Full version: Unika partiet
LadyG
"Aftonbladets kunskapstest ville hon inte slutföra. Efter att ha bommat på de första fyra frågorna gav hon upp.
-Jag är ny i politiken. Du får fråga mig i mitten av augusti. Då ska jag ha läst på ordentligt."

Förlåt, men jag tycker det är allmänbildning att veta vilket statsskick vi har i Sverige, vad statschefen heter, vad ett förslag från regeringen kallas eller hur många ledarmöter det sitter i riksdagen.

TIll frågorna

Nej, jag tänker inte rösta på någon så okunnig, hur söt eller sympatisk de än verkar. Han den där andre dokusåpa-kändisen är väl fortfarande politiker för den delen, men han har ju hållit låg profil hittils.
Whiskuchi
Haha, nej, absolut inte laugh.gif
Lady Hamilton
sad.gif Det som är sorgligt är att många inte verkar förstå att en röst på ett "icke seriöst" parti är en bortkastad röst.................
Anki V
CITAT (Hamilton @ 04-08-2006, 12:20)
sad.gif  Det som är sorgligt är att många inte verkar förstå att en röst på ett "icke seriöst" parti är en bortkastad röst.................

Så sant som det är sagt.....

Att rösta är en demokratisk rättighet/skyldighet som vi har förmånen att ha. Det finns människor som dör för rätten att få rösta i fria val och väljer vissa att "kastar bort" sin rätt, tragiskt

/Anki
Ophelia
Absolut inte!!
LadyG
Jag har inte fattat vad det är hon vill åstadkomma, vad det är hon vill med sitt parti som hon inte skulle kunna verka för inom ett redan befintligt parti.

Fast jag tror inte hon blir långlivad inom politiken iofs smile.gif
Blomstertanten
Vet inte om jag ska skratta eller gråta ! unsure.gif

blink.gif
zaaritha
Nej--ide´n är nog bra--men inte m Rosing i spetsen! Synd om henne--hon är ju inte ens allmänbildad--tyvärr. blink.gif
cic
Man blir ju onekligen nyfiken på vad hon själv tror ska hända efter valet.. Ja menar, tror hon verkligen på att det ska gå vägen? Vad har hon egentligen för folk omkring sig? Är det nån som vet? Vad har hon för ideologisk bas/förankring?
Pirum
Känns som PR-kampanj. Damen skriver väl snart en bok och släpper en skiva, om hon inte redan gjort det.
Månskensbonden
Varför inte vända på steken, och införa Big Brother-konceptet i Riksdagen?!
-Lås dörrarna och låt dom rösta ut varandra en efter en, valår som det är!
biggrin.gif
Och låt internteven filma dygnet runt, så vi får se vilka oheliga allianser som knyts under filtarna i övernattningssviterna!
rolleyes.gif laugh.gif

(-Fast det är klart, jag skulle nog zappa över till "Byggare Bob och Gustav Gurka bygger låtsasdjur av lego" på Barnkanalen rätt snart... tongue.gif )
Monica M zon 4
Nä, skulle aldrig rösta på henne. Tycker det är rent pinsamt! mad.gif
AnitaO
En bortkastad röst är en röst på din "motståndare".
Nä, Fröken Rosing har inte kompetens att fatta viktiga beslut för vårt lands räkning.

Hoppas nån ger henne en roll i nån såpa så hon håller tyst ett tag rolleyes.gif laugh.gif
cic
CITAT (Månskensbonden @ 05-08-2006, 00:35)
Varför inte vända på steken, och införa Big Brother-konceptet i Riksdagen?!
-Lås dörrarna och låt dom rösta ut varandra en efter en, valår som det är!
biggrin.gif
Och låt internteven filma dygnet runt, så vi får se vilka oheliga allianser som knyts under filtarna i övernattningssviterna!
rolleyes.gif laugh.gif

(-Fast det är klart, jag skulle nog zappa över till "Byggare Bob och Gustav Gurka bygger låtsasdjur av lego" på Barnkanalen rätt snart... tongue.gif )

laugh.gif
Bettson
CITAT (cic @ 05-08-2006, 17:34)
CITAT (Månskensbonden @ 05-08-2006, 00:35)
Varför inte vända på steken, och införa Big Brother-konceptet i Riksdagen?!
-Lås dörrarna och låt dom rösta ut varandra en efter en, valår som det är!
biggrin.gif
Och låt internteven filma dygnet runt, så vi får se vilka oheliga allianser som knyts under filtarna i  övernattningssviterna!
rolleyes.gif laugh.gif

(-Fast det är klart, jag skulle nog zappa över till "Byggare Bob och Gustav Gurka bygger låtsasdjur av lego" på Barnkanalen rätt snart... tongue.gif )

laugh.gif

Instämmer, det kunde vara intressant laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Fast de där människorna påverkar ju vår vardag så man får väl komma på seriösare tankar. tongue.gif
gunvor
Men tänk om folk går på detta?
Tänk vilken katastrof om hon skulle komma in i riksdagen - hur skulle hon klara det?
För mig är hon den typiska dumma blondinen! tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (LadyG @ 04-08-2006, 21:06)
Jag har inte fattat vad det är hon vill åstadkomma, vad det är hon vill med sitt parti som hon inte skulle kunna verka för inom ett redan befintligt parti.

Fast jag tror inte hon blir långlivad inom politiken iofs smile.gif

Nu tror jag inte att hon själv hade ens kommit på tanken
att starta ett parti, än mindre att bli partiledare.
Vad jag förstått så blev hon tillfrågad om hon ville vara "frontfigur"
eftersom hon är sk kändis.
Hoppas verkligen att folk förstår att detta är ett "plojparti" och inte röstar på dom.

Numera är ju alla "stjärnor" så fort de varit med på TV laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (gunvor @ 05-08-2006, 20:00)
För mig är hon den typiska dumma blondinen! tongue.gif

skämtanerar ordentligt i da
sånna så kallade dummablondiner dom bara spelar
hon är kanske inte äns äkta blondin
Berith
Såg henne på Aftonbladets TV igår, stackars individ säger jag bara. blink.gif Hela överläppen var sönderstucken, det såg ut som om hon hade drabbats av svår herpes.
Lady Hamilton
För mig skulle det vara mer "seriöst" om vi startade ett "Odlings parti" med mål att bl.a. alla trädgårds tillbehör och växtinköp skulle vara avdragsgilla i deklarationen laugh.gif
birgitek
CITAT (Hamilton @ 04-08-2006, 12:20)
sad.gif Det som är sorgligt är att många inte verkar förstå att en röst på ett "icke seriöst" parti är en bortkastad röst.................

Finns det något bra alternativ? Persson, Reinfeldt m.fl eller Linda Rosing är väl skit samma.
Nej, jag tänker inte rösta på henne,
Birgit Ek
Gogelina
Aldrig i livet!

Denna människa har sådant stort behov av bekräftelse så det finns inte..
Hela Linda är ju ett skämt och så otroligt blåst..
Ophelia
Jag skulle inte rösta på något parti som inte har en politiskt program eller en partiledare som inte ens vet det mest basala inom samhällsvetenskap. Vem är EMOT deras valfrågor? Däremot ser jag på deras hemsida att man kan bli medlem och donera pengar wink.gif
Farbror Blå
Näe, det får vara nog med dumheter!
Det är bara att konstatera att inget nybildat parti kommit in i riksdagen på många år, inte sen pajasarna Ian och Bert, och deras "drag under galoscherna" försvann dessutom snabbt när dom kommit in och folk kunde se hur oseriösa dom var.

Om man vill påverka, så måste man gå in i nåt parti som redan finns och styra om deras politik istället.
Men det är klart, hellre stå å fören på båten och skrika att man har fle kurs, än att hjälpa till att ro...
Lady Hamilton
CITAT (Farbror Blå @ 08-08-2006, 09:09)
Om man vill påverka, så måste man gå in i nåt parti som redan finns och styra om deras politik istället.
Men det är klart, hellre stå å fören på båten och skrika att man har fel kurs, än att hjälpa till att ro...



LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 08-08-2006, 10:09)

Om man vill påverka, så måste man gå in i nåt parti som redan finns och styra om deras politik istället.
Men det är klart, hellre stå å fören på båten och skrika att man har fle kurs, än att hjälpa till att ro...

Bra sagt!
linnea-maria
Jag tippar på att detta är bara ett sätt att skaffa sig pengar. Eftersom registrerade partier får bidrag till löner osv av staten.
Hon har kanske inget annat för sig.
Normalt sett så har man väl ett väl uttänkt och färdigt partiprogram innan man startar ett parti. Inte bara "jag tycker frågor som Bla bla är viktiga".
Piccante
Jag har för mig att partistöd är beroende av hur många mandat partiet har i riksdagen och hur många medlemmar de har? Men jag kan ha fel på den punkten. Men får Unika partiet partistöd trots att de inte har några mandat ännu så får de nog bara lägsta beloppet. Jag tror inte att man blir förmögen på att driva partier som inte kommer någon vart.

Annars har jag inget emot att det bildas nya partier, för jag är inte speciellt förtjust i de gamla tongue.gif Men Rosings parti verkar ha "uppifrån perspektivet". de verkar tycka att "vi anser att vi behövs" de bildas inte för att det finns någon rörelse som har efterlyst ett nytt alternativ. Linda Rosing är väl frontfiguren i partiet endast för att hon är "känd från TV". Jag är egentligen mer intresserad av vilka det är som står bakom partiet och verkar i det dolda. Det var visst några avhoppade Piratpartister som ingick i ledningen. Det verkar som om det är en del personer som till varje pris vill vara med och styra och när det inte gick i det ena paritet så bildar de ett nytt. Har de inte mer ideologi än så, så blir de inte med länge.
LadyG
Risken finns väl att några röstar på Unika partiet i ren frustration, andra för att de tycker att det vore kul med en bombo i riksdagen osv.

Fast det ska nog mycket till för att de ska komma in i riksdagen.

Hoppas jag.
kristerh
CITAT (Pirum @ 05-08-2006, 00:19)
Känns som PR-kampanj. Damen skriver väl snart en bok

Jag har för mig att hon har kommit ut med en bok nyligen wink.gif
ullislerum
fast för min del.. hellre Linda än sverigedemokraterna... vad kan hon göra för skada som persson inte gjort..
Dzad
CITAT (ullislerum @ 11-08-2006, 21:22)
fast för min del.. hellre Linda än sverigedemokraterna... vad kan hon göra för skada som persson inte gjort..

Vad har Persson gjort för dåligt då?


Till saken hör det att det inte alls är nån omöjlighet att en sån som Linda Rosing kommer in i riksdagen. Här i Finland har vi som ni kanske vet Tony Halme i riksdagen, föredetta boxare, WWF-wrestlare m.m. Dömd för våldsbrott, eldvapenbrott m.m.
Hans parti är givetvis ett populistiskt högernationationalistiskt parti... Om Linda Rosing överhuvudtaget har en ideologi spelar ingen roll... människor som inte besitter nån vishet överhuvudtaget kan i en demokrati få i princip hur mycket makt som helst. De ledande i en demokrati är inte där för sin vishet, kunskap eller sociala och samhälleliga intelligens utan för att de lyckas få röster... populism blir ett medel i kampen för röster (ta t.ex. Lejonborgs "vi ska ha 2000 nya patrullerande poliser förslag" som ett exempel där man använder människors överdrivna rädsla och fördomar för att vinna folkets stöd (tror nog Leijonborg själv vet att fler poliser inte är nån långsiktig lösning på kriminalitet men ändå använder han sig av såna förslag).

Dock tror jag inte Linda Rosing besitter den karisma eller den pondus som andra liknande politiker har. Fast en del proteströster får hon säkert!
pejori
har för mej, att jag läste någonstans att hon inte hade någon politist inriktning ännu och inte ville diskutera det heller.
tror mer att hon enbart ska vara ett ansikte utåt, så någon annan fattar alla besluten.
men det får tiden utvisa
Betty
CITAT (pejori @ 13-08-2006, 11:51)
tror mer att hon enbart ska vara ett ansikte utåt,

Precis, jag läste om det i Aftonbladet. Hon själv är inte hjärnan bakom idén till partiet, bara ansiktet utåt. Jag tycker det är fel att ge sig på hennes utseende när man rackar ner på henne som partiledare.
Minns inte att man kommenterade Ian och Berts kroppar och hårfärg när det begav sig för deras del...
Och som tidigare sagt, det finns värre partier att dissa än Unika partiet.
LadyG
Ian & Bert fick mycket kommentarer om sitt utseende, främst att de klädde sig för löjligt för att höra hemma i politiken. De såg ut som narrar, var det många som ansåg, DN tex.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon