Full version: Kjollängd?
birgitek
För att fortsätta på klädtemat, vilken kjolläng gäller nu? Tycker det bara finns korta kjolar i butikerna. Är man heltöntig om man fortsätter med vadlängd?
Birgit Ek
stina
Jag tycker det finns alla olika längder i affärerna. Har själv nyligen köpt både sådan som slutar precis ovanför knät och en vadlång pennkjol.

/Stina
zaaritha
Jag föredrar långkjol--köpte en i juni.
gammelnalle
själv bär jag aldrig kjol!!




biggrin.gif

men tycker att QWINNORNA själva måste bestämma var kjolen skall börja /sluta.
Hannele
CITAT (birgitek @ 30-07-2006, 20:45)
Är man heltöntig om man fortsätter med vadlängd?

Det beror på, hur lång du är?
Korta tjejer der ännu kortare ut i för långa kjolar.

Vackra ben ska man visa.
Har du markerad midja och byst, ska du framhäva det, inte dölja.
birgitek
CITAT (gammelnalle @ 30-07-2006, 21:14)
själv bär jag aldrig kjol!!




biggrin.gif

men tycker att QWINNORNA själva måste bestämma var kjolen skall börja /sluta.

Varför inte?= Kilt är ju snyggt.
Birgit Ek
Månskensbonden
CITAT (birgitek @ 30-07-2006, 21:16)
Varför inte?= Kilt är ju snyggt.
Birgit Ek

Hehe, ja kilt kan vara kult, men det kan också vara lite kallt...(och 'ballt'?!) tongue.gif

Kan inte motstå att länka till den 'underbara' (i ordets rätta bemärkelse!) bilden på en svensk säckpipeblåsare, som tar en paus i brölandet, f'låt musiken.

http://hometown.aol.com/kreed126/images/be...uts_resized.jpg

biggrin.gif

(Jag minns inte namnet på honom, men han var sommar-pratare på radion för någon vecka sedan, och pratade själv om denna 'händelse'. smile.gif )
Pirum
Lång kjol är coolt, även på 'korta' tjejer i 20-årsåldern. Vad som är 'rätt' just nu har jag dock inte den blekaste aning om. smile.gif
*Felix matte*
Jag har aldrig brytt mig om vad som är "inne"..
klär sig.. det gör man väl efter vad som känns bra för en själv smile.gif
eller rolleyes.gif
yenny
Det som finns i affärerna idag är väldigt blandat... allt från så kort så man nästan ser trosorna till så långt ner så man knappt ser skorna.
Mycket volanger är det, men även rakare modeller.
Så jag skulle kunna tro att du kan ha precis vilken kjol du vill.
Tesa
Det är väl det fina med modet nu egentligen...det är så tillåtande, man har det man passar bäst i...
Det som är göörsnyggt på en ser för j-igt ut på en annan...
Betty
CITAT (Tesa @ 30-07-2006, 23:31)
Det är väl det fina med modet nu egentligen...det är så tillåtande, man har det man passar bäst i...
Det som är göörsnyggt på en ser för j-igt ut på en annan...

Precis! Kan inte påminna mig att det tidigare har varit så fritt. Själv går jag helst i kjolar som slutar en bit ovanför knäna på sommaren. smile.gif
Tesa
Jag älskar knappt ankellångt..
Carex
köp en kjol i en längd du trivs i, att bära en man inte trivs med ser förmodligen mer "fel" ut än om längden är inne eller ej. Själv växlar jag mellan fotsida saronger till kortkort:D
Bizze
Den ska vara tillräckligt lång för att täcka det väsentliga och tillräckligt kort för att hålla intresset vid liv smile.gif
mittas
[COLOR=red]
Hej.
Eftersom ja ej köper kläder så ofta som vissa andra så bryr ja mig inte så mycket om det ska vara kort eller lång kjol, ibland har ja en lång jeanskjol med sprund i bägge sidorna, den kjolen är ca 4 år gammal wacko.gif
Har också en kort jeanskjol och den är säker också 4 år gammal smile.gif
Tidigt i våras köpte ja mig en "Ny" kjol rolleyes.gif på "halva rea priset"
en vindröd halvlång "skrynkelkjol" så här har ja alla tänkbara varianter
MVH Catarina biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon