birgitek
I det här underbara sommarvädret är jag, med 20 kilos övervikt, vansinnigt avundsjuk på alla slanka människor. Tänk att bara dra på sig jeans eller shorts och ett linne och se hur elegant ut som helst. Själv ser jag bara grotesk ut i sådana kläder, vet att många andra överviktiga klär sig så, men inte ser det kul ut och själv kan jag bara inte förmå mig till det. Har letat hela sommaren efter ett par svala ,sköna klänningar som jag inte ser enorm ut i, men hittar inget, bara små slinkiga saker eller tantklänningar i syntet och en och annan festklänning som är snygg, men det är ju inte det jag vill har.
Birgit Ek
P.s. För att inte tala om hur vansinnigt dyrt det är med kläder när man är överviktigt. (om man nån enstaka gång hittar nåt snyggt)D.s
LadyG
Har du kollat Bon'a parte?

fast köpa kläder över internet kan ju vara lite vanskligt iofs. Jag gör det inte eftersom jag har så dålig koll på vad jag ska ha för storlekar.
birgitek
Nej, postorder eller internet är inget för mej. Jag vill både prova och känna på kvaliten.
Men tack för tipset.
Birgit Ek
LadyG
Samma här, man vet inte om det passar annars smile.gif

Jag kanske inte har så mycket övervikt, men jag har konstiga kroppsformer som gör det svårt att hitta bra kläder. Jag följer inte standardmallen, om man så säger.

Kjol tycker jag om, då slipper jag visa benen och rumpan ser mindre ut. Och det finns skapligt tunna t-shirts på indiska ibland. Annars skulle jag aldrig våga gå ut.

Undrar just varför kläderna är gjorda efter former som folk inte har?
Castea
Har du tittat på Indiska? De har ett plusstorleksortiment som heter Maharani (betyder "stor drottning" smile.gif)

Och H & M har ju B.I.B-sortimentet, också plusstorlekar.
birgitek
CITAT (Castea @ 30-07-2006, 15:08)
Har du tittat på Indiska? De har ett plusstorleksortiment som heter Maharani (betyder "stor drottning" smile.gif)

Och H & M har ju B.I.B-sortimentet, också plusstorlekar.

Jo, jag vet! Lindex och Kappahl har också plusstorlekar, det är bara det att
dom kläderna är så vansinnigt fula. Visst hittar jag t.ex jeans som jag får på mej, det är bara det att jag ser ut som en elefant bakifrån och vem vill göra det. Tycker det är lättare med kläder på vintern för det finns både kavajer och skräddade byxor som sitter OK, men det kan man ju inte gå klädd i när det är 30 grader varmt.
Nä, det är nog dags att börja banta.
Birgit Ek
Castea
Jo, men nu uppfattade jag det som att du sökte efter fina sommarklänningar i plusstorlekar och inte bara långbyxor!

Det var därför jag tipsade om Indiska och B.I.B. Jag såg i alla fall fina stora klänningar på Indiska nyligen. Sådana där svala tunna. Och B.I.B kan ha fina linneklänningar i sitt sortiment, för jag vet att de har mycket linnekläder generellt där.

Men egentligen vet jag ju inte alls vilken stil du är ute efter. Och så har du ju en sund egen insikt också - att försöka gå ner i vikt istället.

Det är en kick att inhandla mindre kläder efter en viktnedgång! Lycka till, om du bestämmer dig för att börja!
aurinko
Indiska brukar ha härliga kjolar;själv har jag slitit ut 10 Indiska kjolar, så jag måste snart köpa nya.
birgitek
CITAT (Castea @ 30-07-2006, 16:53)
Jo, men nu uppfattade jag det som att du sökte efter fina sommarklänningar i plusstorlekar och inte bara långbyxor!

Det var därför jag tipsade om Indiska och B.I.B. Jag såg i alla fall fina stora klänningar på Indiska nyligen. Sådana där svala tunna. Och B.I.B kan ha fina linneklänningar i sitt sortiment, för jag vet att de har mycket linnekläder generellt där.

Men egentligen vet jag ju inte alls vilken stil du är ute efter. Och så har du ju en sund egen insikt också - att försöka gå ner i vikt istället.

Det är en kick att inhandla mindre kläder efter en viktnedgång! Lycka till, om du bestämmer dig för att börja!

Inte har jag hittat nåt snyggt på indiskan, men saken är väl egentligen den att jag inte vill ha kläder i plusstorlekar och då är det ju bara att banta.
Men håll med om att det är mycket enklare med kläder om man drar storlek 36-42.
Birgit Ek
Tesa
Är mycket bedrövad över min övervikt just nu...har inte haft så ont av den förr för jag har aldrig sett några kläder jag vill ha iallafall...men nu!!...det finns ju så mycket fina kläder som jag inte kan komma i sad.gif
Blev deprimerad när jag skulle varasmakråd åt gubben häromdan och det var REA..i en affär som jag inte visste hade damkläder ens..och dom var så FIIINA...nästan allihopa..men allt jag hade kunnat komma i var SKITFULT.... mad.gif
Gubben fick sig en snygg kavaj iallafall och jag fick hem och sätta mig framför symaskin.. rolleyes.gif
yenny
Jag tycker det finns mycka fina kläder för överviktiga på Lindex.
Jag har 3 vänner som är överviktiga och dom handlar det mesta där och är alltid väldigt fina, tycker jag i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon