgästerna uppskattar din a´la´naturella modell på badplatsen så vi får nog leta den där nudistviken vi fick nys på tongue.gif

Jodå, det tror jag visst det! biggrin.gif
pejori
se där ja...så det var du ändå magdis... laugh.gif laugh.gif
misstänkte nästan att det var du som tagit över honom från mej laugh.gif laugh.gif laugh.gif
slit honom med hälsan laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 11-08-2006, 16:03)
se där ja...så det var du ändå magdis... laugh.gif laugh.gif
misstänkte nästan att det var du som tagit över honom från mej laugh.gif laugh.gif laugh.gif
slit honom med hälsan laugh.gif laugh.gif

Tagit över? Det här var ju planerat ända sen förra sommaren. Jag tänker inte ta över nåt förresten, han är så lång så det räcker till en hel hoper. rolleyes.gif
pejori
hoppas prästen tycker det också laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 11-08-2006, 16:11)
hoppas prästen tycker det också laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Han är glad o nöjd så länge jag inte präntar ner honom på tavelduken. biggrin.gif
pejori
viken tur du har magdis.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
inte alla som finner sig i att dela laugh.gif :lo
varken på nätet eller IRL: laugh.gif
Leia
Jag hoppas att vi får se konstverket så småningom! biggrin.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 11-08-2006, 16:20)
viken tur du har magdis.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
inte alla som finner sig i att dela laugh.gif :lo
varken på nätet eller IRL: laugh.gif

Jamen efter förra årets ormgropar här är det ju vardagsmat! rolleyes.gif
pejori
visst är det.... laugh.gif laugh.gif
synd att innehållet inte motsvarade varudeklarationen på honom.
men det är lugnt... så du får honom gratis laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (pejori @ 11-08-2006, 15:20)
viken tur du har magdis.... laugh.gif  :lol:  :lol:
inte alla som finner sig i att dela laugh.gif  :lo
varken på nätet eller IRL:  :lol:

Stackars pejjan, omsprungen på upploppet av en prästfru från Piteå med "kulan i luften" i högsta hugg! ohmy.gif laugh.gif tongue.gif
Det här är ju mer spännande än vilken dokusåpa som helst ju!
laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Betty @ 11-08-2006, 16:59)
Stackars pejjan, omsprungen på upploppet av en prästfru från Piteå med "kulan i luften" i högsta hugg!  :o   laugh.gif  :P

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 11-08-2006, 16:59)
CITAT (pejori @ 11-08-2006, 15:20)
viken tur du har magdis.... laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
inte alla som finner sig i att dela laugh.gif  :lo
varken på nätet eller IRL:  laugh.gif

Stackars pejjan, omsprungen på upploppet av en prästfru från Piteå med "kulan i luften" i högsta hugg! ohmy.gif laugh.gif tongue.gif
Det här är ju mer spännande än vilken dokusåpa som helst ju!
laugh.gif laugh.gif

tongue.gif är det ingen som förstått att jag har en förkärlek för gravida kvinnor??? rolleyes.gif jag har juh sex barn själv och bland det vackraste som finns så är det en gravid kvinna tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 11-08-2006, 23:38)
tongue.gif är det ingen som förstått att jag har en förkärlek för gravida kvinnor??? rolleyes.gif jag har juh sex barn själv och bland det vackraste som finns så är det en gravid kvinna tongue.gif rolleyes.gif wub.gif

Ja visst är det vackert med magar fulla av liv! biggrin.gif wub.gif
Fialotta
Läser o läser här...men inte fattar jag nåt unsure.gif har jag missat hela dokusåpan...jag som älskar såna...skit oxå tongue.gif
pejori
CITAT (maudan @ 12-08-2006, 12:10)
Läser o läser här...men inte fattar jag nåt unsure.gif har jag missat hela dokusåpan...jag som älskar såna...skit oxå tongue.gif

" se såpan live kl 19.00 i kväll på kanal odla "
rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 12-08-2006, 12:22)
CITAT (maudan @ 12-08-2006, 12:10)
Läser o läser här...men inte fattar jag nåt unsure.gif  har jag missat hela dokusåpan...jag som älskar såna...skit oxå tongue.gif

" se såpan live kl 19.00 i kväll på kanal odla "
rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Å fasiken...kommer allt med där då...hela reprisen eller...sätter på äggklockan...vill inte missa nåt laugh.gif tongue.gif

Hej pejjan...har du haft en bra sommar? Såg en fin bild på din hund...blev grön i fejjan som vanligt när jag ser vovvar...men en vacker dag då jädrar ska jag oxå ha en lurving smile.gif
pejori
CITAT (maudan @ 12-08-2006, 12:35)
CITAT (pejori @ 12-08-2006, 12:22)
CITAT (maudan @ 12-08-2006, 12:10)
Läser o läser här...men inte fattar jag nåt unsure.gif  har jag missat hela dokusåpan...jag som älskar såna...skit oxå tongue.gif

" se såpan live kl 19.00 i kväll på kanal odla "
rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Å fasiken...kommer allt med där då...hela reprisen eller...sätter på äggklockan...vill inte missa nåt laugh.gif tongue.gif

Hej pejjan...har du haft en bra sommar? Såg en fin bild på din hund...blev grön i fejjan som vanligt när jag ser vovvar...men en vacker dag då jädrar ska jag oxå ha en lurving smile.gif

inga reprissändningar tyvärr.... sad.gif
men en bra sommar har jag haft...varm och intensiv på alla sätt laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon